X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אירן לא תיסוג משטח סוריה והיא נערכת לקראת העימות הצבאי הבא עם ישראל. ייתכן שתנסה להפתיע את ישראל באמצעות חיזבאללה בלבנון. בינתיים אסור לישראל לעשות עסקה עם רוסיה שתאפשר נוכחות אירנית בסוריה
▪  ▪  ▪
סולימאני. ביקורת קשה עליו

השקט היחסי בגבול הצפון הוא מדומה ומטעה. האירנים מתארגנים מחדש לאחר המכה הקשה שספגו מידי חיל-האוויר הישראלי בסוריה ומתכננים את הסיבוב הבא בעימות. בינתיים, הם מחממים באמצעות ארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי את הגבול של רצועת עזה עם ישראל.
הגנרל קאסם סולימאני, מפקד גיס "אלקודס" במשמרות המהפכה, ספג ביקורת קשה מהצמרת האירנית ומהגנרל עלי ג'עפרי, מפקד משמרות המהפכה על הכישלון בעימות עם ישראל בסוריה. הוא מפיק כעת לקחים וכבר הבין שאירן היא במצב של נחיתות צבאית ומודיעינית מול ישראל בשטח סוריה.
לכן אחת האפשרויות הנבחנות על ידו היא לנסות להכות את ישראל באמצעות חיזבאללה בלבנון, שכן לאירן אין שום כוונות להיענות לדרישה הישראלית ולהורות ליועציה הצבאיים ולמיליציות השיעיות לסגת משטח סוריה. הישארות הכוחות האירניים בסוריה היא "קו אדום" מבחינת ישראל, ולפיכך הסיכויים לעימות צבאי בין ישראל לאירן הם גבוהים.
עימות בין חיזבאללה לישראל הוא תרחיש מסוכן. לארגון חיזבאללה יש כ-130 אלף רקטות וטילים, חלקם מדויק מאוד, ופירוש הדבר כי ישראל תצטרך להגיב בעוצמה נגדו ונגד לבנון כדי ליצור הרתעה חדשה - דבר שיביא להרס כל התשתיות הלבנוניות החשובות במדינה. מדובר במחיר כבד מאוד שתשלם לבנון, גבוה הרבה יותר מהמחיר שהיא שילמה במלחמת לבנון השנייה.
התכנון האסטרטגי של אירן בשאיפתה להשמיד את ישראל הוא לפתוח חזית נוספת נגדה מרמת הגולן בנוסף לשתי החזיתות הקיימות כבר בדרום לבנון וברצועת עזה. לכן היא פועלת להתבסס צבאית בסוריה, להקים בה בסיסים צבאיים ואף לבנות מפעלים ליצור טילים מדויקים בסוריה ובלבנון שיופנו נגד ישראל. גם ללא פצצה גרעינית, אפשרי להערכתה, להנחית מכה אנושה על ישראל בנשק קונבנציונלי של עשרות אלפי טילים מהצפון ומהדרום.
ישראל מודעת היטב לכוונותיה של אירן, לכן היא פועלת כבר עכשיו למנוע כל ניסיון אירני להתבסס צבאית בסוריה. היא מנסה להקדים תרופה למכה ולמנוע מעכשיו הקמת בסיסים צבאיים ומפעלי נשק אירניים בסוריה ובלבנון.
האירנים רוצים גם להקים נמל בסוריה שבו יעגנו צוללות אירניות שיכולות לפגוע בנתיבי השיט לישראל בים התיכון ובכך לשתק את מדינת ישראל. לכן ישראל חייבת לנצל היטב את העליונות הצבאית שיש לה על אירן בסוריה, ולהכות בה נמרצות גם במחיר של עימות צבאי. מוטב לעשות זאת כעת לפני שאירן הספיקה להתבסס בסוריה.
אפשר להעריך כי כל עימות צבאי נוסף בין אירן לישראל בסוריה יתמקד בפגיעה במטרות צבאיות. האירנים מבינים כי אם יפגעו בעורף האזרחי הישראלי, ישראל תגיב בעוצמה ותגיב בפגיעה בלב אירן.
עם זאת, הכנסתו של ארגון חיזבאללה למשוואת העימות עם ישראל היא מסוכנת מאוד מכיוון שהוא עלול להכות את ישראל באמצעות רקטות וטילים ב"בטן הרכה".
השגת הבנות בין ישראל לרוסיה היא חשובה מאוד. רוסיה היא בעלת הבית בסוריה והיא מעוניינת בהשגת יציבות במדינה וביסוס שלטונו של הנשיא בשאר אסד מכיוון שהוא נותן לה את הלגיטימציה לשהות ממושכת בסוריה והקמת בסיסים צבאיים. הרי אסד הוא ש"הזמין" את הכוחות הרוסים לארצו והוא שמארח אותם.
ביקורו האחרון של שר הביטחון אביגדור ליברמן במוסקבה מסמל את התקדמות המגעים בין ישראל לרוסיה על הסגת הכוחות האירניים משטח סוריה. ישראל דורשת את הוצאת כל הכוחות האירניים והכוחות השיעים הנאמנים להם מסוריה בעוד הרוסים מציעים את הרחקתם מהגבול עם ישראל מזרחה למרחק של כמה עשרות קילומטרים בתמורה להסכמת ישראל לפריסת צבא סוריה בשטח דרעא-קוניטרה בדרום סוריה. רוסיה רוצה בפריסת צבא סוריה בדרום המדינה ופתיחת מעבר הגבול "נציר" עם ירדן. הדיווחים על מחלוקות בין רוסיה לאירן לגבי הנוכחות האירנית בסוריה הם מוגזמים. יש שותפות אסטרטגית בין רוסיה לאירן, והנוכחות של שתי המדינות האלה בסוריה היא על-פי "הזמנת" הנשיא אסד.
לאירן ולסוריה יש אינטרסים שונים בסוריה, אך ניגוד האינטרסים לא יביא להתנגשות צבאית ביניהן. רוסיה מבינה את חששותיה של ישראל והיא מציעה פשרה בדמות הסגת הכוחות האירנים-שיעים מהגבול עמה, אך לא את הוצאתם המוחלטת משטח סוריה.
זו עסקה גרועה לישראל. אסור לה לוותר על דרישתה והיא חייבת להתעקש על נסיגה מוחלטת של אירן משטח סוריה. כל נוכחות אירנית בסוריה בהסכמת ישראל תיתן לה לגיטימציה לנסות ולהרחיבה, כשיגיע הזמן המתאים מבחינתה, ובכך לסכן את ביטחון ישראל.
הכי חשוב כעת הוא לאתר מבחינה מודיעינית, מבעוד מועד, את התכנונים המבצעיים של הגנרל קאסם סולימאני כדי שאירן לא תוכל להפתיע את ישראל בעימות הבא ולא לאפשר לה למחוק את חרפת התבוסה שספגה בסוריה.

