X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הקים כוח ביטחוני בלבוש אזרחי לדכא את ההפגנות נגדו בדומה לכוח שהקים נשיא סוריה בשאר אסד. ברש"פ מקווים כי הצליחו לבלום בכוח את תופעת ההפגנות בגדה למען רצועת עזה אך הדבר יתברר לאחר עיד אלפיטר
▪  ▪  ▪
עבאס [צילום: פלאש 90]

חג עיד אלפיטר עבר בשטחי הגדה והרצועה בשקט יחסי אבל מייד לאחר סיום החג אמור להתחדש המאבק להסרת המצור מעל רצועת עזה באמצעות קמפיין "צעדת השיבה" של חמאס והרחבתו גם לשטחי הגדה תחת הכותרת"הסירו את הסנקציות של הרש"פ מעל רצועת עזה".
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מודאג מאוד מההתעוררות בשטחי הגדה לתמיכה ברצועת עזה, לכן הורה למנגנוני הביטחון שלו לפזר בכוח את ההפגנה הגדולה ב-13 ביוני במרכז רמאללה ו"ללמד את המפגינים לקח" כדי לנסות לעצור את המחאה באיבה. במקביל הוא הזעיק את תנועת פתח לצאת לרחובות בערי הגדה כדי להביע תמיכה בשלטונו.
מושל שכם אכרם רג'וב ארגן ב-13 ביוני הפגנה של תמיכה במרכז העיר שכם בהשתתפות עשרות פעילים של פתח, כמשקל נגד להפגנה המחאה ברמאללה, והדברים שאמר מעידים על המגמה של הרש"פ:"כל מי שרוצה להפגין ולהזדהות עם רצועת עזה אנחנו נעניש אותו קשות", הוא הדגיש. על-פי גורמים פלשתינים, מי שארגן את הפגנת המחאה הגדולה ברמאללה היו פעילים של השמאל הפלשתיני, מארגוני החזית העממית והחזית הדמוקרטית ועוד פעילים חברתיים ופעילים הקשורים לתנועת ה-BDS.
הם קיבלו רוח גבית להפגנות מתנועת חמאס ברצועת עזה והיו מתואמים עם המטה של קמפיין "צעדת השיבה ושבירת המצור", מנהיג חמאס אסמעיל הניה קרא ב-15 ביוני לתושבי הגדה להמשיך בהפגנות למען הסרת הסנקציות של הרש"פ מעל רצועת עזה. גורמים בפתח אומרים כי המפגינים קיבלו עידוד להתחיל בגל המחאה בגדה מהפגנת ערביי ישראל בחיפה ומהפגנות הענק בירדן, שם הצליחו ההמונים לאלץ את המלך עבדאללה לפטר את הממשלה בראשותו של האני אלמולקי על-רקע המצב הכלכלי הקשה והגזרות שגזרה בתחום המיסים. אולם, המלך עבדאללה הורה לכוחות הביטחון הירדנים שלא להפעיל כוח נגד המפגינים ובצורה חכמה ניטרל את ההפגנות ופיטר את הממשלה.
לעומתו, מחמוד עבאס הורה לפזר בכוח כל גילוי של מחאה, ריכוזים של אנשים ברחובות או הפגנות. יועצן של מחמוד עבאס לענייני המחוזות פירסם צו האוסר לקיים הפגנות בתקופת עיד אלפיטר. אתר האינטרנט www.amad.ps פרסם ב-16 ביוני עדויות קשות של המפגינים שהשתתפו בהפגנה הגדולה במרכז רמאללה ב-13 ביוני. על-פי העדויות, גורמי הביטחון של הרש"פ עצרו כ-80 מפגינים ופצעו עוד כ-15 מהם שנזקקו לטיפול רפואי בבתי החולים ברמאללה. גורמי הביטחון הפלשתינים עשו שימוש מופרז בכוח כדי לפזר את ההפגנה, מלבד שימוש בגז מדמיע הם היכו באלות את המפגינים, החרימו מכשירי טלפון ניידים כדי שלא יצולמו והשפילו מילולית נשים שהשתתפו בהפגנה.
