X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: שתי ציפורים - טראמפ תפס היסטוריה כפולה האנטי שיימינג של ירון אטיאס ולקינוח הג'וק כמשל
▪  ▪  ▪
גיבורים על חלשים [צילום: AP]

נשיא במבחן
נכון שזה מאוד טרנדי, עסיסי, רייטינגי וּמוֹכר ספרים ועיתונים, לכתוב נגד טראמפ - הנשיא האמריקני שכולם כל כך אוהבים לשנוא (הגירסה האמריקנית של ביבי?). וּמה שיותר צהוב, מציצני וּרכילותי, הרי זה משובח. ספרו של וולף "אש וזעם" ללא ספק עומד היטב בקריטריונים מפוקפקים אלה. אז מה הפלא שהוא מככב בראש רשימת רבי המכר באמריקה?
אולם טראמפ, יהיו מניעיו אשר יהיו, בסופו של דבר כנגד כל התחזיות, הציפיות והסטיגמות - וּלמורת רוחם של המוני יריביו ושונאיו (וּבכללם וולף) - מתגלה בשוּרה התחתונה, בניגוד לקודמו אובמה, כנשיא פרקטי, נחוּש ואמיץ, מעצָמָה של איש אחד, שמבטיח וגם יודע לקיים.
רק כך, בזכות אומץ ליבו, עשה טראמפ היסטוריה כפולה, כשעמד מול העולם, ללא חת וּמורא, וּביטל את ההסכם עִם אירן, כמו גם העביר את השגרירות האמריקנית בישראל לבירתה ירושלים. וּבכך, ביריית פתיחה זו, סלל את הדרך לשגרירויות נוספות אוהדות עַמנו לעשות צעד דומה. יש לזכור שההיסטוריה תשפוט אותו במעשיו ולא במדורי הרכילות הצהובים. כל הכבוד!
הרחבת הביוש
אי-אפשר להגיד שבתי הדין הרבניים אינם פועלים נגד סרבני הגט. הם משתמשים בין היתר בנשק הנידוי והחרמות נגד הסרבנים, וּבגירסה מודרנית השיימינג (הבּיוּש). אלא שבעידן הרשתות החברתיות כלי הנשק הזה עלול לאבד מיעילותו ולפעול כבומרנג נגד הנשים העגונות מסורבות הגט. תשאלו את ירון אטיאס.
האיש, שהוטל עליו הביוּש, השתמש ברשתות החברתיות בפרט, וּבכל כלי תקשורת אפשרי בכלל, כמכשיר אנטי שיימינג עצמי וּלמטרת הכפשת אשתו ועורכי דינה. זאת תוך סילוף העוּבדות, כשהוא מציג את עצמו כקורבן וזוכה ליחסי ציבור חינם אין כסף, תוך שהוא הופך לכוכב ראיונות וּלגיבור תקשורת. לכן יש להרחיב את החרם, ולכלול בו גם את איסור הראיונות בכלי התקשורת והשימוש ברשתות החברתיות כדי להתבטא בנושא. הפרת האיסור תיחשב לעבירה פלילית הכרוכה בעונש. וּבא לעגונות גואל.
הג'וק כמשל
העיתונאית לונדון-דקל תיארה בדרך חיננית, הומוריסטית ומשעשעת את העלילות מארץ הג'וקים. אך דומה שהן טומנות גם מסרים מרתקים לחיים, במיוחד מההיבט התרבותי והמגדרי.
אז מה לומדים מהג'וק על-פי הטור? בראש ובראשונה שהכל תלוי בראש. עובדה, התרבות המערבית, והיהודית בפרט, סולדת, בצדק, מהיצור המזהם, בעוד במזרח (ראֵה תאיילנד) הוא הפך למעדן קולינארי. יתר על כן, התפקידים המסורתיים בין המינים, למרות הקידמה הפמיניסטית, לא השתנו מאז ומתמיד. האישה לפַּחד, והגבר לחיסול הג'וקים.
אולם יש לי חדשות בשבילֵך: למרות התדמית המצ'ואיסטית, הגבר הוא פחדן, לא פחות מהאישה (ואולי יותר) - באופן פרדוכסלי, מול החרקים הקטנים חסרי האונים, דוגמת הג'וק, במלחמת הישרדותם מול המין האנושי, גם אם בסופו של דבר הגבר הוא שנזעק לחסלם.
לפני מספר שנים, מעל במה זו, עמיתֵך רענן שקד הביא לידיעת הציבור עד כמה הוא מצטמרר כן, מ... ג'וק. אז מי אמר שהגברים הם המין החזק? אולי הם מתחזים כגיבורים על חלשים, בדמות חיסול הג'וקים. האם אין הם מזכירים אותו 'גיבור' עממי, שהכריז בכיכרות כי הרג שבעה במכה אחת, אך אם עוד לא ניחשתם, היו אלה זבובים, לא יותר.
הג'וק כמשל כבר אמרנו?

תאריך:  03/06/2018   |   עודכן:  03/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רון בריימן
האינטרס הישראלי אינו הפלת החמאס אלא החלשתו לרמה נסבלת, באופן שלא יהווה איום על תושבי ישראל. יש לשלול על הסף שימוש בלתי מוסרי בחיילי צה"ל ובקורבנם רק כדי להעביר את רצועת עזה מידיהם של הטרוריסטים "הרעים" לאלה של הטרוריסטים "הטובים". במלים אחרות, שימוש בחיילי צה"ל כבמגש הכסף להקמתה של מדינת אויב הן ביהודה ובשומרון והן ברצועת עזה הוא בלתי מוסרי
עמי דור-און
הוביל את חטיבת הצנחנים בהצלחה במבצע השתלטות על מחנה הפליטים בלאטה בשכם בפברואר 2002. במבצע חדשני זה חדרו חיילי צה"ל למחנה הפליטים במתקפה סימולטנית רב כיוונית, ונעו באמצעות פריצת קירות. כך הצליחו להשתלט על המחנה ולפגוע במחבלים רבים כמעט ללא נפגעים
אליהו קאופמן
התפילין הפך להיות סמל מלחמת שונאי הדת היהודית - בתוך עם ישראל, נגד מורשתם. כל הנבזות הזו לא החלה ב"ארץ נהדרת" או אצל גב' פרי. זה החל עוד בדוד בן-גוריון שהאמין כי "התפילין יונחו לבסוף במוזאון"
יצחק מאיר
והאמת? אין יודע, אבל לשאול מה יהיה עליה בימים האלה בהם היא מככבת כמוכחשת קומי טראגית והשקר תובע לשנות את האותיות בו הוא כתוב מ שין קוף ריש לאלף מם תו, מותר גם מותר
מאיר אינדור
אילנה דיין שלא רוצה להרוס לעצמה את מעמדה כ"מאמי" הלאומית של ראשי מערכת הביטחון, אצלה באים הגברים ומיבבים לא שואלת את פרדו, ולא מתעמתת איתו על הדבר המתבקש ביותר, ה״אקדח המעשן״ שמתגלה במערכה הראשונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il