X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם מדינת ישראל רוצה לאפשר מצב בו גוף ביטחוני חוקר שהכוח בידו עושה כראות עיניו בהעדר עין מפקחת עליו? האם הציבור בישראל לרבות מקבלי ההחלטות ומערכת המשפט מוכנים להסכין עם מצב בו מתקיימים עינויים במחשכים? האם לרוסיה של טרוצקי היינו או לסוריה דמינו?
▪  ▪  ▪
תואנה שקרית [צילום: האיית'אם שטייה/פלאש 90]

עניין השרפה בדומה איננו יורד מסדר היום וטוב שכך. תקוות רבים היא שבית המשפט הדן במשפט הזוטא יקבל את ההחלטה היחידה האפשרית מבחינת הדין, מבחינת השכל הישר ומבחינת הצדק. ההחלטה המתבקשת היא שאי-אפשר לעשות שימוש בהודאת נאשם משזו הושגה לאחר עינויים קשים ובהשפעתם.
נזכיר, בתחילה הכחיש השב"כ באופן גורף כי חוקריו מענים את העצורים בפרשה. לימים, משהחלו להשתחרר עצורים שעונו הזדרז השב"כ לקבל אישור בדיעבד ולעתיד להפעלת "אמצעים מיוחדים" (עינויים) בתואנה שקרית שמדובר ב"חקירת צורך" (פצצה מתקתקת). הרועץ המשפטי דאז, וינשטיין מיהר לאשר וכך המשיך השב"כ לענות באכזריות יהודים, כולל קטין.
לימים, ובהשפעת העינויים הקשים "הודו" שניים מהעצורים במה שהכתיב להם השב"כ להודות. אספר מה שאינו ידוע - אחד העצורים הובא למשטרה כדי לחתום שוב על הודאה ובהיותו מנותק ממעניו, מהשב"כ, סירב. איש השב"כ הובא למקום ובראות העצור את מי שעינה אותו התרצה וחתם על "הודאה" כפי שצווה.
התנהל לאורך זמן משפט זוטא לשם הכרעה בדבר קבילות ההודאות שנתנו תחת עינויים. הפרקליטות, שהבינה את חוסר ההיתכנות המשפטית לקבל את ה"הודאות" הנ"ל, בקשה לקראת סיום המשפט לוותר על רוב ההודאות (שהושגו בעינויים כאמור) בטענה המופרכת שמקצת ה"הודאות" ניתנו מרצון חופשי. דא עקא שאלה ניתנו בתוך פחות מיממה מחלוף שבועות ארוכים של עינויים. עוד "רצון חופשי" כזה ואבדנו כולנו.
וכעת ממתינים להכרעת השופטים במשפט הזוטא. אוסיף פרט חשוב ביותר - זולת ה"הודאות" שהוצאו מהנאשמים בעינויים כאמור, אין בידי הפרקליטות ולו בדל ראיה של ממש הקושרת את הנאשמים עם מה שאירע בדומא.
רחוק מהעין הציבורית
התפרסמו ברחבי הרשת קטעים מהפרוטוקולים של הדיון. בעוד שלא אכנס כאן לפירוט הכתוב שם (שהרי יש צו איסור פרסום גורף בעניין) אומר שמצטיירת תמונה קשה מאד, לא פחות ממזעזעת!!
ומכאן שאלה נוקבת - הכיצד מנהלים משפט כזה תחת צו איסור פרסום גורף? האם מדינת ישראל רוצה לאפשר מצב בו גוף ביטחוני חוקר שהכוח בידו עושה כראות עיניו בהעדר עין מפקחת עליו? האם הציבור בישראל לרבות מקבלי ההחלטות, לרבות מערכת המשפט, מוכנים להסכין עם מצב שמתקיימים עינויים במחשכים? האם לרוסיה של טרוצקי היינו או לסוריה דמינו?
וכך, במחשכים ורחוק מאוד מהעין הציבורית מתנהלת לה מה שנחזית כעלילה נגד יהודים חפים מפשע, תוך שזכויותיהם היו למרמס ובעצם נמחקו, תוך זלזול בכבוד האדם, תוך התעללות פיזית ונפשית, תוך חקירה בעינויים בהם יש כדי לשבור רוחו של כל אדם, קל וחומר אדם צעיר בלא עבר פלילי שרחוק מעולם הפשע כרחוק מזרח ממערב.
