X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל היא השעיר לעזאזל לכל כשליהם שנאתם לזר בכלל וליהודים בפרט, היא פאקטור שלעולם לא ישתנה. זה ב"די.אן.איי.
▪  ▪  ▪
גמאל עבד אל-נאצר

אנו כבר מונים 51 שנה מאז שפרצה מלחמת ששת הימים ואי-אפשר, ותיקים שבינינו, לשכוח את איומי השחץ שקדמו לה, כפי שהשמיע אותם חזור והשמע השליט המצרי הזחוח גמאל עבדול נאצר, ב"קול הרעם מקאהיר".
נאומים מאיימים, שידורים מבזים, כתבות של הסתה, אמירות אנטישמיות הושמעו באותם ימים בראש חוצות בארץ הנילוס. המטרה הייתה לשלהב את העולם הערבי לקראת הניצחון הקל על האויב הציוני, ולהטיל מורך בלבנו, הישראלים הכלואים בקווי חנק.
אל המלל המתלהם ברדיו קאהיר, גם בעברית, התלוו מראות ההכנות הצבאיות, שנתגלו בזמן אמת כבדיחה אחת גדולה, וכן בריתות צבאיות שנחתמו עם סוריה וירדן. העולם כדרכו ישב מנגד, מרחם על ישראל האומללה, שהינה קיצה מגיע אחרי 19 שנות קיום.
"חיסול הכיבוש" - זו הייתה הסיסמה הנאצריסטית. והכיבוש היה אותה יישות ציונית דקת-גו, בקווי 67, עם מותניים של 15 ק"מ בסך-הכל שמפרידים בין נתניה שלחוף הים התיכון לבין טול-כרם שמעבר לקו הירוק.
ניצחון מזהיר
ואולם כמו במלחמת העצמאות, כאשר צבאות חמש מדינות ערביות עטו על המדינה היהודית שזה אך הוכרזה, בניסיון להשמידה באיבה, כך היה גם בניסיון ההשמדה הנוסף כעבור 19 שנה. שלושה צבאות ערביים צרו על ישראל, סוכלו ונהדפו. המכה המקדימה שהנחית עליהם צבא ההתקפה לישראל, שמה לאל את זממם.
איננו עוסקים כאן בנוסטאלגיה לשמה. טוב להיזכר בניצחון המזהיר ההוא (ולהתאבל על המחיר ששולם בחיי לוחמינו), אבל חשוב להפיק את הלקחים לעתיד, ולא הופקו ב-1973 לדאבון הלב. שכן 51 שנה לאחר המכה הנגדית שספגו מצרים, ירדן וסוריה, ולמרות שאנו נהנים כיום מהסכמי שלום עם שתי הראשונות - האיבה כלפי ישראל בעולם הערבי-מוסלמי רק מתעצמת והולכת.
כאשר שומעים את השייח' נסראללה מהבונקר שלו בלבנון, את שליטי טהרן במצעדי הראווה, או את ראשי הנחש בעזה, שמכריזים באופן הכי ישיר על השמדת ישראל, אי-אפשר שלא להיזכר בנאצר המשולהב. כמו ב-1967, "השטח הכבוש" ששמו מדינת ישראל (ולא "השטחים") הוא עילת האיומים, אז והיום. בראש מעייניהם לא הקמת מדינה פלשתינית. אלא "שיחרור" יפו, חיפה, עכו, רמלה, באר-שבע, ומעל לכל - ירושלים.
ב-2018 אנו שוב נמצאים (בחזית הדרום) בקווי 67. סיני הוחזר במלואו למצרים בתמורה להסכם שלום שעודנו מחזיק מעמד. הרצועה נמסרה חד-צדדית לידי תושביה הערביים שהפקירו גורלם בידי החמאס, אך האיבה היוקדת רק מתלהטת.
שעיר לעזאזעל
ההמונים המוסתים שמשולחים אל גדר הגבול, המינהרות שנחפרות לעבר ישובי עוטף עזה, הפצמ"רים שנורים לעבר גני ילדים, העפיפונים שמשוגרים כדי להצית את שדותינו, ארסנל הטילים והרקטות שצבר חיזבאללה בלבנון, ניסיונות ההתבססות של אירן בסוריה - כל אלה מוכיחים כי דבר לא השתנה אצל רוב הערבים מאז 1967.