על-פי העדויות, הרש"פ הקימה כוח בלבוש אזרחי שהתערב בין המפגינים, היכה אותם וביצע מעצרים בגיבוי של לובשי המדים מקרב מנגנוני הביטחון הפלשתינים. עשרות מחברי הכוח בלבוש האזרחי היו רעולי פנים ועשרות אחרים חבשו כובעים לבנים כדי שיוכלו לתאם בינהם את הפעילות בתוך קהל המפגינים. בשטחי הגדה הצמידו להם את הכינוי "השביחה" של מחמוד עבאס שמאפייני פעילותה זהים למאפייני הדיכוי של כוח "השביחה" של נשיא סוריה בשאר אסד שדיכא בכוח את המפגינים בתחילת ההתקוממות בסוריה ב-2011. גורמי הביטחון הפלשתינים מנעו מעיתונאים לסקר את ההפגנה ברמאללה, החרימו מצלמות ומכשירי טלפון סלוללריים ותקפו עיתונאים.
אגודת העיתונאים הפלשתינית הודיעה כי היא מחרימה בתגובה את הממשלה הפלשתינית ומנגנוני הביטחון שלה ולא תסקר את פעילותם עד הודעה חדשה, גם אגודת עורכי הדין הפלשתינים גינתה את התנהגות כוחות הביטחון של הרש"פ ואמרה כי מדובר במהלך המנוגד לחוק היסוד הפלשתיני ולחופש הביטוי.
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הוכיח בהוראות שלו למנגנוני הביטחון הפלשתינים לדכא בכוח את המפגינים, כי משטרו איננו שונה במאומה ממשטר הדיכוי של חמאס ברצועת עזה או ממשטרים דיקטטורים של מנהיגים אחרים במדינות ערב. פעילים של פתח בגדה התחילו בתהליך הכפשה של המפגינים, הם מתארים אותם כ"סוכנים" של תנועת חמאס שרוצים לפגוע בשלטון החוקי הפלשתיני של הרש"פ ולהפילו.
ברש"פ מקווים כי הדיכוי האלים של ההפגנה ברמאללה היה מספיק כדי לעצור את התפשטותה של התופעה ברחבי הגדה, על-פי גורמים בפתח למחמוד עבאס אין שום כוונה להסיר את הסנקציות מעל הרצועה והוא ידכא בכוח כל הפגנה בגדה התומכת במהלך כזה.
השאלה היא עד כמה נחושים גורמי השמאל הפלשתיני בתמיכת חמאס להמשיך בהפגנות ולהרחיב את היקף המשתתפים בהן, הדבר הזה יתברר בימים הקרובים בתום עיד אלפיטר.

תאריך:  17/06/2018   |   עודכן:  17/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ה"שביחה" של מחמוד עבאס
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
האם טעיתם בתאריך?
המסתכל  |  17/06/18 16:02
2
האם טעיתם בתאריך?
המסתכל  |  17/06/18 16:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עומר כרמון
ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמעיל הניה, הודה בחום לחבר הכנסת הישראלי על "הסולידריות שהפגין עם תושבי רצועת עזה, במיוחד על ההפגנות בחיפה"
עמי דור-און
עמותות שאותן מפעיל שמאל רדיקלי מבקשות בעצם להחריב את ישראל ולמחוק אותה מעל המפה    בראיון להארץ השיב איתן ברונשטיין, מייסד עמותת "זוכרות" לשאלה "איזו שיבה אתה מציע?": "אני לא יודע מי ירצה לחזור, אבל כל מי שירצה - שיחזור. ואם באותו מועד לא תהיה מדינה יהודית, אז שלא תהיה"
אפרים הלפרין
השמאל מקרטע, שום עתיד לא נראה באופק, ואז מציע אבי גבאי לרא"ל גנץ, אני אהיה יו"ר הפלגה, ואתה תהיה המועמד העבודה לראשות הממשלה    מדהים, ממש מדהים
יוני בן-מנחם
קמפיין הטרור של חמאס בגבול הרצועה וההנהגה הנוכחית של הרש"פ מטרפדים את סיכויי הצלחת "עסקת המאה" של טראמפ. טוב יעשה הנשיא האמריקני אם ידחה את הצגתה בכמה חודשים עד השגת רגיעה בגבול עזה וחילופי השלטון ברש"פ
יוני בן-מנחם
אחרי עיד אל-פיטר אמורה חמאס לחדש את קמפיין "צעדת השיבה" ביתר שאת בגבול הרצועה ולנסות להתסיס גם את שטחי הגדה    חמאס מריחה את חולשתו של מחמוד עבאס ומנסה לערער את יציבות שלטונו בגדה באמצעות הפגנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il