ולמען מי שלא בקיא בפרטי הפרשה אוסיף - יותר מדי ראיות מצביעות על כך שיד היהודים לא במעל וכי הם חפים מכל פשע. אינני יודע אם הציבור הרחב מודע לכך וחשוב ביותר לדעת. בכפר דומא מתנהל סכסוך מתמשך בתוך חמולת דוואבשה. כן כן, אינכם טועים, זו החמולה שמבניה נשרפו למוות בני המשפחה במקרה הנדון. לפני השרפה הנדונה היו בכפר שתי הצתות בבתי וברכוש החמולה וגם לאחריה היו שלוש נוספות - האחרונה שבהן לפני כחודש!! היינו מצפים שהשרפות האחרות תיחקרנה - שמא יש קשר בין כל ההצתות. אלא שכוחות הביטחון שלנו (בתחקיר של עיתונאית ממקור ראשון התברר שמדובר בשב"כ...) ריפו ידי המתעניינים (עיתונאים מרשתות שידור שונות) באומרם להם תירוצים שונים. באחת הפעמים בהן נשרף בית טענו שמדובר בקצר חשמלי. בפעם אחרת טענו שהשרפה על-רקע פלילי. בפעם השלישית טענו שוב קצר חשמלי. אלא שבירור שהתקיים בשרפה האחרונה מגלה שהבית הנדון שנשרף אינו מחובר כלל לרשת החשמל... מה גם שנמצאו בו שרידי בקבוק תבערה.
אם כן ולסיכום - בל נאפשר מצב בו תחת המטרייה של "ביטחון המדינה" בה אוחזים היטב אנשי המחלקה יהודית בשב"כ, ייתכנו עינוי נערים ובחורים יהודים, ככל הנראה חפים מכול פשע, כשעל הכל מכסה מערכת השתקה וצו אי-פרסום אותו מעניקה המערכת המשפטית ברוחב לב. רוחב לב הגורם עוול בל יתואר ליהודים טובים.
למי שעדיין מפקפק, גם לאחר קריאת המתואר לעיל - אני ממליץ להזדקק לדבריו של העיתונאי עמית סגל שאמר לאחרונה בעניין אחר שמפכ"ל המשטרה רוני אלשיך הביא עמו למשטרה "את תרבות השקר של השב"כ" שם שירת לאור שנים טרם התמנותו למפכ"ל.
ואידך זיל גמור.

תאריך:  18/06/2018   |   עודכן:  21/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צו איסור פרסום מחפה על עינויים קשים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
מפריחי בלוני ועפיפוני הטרור ברצועה משגרים אותם מבתים ומשתמשים באוכלוסייה האזרחית כ"מגן אנושי". פגיעה בנערים המשגרים אותם תזיק לתדמית ישראל בעולם, אבל צה"ל יכול להתחיל בינתיים בסיכול ממוקד של המפקדים בזרוע הצבאית של חמאס המפעילים את חוליות הבלונים והעפיפונים
עידן יוסף
שב"כ חשף תשתית חמאס נרחבת שתכננה פיגועי תופת קשים בהם פיגוע מטען חבלה בתל אביב, פיגוע התאבדות ומטען בירושלים, פיגוע מטען באיתמר ופיגועי ירי בשומרון
ראובן לייב
אחרי שסיים בהצלחה מו"מ עם שליט קוריאה הצפונית, נחוש עכשיו נשיא ארה"ב לחייב מו"מ לשלום בין מחמוד עבאס לבנימין נתניהו
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - מקרר יקר, חיפושים ובדיקות, תאונות אוויריות, קידום, שריפות ו"חסיד"    שבוע טוב
עזרא אלנקם יכין
אנחנו? הפטפטת חוגגת, מידי פעם מתפארים שתופסים או מחסלים יתוש ובביצות שלהם דוגרים ומניבים להקות להקות של נחילי מרצחים והשטן רואה וצוחק
רשימות נוספות
ח"כ טיבי התקשר לבכיר החמאס  /  עומר כרמון
שליחי טראמפ למזה"ת יפרסו תוכנית לשלום  /  עידן יוסף
הושמדה מנהרת טרור ימית התקפית  /  עידן יוסף
לא יורים על אזרחים בעזה!   /  איתן קלינסקי
תחת המדרך החובט  /  איתן קלינסקי
ה"שביחה" של מחמוד עבאס  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il