תאריך:  08/06/2018   |   עודכן:  08/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שקט מדומה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
האירנים בבעיה
באום  |  8/06/18 19:27
 
- {{{ לחזק הכורדים ממזרח ...
והאופוזיציה ממערב  |  9/06/18 07:26
2
להחזיר את לבנון 50 שנה לאחור!!
אקטואלי  |  8/06/18 22:32
3
מה שחשוב באמת
יוסי מ.  |  9/06/18 08:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
איתמר לוין
החרם שהטילו מצרים וסעודיה על קטר לא פגע בכלכלתה ובהשפעתה הבינלאומית. להפך: הנתונים מלמדים שמצבה של האמירות רק השתפר בשנה האחרונה
מחלקה ראשונה
המחאה כוונה במקורה נגד כוונת ממשלת ירדן להפעיל מנגנון מס חדש, שיפגע בשכר השכירים ובמעמד הביניים    המלך עבדאללה פירסם צו המורה להקפיא את החלטת הממשלה האחרונה להעלות את מחירי הדלק והחשמל במדינה
יאיר דקל
הכבוד החשוב שאנחנו לא מתייחסים אליו    עם פרוץ מלחמת יום הכיפורים, אמרו בכירי צה"ל: "נגרש את הערבושים האלה... נטאטא אותם"
יוני בן-מנחם
הפגנות חסרות תקדים בירדן על-רקע המצב הכלכלי הקשה וחשש לפרוץ אינתיפאדה עממית. המלך עבדאללה מנסה לעצור את התסיסה אך ירדן תיאלץ לנקוט צעדים קשים בתחום הכלכלי
עמי דור-און
המטרה: להאיץ את היכולת הסעודית לפתח בעצמה נשק גרעיני כדי שאירן לא תהיה השחקן הגרעיני היחיד שיאיים על שלמות הממלכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il