X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
לעת עתה, חיזבאללה בלבנון מורתע הארגון גם סובל מאבדות קשות בסוריה עם זאת, אסור לישראל לזלזל בארגון טרוריסטי זה יכולת השיקום של ארגונים מסוג זה אינה מהווה פונקציה אם לפתוח במלחמה על ישראל או לאו
▪  ▪  ▪
קוץ בישבנה של ישראל [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]

אתחיל בהבהרה: כמה קוראים נאמנים שאלו אותי מדוע לא פרסמתי מאמר מזה זמן רב יחסית. ראשית תודה להם על ההתעניינות. שנית, לפני שהמגדפים הקבועים כותבים את תגובתם ושוב מלעיגים או משמיצים, אבהיר שהזמן הפנוי והתחייבויות שונות הם שמנעו ממני להתפנות לכתיבת מאמרים. צר לי אם אני מאכזב מישהו שסבר בתומו שמא החלטתי "לברוח" משום התגובות הלא אוהדות, בלשון המעטה. לא, אני כאן כל עוד יהיה לי מה לומר. ועתה לעיקר.
פעולותיה של ישראל בסוריה הוכתרו בהצלחה רבתי. תשתית אירנית רבת היקפים הושמדה. ישראלים רבים נשמו לרווחה לאחר כמה ימים מתוחים למדי. כל הכבוד לצה"ל ולמפקדיו, לחיל-האוויר המעולה שלו. אלא שמכאן חייבים לשאול את עצמנו שאלה פשוטה והיא האם אירן, בעקבות פעולת צה"ל, תפסיק את תוכניתה להתבססות בסוריה? תשובתי היא לא רבתי.
אירן נמצאת בסוריה שנים רבות. מאז מלחמת האזרחים בה אסד טובח באזרחים, המעורבות האירנית הלכה וגברה כי היא הבינה היטב שזו הזדמנות פז עבורה להקים בסיס צבאי משלה. ארה"ב משכה את ידיה מסוריה ורוסיה נכנסה במלוא הכוח. נכון, ישנם קולות המגיעים מרוסיה המנסים לרסן את אירן. לעניות דעתי, זו אמירה שנועדה לטשטש את האינטרסים הרוסיים, ובראש ובראשונה השלטת הגמוניה באזור. במישור המעשי, אירן מבינה היטב שרוסיה לא תסבול ניסיון לסכן את האינטרסים הללו.
אירן, לעת עתה, גם אם אינה עוזרת ממש להשגת האינטרסים הרוסיים, היא גם אינה מפריעה ממש. ההפך הוא הנכון. לדעתי, בעתיד הנראה לעין מצב זה לא ישתנה. המשמעות היא שאירן, במוקדם או במאוחר תשיג לפחות חלק ממטרותיה בסוריה בחסות רוסית. אירן הפונדמנטליסטית תיאחז בסוריה, תהיינה פעולותיה הצבאיות של ישראל אשר תהיינה. רוסיה עלולה שלא להסכים עם ישראל כפי שעשתה זאת בפעולה האחרונה, ואז ישראל תימצא בבעיה רצינית.
ישראל אינה מפעילה את מלוא השפעתה על הממשל האמריקני כדי להניע מהלך מדיני עם רוסיה להסדרת המצב בסוריה. מעורבות אמריקנית מסיבית יכולה, לכל הפחות, להקטין את הסכנות העורבות לישראל. ישראל הרשמית מאוד מרוצה מפרישת ארה"ב מהסכם הגרעין, אפילו התגשמות חלומו של נתניהו. אני סבור שניצחון זה עלולה חלילה להתברר שניצחון פירוס.
להמשיך לנצח
לעת עתה, חיזבאללה בלבנון מורתע. הארגון גם סובל מאבדות קשות בסוריה. עם זאת, אסור לישראל לזלזל בארגון טרוריסטי זה. יכולת השיקום של ארגונים מסוג זה אינה מהווה פונקציה אם לפתוח במלחמה על ישראל או לאו. דווקא כדי להתגבר על החולשה והבידוד, עלול חיזבאללה להמטיר על ישראל טילים. אין זו סכנה לקיומה של ישראל, ובכל זאת חיי אזרחים רבים מאוד בסכנה. מי שיכול לרסן את חיזבאללה זו אירן, הפטרונית הגדולה. האם לאירן אינטרס לעשות זאת? לא. חיזבאללה לא יקפא על שמריו.
עזה היא קוץ בישבנה של ישראל. ממשלת ישראל סבורה שניתן להמשיך לנצח להנחית מכות צבאיות כואבות ללא תוצאות ממשיות. חמאס הוא לא רק ארגון טרור אלא גם ארגון דתי-קיצוני. צעדות השיבה כשלו אולי מבחינת צבאית. אין כלל וודאות שמבחינה תודעתית-עולמית גם היה כישלון. ישראל חייבת להתנתק מעזה. אני יודע שישראל יצאה ממנה אלא שהשליטה הישראלית על עזה לא הסתיימה. לא ניתן יהיה להחזיק מיליונים של אזרחים במצב כלכלי הולך ורע. ההתקוממות עלולה להיות המונית באמת. ללא תהליך מדיני והגעה להסדר כלשהו, דוגמת פירוז עזה תמורת הסרת הסגרים של ישראל, הבעיה תמשיך לרדוף אותנו.
הצרה היא שגם בישראל הטון הפוליטי ניתן על-ידי גורמים דתיים-פונדמנטליסטים. על ישראל ליזום פעילות מדינית, גם אם המנטרה היא שאין עם מי לדבר, אין פרטנר, וכד'. קראתי שאחד השרים הבכירים הציע למוטט את חמאס ולהעביר את השליטה לרשות הפלשתינית, אותה רשות שהשר הנ"ל לא הפסיק לכנותה טרוריסטית. אל לישראל להתערב בנושאים שבהם היא כשלה כישלון חרוץ. ישראל לא תמנה מנהיגות בעזה ולא ביו"ש אלא אם ישראל תחליט לכבוש את עזה כולה וגם את יו"ש. יש בישראל כאלה החולמים על כך, וזה אותם אלה שהוזכרו לעיל.
השיתוק המדיני בכל עלול לגרום לאסון. אפשר לשמוח עלך פתיחת שגרירות אמריקנית בירושלים. אפשר להלל ולשבח את ממשלת ישראל על ההישג הצבאי בסוריה. מותר גם להתפקח מחלומות ופנטזיות. מלחמות דת לא הסתיימו טוב ואין כמו העם היהודי היודע זאת טוב מכל עם אחר.

