X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש פתרון כה פשוט, שמוזר שאף אחד טרם חשב עליו: במקום בכל פעם שמתעוררת בעיית גיוס החרדים לצה"ל, והממשלה עומדת ליפול בשל כך מהלחץ של הדתיים - למה לא לשנות את החוק, לבטל את גיוס החובה לצה"ל ולהפכו להתנדבות תמורת שכר הולם כפי שנהוג בצבא האמריקני למשל?
▪  ▪  ▪
מתבטלים כאוות נפשם [צילום: פלאש 90]

הרי במילא כיום, מי שמסרב להתגייס, מוצא את הדרך להתחמק מהשירות הצבאי. אז מדוע לא לצ'פר את המתגייסים, ולעודד רבים כן להתגייס, כאשר כל חייל ישתכר משכורת ראויה, שתוכל לעזור למשפחתו ולו, ובתום השירות, יקבל לימודים חינם באוניברסיטה או בכל מוסד שבו ילמד מקצוע שמתאים לו?
ומנין יימצא הכסף? פשוט מאד. כל מי שלא ישרת בצבא, ויעדיף ללמוד בישיבה או להתבטל כאוות נפשו - יצטרך לדאוג לכלכלתו בעצמו.
לא יהיה עוד לחם חינם. לימודים חינם - כן. רק אחרי השירות בצבא. נראה כמה ישארו בישיבות או בבטלה בחסות הרשמה לישיבות - שיסכימו לחיות מהאוויר, ללא התמיכות הנדיבות בהן הם זוכים הודות להבטחת בן-גוריון ל-300 תלמידי הישיבות אז, כשהוקמה המדינה.
היום מדובר בעשרות אלפים, שכולם נישאים בגיל צעיר מאד, מקימים משפחות, מגדלים צאצאים והכל נפלא. אך מי שנושא בעול הזה של התמיכה בבחורי הישיבות אינו גביר עשיר כפי שהיה נהוג בעיירות במזרח אירופה לפני מאה חמישים שנה. בעול הזה נושאת המדינה - קרי אני ואתה וכולנו.
מעניין, שרק בישראל מתחולל הפלא הזה. אף מדינה בעולם לא מכלכלת משפחות בחורי ישיבה ודואגת לקיומן. באמריקה, שם קהילת היהודים החרדים מתאפיינת בעבודתם של הגברים ביום, ולימוד הגמרא או התורה בערב, כולם עושים חיל, ואינם מתלוננים. ולראיה: מחלקת העסקים במטוסי אל על וחברות אחרות גדושה בעיקר ביהודים חרדים. עבורם ובלחצם ביטלה אל על לפני שנים את כל טיסותיה משישי עד מוצ"ש.
מדוע חיילינו צריכים לסבול ממצוקה כספית, להיות נדרשים לבקש כסף מההורים, במידה ויש להם?
לא גן ילדים
ולגבי חיול הבנות: למרות שאיני דתיה, אך גדלתי בבית מסורתי, ונשלחתי לשרת בצבא משום שהורי לא ידעו מה משמעות הדבר בישראל, כולל נושא ההטרדות, אני מתנגדת בתוקף לגיוס חובה לבנות. הצבא פירושו לחימה. לא גן ילדים. ואשה אין מקומה בקרבות, תוך מאמצים פיסיים שרק גברים מסוגלים להם, וסיכון גופה. אם יש כאלו המעונינות בכל זאת לשרת - שתתגייסנה. אך לא בכפיה.
הכסף המחולק במיליארדים לאוכלי החינם שהשכלתם אפילו אינה מספקת כדי לעבוד ולהתפרנס באופן נורמלי - הכסף הזה יכול לכסות את השכר לחיילים האמיצים שיחליטו להתגייס. לאלה שיודעים היטב שמדינת ישראל מצויה כל העת במלחמה לקיומה. וכשם שמשה רבנו ציווה על בני ישראל (שבטי ראובן גד וחצי המנשה) שהתיישבו בגולן ובבשן עוד בטרם הגיעו יתר השבטים, ועשו חייל עם הצאן והבקר שגידלו - משה רבנו אכף עליהם לעזוב את משפחותיהם בעבר הירדן כדי להצטרף לאחיהם ולהילחם לכיבוש הארץ המובטחת, כך צריכים כל הבחורים הדתיים והחרדים לקחת חלק במלחמה היומיומית שלנו על ארץ אבותינו.
