X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
היחסים ההדדיים בין שתי המדינות לא רק הגיעו לשפל המדרגה, אלא ממש לנקודת אל-חזור, שאין ממנה מוצא כלשהו
▪  ▪  ▪
ארדואן. רוחש שנאה [צילום: אמרה גורל/AP]

שלא תהיה לאיש אשליה: יחסי ישראל וטורקיה אבודים. הם הגיעו למבוי סתום, ששוב אין ממנו מוצא כלשהו. הכל בעטיו של השולטן הטורקי ראג'יפ ארדואן, הרוחש לישראל שנאה תהומית. אחרי ככלות הכל יש לזכור שהוא נחשב למנהיג איסלמיסטי ניצי ביותר, הרואה מעל לכל לנגד עיניו את טובת העולם הערבי, המעוניין בהשמדת ישראל במהרה.
אז נכון שעם זאת מתקיימים, עדיין, בין שתי המדינות מגעים הדוקים בתחומי הכלכלה, המסחר והתיירות, ובמידה מסוימת יש ביניהו גם איזשהם קשרי ביטחון רופפים, שהיו בעבר הדוקים ביותר. אלא שהמציאות המרה מכתיבה לישראל שינוי יסודי בגישה לטורקים, עד כדי ניתוק כל מגע עימם.
ושלא תהיה אף לרגע טעות: לישראל אין בדל סיכוי בעולם ליישור ההדורים עם משטר ארדואן, ומאחר שהקרע בין שתי המדינות הוא סופי, ולא ניתן משום כך לאיחוי, הגיעה העת שנסיק מסקנות וננתק כל מגע עם הטורקים. יש לוותר על יבוא של סחורות טורקיות לארצנו, בבחינת "לא מדובשך ולא מעוקצך", גם כשמדובר בעסקות משותפות, המניבות בסופו של דבר איזשהו פרי.
מספיק ודי
וכמובן שלא להעז ולנסוע לשם, מספיק עם גן העדן הטורקי כביכול, המציע בזול את הכל מכל כל. אחרי ככלות הכל אין זה עוד סוד שטורקיה של ארדואן חוברת כיום לכל אותם אלמנטים קיצוניים המעוניינים במחיקתה של ישראל מעל פני המפה. מסתבר ששנוא נפשו של השליט הטורקי איננו רק השלטון הישראלי, אלא הוא גם בוחל בישראלים עצמם.
ארדואן גם איננו זקוק לתיירות הישראלים בארצו. אחרי ככלות הכל טורקיה משופעת בהיירות עניפה גם בלעדיהם. רק הגרמנים בהמוניהם, הנוהרים לארצו משך כל השנה, ממלאים את המכסה התיירותית המבוקשת של טורקיה.
במצב הביש הקיים תיטיב ישראל לעשות אם תחרוק את שיניה. לא נותר אלא לייחל לחילופי השלטון הטורקי, אלא שזה לא יבוא במהרה. עם זאת יש לזכור, מן הסתם, שכוחו של ארדואן הוא ממש אבסולוטי.

תאריך:  22/05/2018   |   עודכן:  22/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
יהיו מי שיאמרו - מוטב שאנחנו נשתוק ונשאיר לערבים להיות 'הרעים', אומרי ה'לאו'. טקטיקה כזאת אולי היה לה מקום מול ממשל אמריקני עוין, אבל בצלו של ממשל ידידותי, אשר בכנות מתכוון לפעול רק על-פי רצון שני הצדדים, מה טעם לשתיקה הזאת?
עמי דור-און
ח"כ איימן אודה צעק לעבר אחד השוטרים שניסו לפזר הפגנה התומכת במנסים לפרוץ את הגדר בגבול עזה "לך קיבינימט" כנראה מתוך הנחה שזו קללה נוראה שתזעזע את השוטרים העושים את מלאכתם נאמנה    אבל ח"כ אודה טעה כי פשר הקללה הזו יכול לזעזע רק את הזבובים שכנראה חגו סביב למהומה    עצה למפגינים: תנו כבוד לשפת אמכם
יוני בן-מנחם
קרב הירושה ברש"פ קיבל תאוצה בעקבות אשפוזו של יו"ר הרש"פ בבית החולים ברמאללה. מחמוד עבאס עדיין לא סימן את יורשו וישראל צריכה להיערך לאפשרות של קרב ירושה אלים בגדה
איתן קלינסקי
שוטרים תולשים סיסמאות מידי מפגינים ומכים אותם זו אלימות משטרתית נגד אזרחים    זו אלימות שמתכתבת עם רוח המפקד כפי שבאה לידי ביטוי בהתנסחות בוטה של השר לביטחון פנים
מוטי הרכבי
60 מערביי עזה (לעולם לא נדע את המספר האמיתי) נהרגו בניסיונות לחצות את הגדר, ולפגוע בישראלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il