תאריך:  21/05/2018   |   עודכן:  21/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מלחמת דת ללא תקווה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
רוזנברג מציע
באום  |  21/05/18 14:33
2
הכותב מנבא מהרהורי ליבו. אין
בני בנקר  |  21/05/18 14:40
3
ועוד משהו: כששאלו את המומחה
בני בנקר  |  21/05/18 14:59
4
התמימות/אטימות - בלתי נתפסות!!
אפ  |  21/05/18 19:58
5
צלו תמיד ידע לנחש את העתיד
ב .ל  |  22/05/18 06:58
 
- תקרא
אם אתה יודע  |  28/05/18 15:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
עומר כרמון
סגן שר החוץ האירני אומר לנציג חמאס בטהרן: "ההתנגדות הפלשתינית לא תאפשר לשגרירות החדשה של ארה"ב בירושלים להישאר ללא פגע"    "טראמפ הוא הזוי. דבריו על הכרת ירושלים כבירתה של הישות הציונית, יביאו לתחילתה של אינתיפאדה חדשה"
עומר כרמון
נציב האנרגיה של האיחוד האירופי הגיע לטהרן ובישר לראש סוכנות הגרעין האירנית על הצעדים החדשים שיעקפו את הסנקציות שהטיל נשיא ארה"ב: התשלומים על רכישות נפט מאירן יבוצעו באמצעות העברות כספים ישירות לבנק המרכזי של אירן, האיחוד האירופי יעמיד ערבויות לבנקים שילוו לחברות המשקיעות באירן, ייושם חוק שמעניק חסינות בארה"ב לחברות אירופיות הפועלות באירן
איתמר לוין
מבט רחב יותר על ביטול הסכם הגרעין עם אירן מעלה שאלות עקרוניות בדבר היחס שבין כיבוד הסכמים לבין אינטרסים חיוניים. כדאי להביא בחשבון, שאין זה ההסכם החשוב היחיד שביטל טראמפ
איתמר לוין
האיחוד האירופי יציע חקיקה, תמיכה בהשקעות באירן ורכישת נפט אירני באירו במקום בדולר - אך ספק רב האם הדבר ישכנע אנשי עסקים להעדיף את אירן על פני ארה"ב
איתמר לוין
גדעון רקמן טוען בפייננשל טיימס, שממשל טראמפ מנסה לנהל את העולם בלי בעלות ברית. זה יכול לעבוד זמן מה, אבל בטווח הארוך - העולם יהיה הרבה יותר מסוכן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il