לעולם אינם מפיקים לקח מתבוסותיהם. ישראל היא השעיר לעזאזל לכל כשליהם. שנאתם לזר בכלל וליהודים בפרט, היא פאקטור שלעולם לא ישתנה. זה ב"די.אן.איי." שלהם. מבחינתם, קווי 67 אינם נוסחה לשלום - כי אם להפך. הם מתפרשים כקווי חולשה ישראלית ומזמינים מלחמה.
אנחנו אומנם נכשלים חזור וכשול בהסברה אל מול עולם העויין את ישראל והיהודים כמו בימים האפלים ביותר שהובילו לשואה, אבל יכולים להתנחם ביכולות המצויינות של כוחות הביטחון שלנו. הן עצומות פי כמה מכפי שהיו לפני 51 שנה. אבל כמו ב-1967, בתחבולות תעשה לך מלחמה, על הקמים עליך.
המכה המקדימה שהנחית צה"ל על מצרים בפיתחה של מלחמת ששת הימים, אינה רק נוסטאלגיה. זו אקטואליה. היא כבר יושמה באחרונה כמה פעמים מול האירנים על אדמת סוריה. זו התחבולה שצה"ל לבטח מביא בחשבון, בין שאר התחבולות, אל מול רברבנות האויב בעזה, בטהרן ובלבנון, שעלולה להיות מתורגמת כמו ב-1967 לעוד מלחמה גדולה.

פורסם לראשונה במעריב, 11.6.2018.
תאריך:  11/06/2018   |   עודכן:  11/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנאצריסטים המודרניים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אנו
שמ   |  12/06/18 13:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
עמי דור-און
אילו היה צה"ל קל תנועה וזריז כמו בעבר הרחוק, אפשר היה לחזור אל השיטות הישנות, לחטוף אחדים מן האירנים המתחזים לאורך הגבול הסורי ולתחקר אותם כדי לדעת את האמת ולחשוף לעיני העולם את השקרים
יוני בן-מנחם
ארגון חיזבאללה מסייע לחמאס, בהנחיית אירן, להקים כוח צבאי בלבנון ומפעלים לייצור רקטות    ישראל הגישה תלונה בנושא למועצת הביטחון ולא מן הנמנע כי היא תחדש את המלחמה החשאית בלבנון כדי לנסות למנוע את התקדמות התוכנית האירנית
עומר כרמון
ראש הביטחון המסכל הפלשתיני ברצועת עזה ומראשי תנועת פתח לשעבר, הודיע כי יגיש תביעת דיבה נגד סגן יו"ר הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית בישראל, שייח' כמאל חטיב ונגד רשת אל-ג'זירה, לאחר שטענו כי יחד עם איש עסקים "המקורב מאוד למנהיג איחוד הנסיכויות הערביות", רכש בתים בעיר העתיקה בירושלים, כדי למכור אותם לאחר מכן למתנחלים: "כתבי אל-ג'זירה נוהגים לבלות במלונות פאר בתל אביב, באישור שליט נסיכות קטר", טוען דחלאן
יוני בן-מנחם
אירן לא תיסוג משטח סוריה והיא נערכת לקראת העימות הצבאי הבא עם ישראל. ייתכן שתנסה להפתיע את ישראל באמצעות חיזבאללה בלבנון. בינתיים אסור לישראל לעשות עסקה עם רוסיה שתאפשר נוכחות אירנית בסוריה
איתמר לוין
החרם שהטילו מצרים וסעודיה על קטר לא פגע בכלכלתה ובהשפעתה הבינלאומית. להפך: הנתונים מלמדים שמצבה של האמירות רק השתפר בשנה האחרונה
רשימות נוספות
ראש ממשלת ירדן התפטר מתפקידו  /  מחלקה ראשונה
ברק ונסראללה מצהירים: "ניצחנו"  /  עומר כרמון
טראמפ יסלק את ירדן מהר-הבית  /  עומר כרמון
דברי רהב מיותרים  /  יאיר דקל
תסיסה בירדן  /  יוני בן-מנחם
"ישראל מוכרת לסעודיה ידע גרעיני"  /  עמי דור-און
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il