וכל הקשקוש "אנחנו נהרגים בעולה של תורה" - אפשר לוותר עליו ולמחוק זאת כליל. שטות והבלים. איפה היינו היום לולא לקחו מיטב בחורינו את מעט הנשק שהיה כאן, ונלחמו מול כל מדינות ערב שקמו לחסלנו ב-1948 - כי אז לא הייתה לנו מדינה. אפילו לו היינו כולנו חרדים, המתפללים שלוש פעמים ביום - המדינה הייתה מחוסלת.
אלוהים עוזר רק למי שעוזר לעצמו. כך היה גם טרם השואה. כל אלה שהסכיתו לדברי חלק מהרבנים שציוו עליהם לא לעלות לארץ ישראל עד ביאת המשיח - כל אלה נטבחו ונשרפו בשואה. כך אבדה כל משפחתי שם, בעוד הורי עלו לארץ, בהותירם שם רכוש רב ומשפחה גדולה.
וזאת למה? כי אבי קרא את "מיין קאמפף" של היטלר, האמין לכל התוכנית להשמדת כל יהודי העולם שהצורר התחייב לה בספר. וכשהיטלר היה לקנצלר - קם אבי ועשה מעשה: עלה לארץ עם אמי ולא רצה לנטוש את ארץ ישראל גם בעתות מצוקה. גם כשאחי הגדול ואמי הציעו להגר לאמריקה - אבי נשאר איתן בדעתו. כי זוהי הציונות, שחרדים רבים מתנכרים לה עד היום. מסרבים למלא את חובת הגיוס, אינם עובדים לפרנסתם ותלויים בחסדי תמיכות וכספי הממשלה.
מכאן, שכל הפלוגתות הנצחיות בין הדתיים לכל ממשלה באשר היא, שניזונות מהפיצול למפלגות קטנות המצריך הישענות על המנדטים של הדתיים, לכל אלה לא יהיה מקום אם העם יתאחד לשתי מפלגות גדולות, שתתחלפנה מעת לעת בשלטון, וכך תפחת גם השחיתות, והמטרה להתעצם ולשגשג תגבר מהאיחוד הזה. וכמובן גם הביטחון.
רוויזיה חייבת להיות כאן. השינוי ייראה כמהפך, אך רוב העם יסכים עמו, ובהמשך, כשהכל יתממש - מצבנו יהיה הרבה יותר טוב. ב"ה.

תאריך:  11/06/2018   |   עודכן:  11/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקץ לבעיית הגיוס
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
רוב החיילים לא יתגייסו
עזרא בן ציון  |  13/06/18 10:54
2
רעיון מצוין,אך הכותבת לא
בני בנקר  |  13/06/18 10:54
3
את בורה, סורי.
ברברון המבורבר  |  13/06/18 17:17
4
לשמואל מהפייסבוק.צודק בכל מילה
מילואימניק בעבר  |  13/06/18 20:16
5
צודקת אבל אנטישמיות מבוטאת
צביקה ח  |  13/06/18 21:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זאב בן-יוסף
מדיניות כוחנית תקיפה של מנהיגים מעולם העסקים משפיעה על רודנים ומורידה את תאוות ההתפשטות שלהם בעוד שמדיניות ותרנית של ליברליזם שמאלני מעודדת אותם לפתוח במלחמות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: בגצ - המדינה זה אני?    נטייה להט"בית נרכשת    ולקינוח ציידי הנפשות היהודיות
יוני בן-מנחם
המשבר הכלכלי בירדן מדאיג את ישראל, ארה"ב ומדינות המפרץ שמעוניינות בהמשך יציבות המשטר ההאשמי    סעודיה יזמה מפגש פסגה כדי לסייע לירדן שחוששת שתצטרך בתמורה להגמיש את עמדותיה המדיניות בנושא "עסקת המאה" של טראמפ
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - א̤ם גיבורה, סופגים, תחזוקה, חוקרים ומצנזרים, סוסים וטיפשות מגעילה    חודש טוב
יוסי אחימאיר
ישראל היא השעיר לעזאזל לכל כשליהם    שנאתם לזר בכלל וליהודים בפרט, היא פאקטור שלעולם לא ישתנה. זה ב"די.אן.איי.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il