X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בעידן המודרני, סוריה הפכה למוקד הסתה נגד ארה"ב, טרור אנטי-אמריקני, נרקו-טרוריזם, הפרת זכויות אדם, איום על כל משטר ערבי פרו-אמריקני, שתוף פעולה אסטרטגי עם האייתולות, רוסיה, סין וקוריאה הצפונית, וקשר הדוק עם קובה, ונצואלה, בוליביה ואקוודור האנטי אמריקניות
▪  ▪  ▪
רמת הגולן [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

הכוחות העלאווים, סונים ושיעים הפועלים בסוריה מאיימים בשיטתיות על אינטרס ארה"ב, השואף לצמצם את כושר התמרון הסורי.
ההיסטוריה מלמדת שסוריה, ביתם של החליפים הראשונים, היא זירה בלתי-צפויה, אלימה ושאפתנית, הרואה עצמה כמוקד התרחשויות בהיסטוריה האיסלאמית. מכאן, בין היתר, ההשתתפות המסיבית של ארגוני טרור איסלאמיים במלחמת האזרחים בסוריה.
בעידן המודרני, סוריה הפכה למוקד הסתה נגד ארה"ב, טרור אנטי-אמריקני (לדוגמה, פיצוץ שגרירות ארה"ב ומפקדת המארינס בביירות ופיצוץ מטוס PanAm-103), נרקו-טרוריזם, הפרת זכויות אדם, איום על כל משטר ערבי פרו-אמריקני, שתוף פעולה אסטרטגי עם האייתולות, רוסיה, סין וקוריאה הצפונית, וקשר הדוק עם קובה, ונצואלה, בוליביה ואקוודור האנטי אמריקניות.
נסיגת ישראל מרמת הגולן (55 ק"מ מדמשק) תפגע קשות בכוח ההרתעה של ישראל ובתפקודה כמוצב קדמי אמריקני, ותעודד תוקפנות סורית בזירה הערבית ונגד ישראל. נסיגת ישראל מהגולן תלבה את החזון האסטרטגי של דמשק: שיקום השליטה בסוריה כצעד להשתלטות על "סוריה הגדולה" (הכוללת את לבנון, ירדן וישראל) ועל העולם הערבי.
למרות שסוריה שקועה במלחמות אזרחים, היא מהווה מוקד וולקני לזעזועים אזוריים כפי שמלמדים ההיסטוריה האיסלאמית בת 1,400 השנים, המזרח התיכון עתיר התהפוכות האלימות, והמעורבות העמוקה בהר הגעש הסורי מצד רוסיה, האייתולות, דאעש, "האחים המוסלמים" וארגוני טרור נוספים, השואפים למוטט את המשטרי הערביים.
תדמית ההתרתעה
כמו האייתולות באירן, כך גם שליטי סוריה, רואים בנוכחות ארה"ב במזרח התיכון את המכשול העיקרי בדרך למימוש שאפתנותם האסטרטגית. מכאן שיתוף הפעולה ההדוק בין סוריה לברה"מ/רוסיה, המקדם את השפעת מוסקבה במזרח התיכון ובים התיכון. לדוגמה, נמל טרטוס שהוא הבסיס הימי הרוסי היחיד בים התיכון.
ב-1970, בעיצומה של מלחמת אזרחים בירדן, פלשה סוריה לירדן, כאשר ארה"ב הייתה שקועה בבוץ הוויטנאמי, והתקשתה לסייע למלך חוסיין. בעקבות פנייה אמריקנית, התפרס צה"ל בגבול המשותף ישראל-סוריה-ירדן, הביא לנסיגה מיידית של הפלישה הסורית, שדרג את תדמית ההרתעה של ישראל וארה"ב, כרסם בתדמית סוריה וברה"מ, מנע את הפלת בית המלוכה ההאשמי ואת התפשטות "אפקט הדומינו" האנטי-אמריקני לסעודיה ומדינות נפט פרו-אמריקניות נוספות. ישראל מנעה מברה"מ הישג דרמטי ומארה"ב מכה כלכלית ואסטרטגית קשה, חסכה לארה"ב מיליארדי דולרים ודיון ציבורי לוהט הכרוכים בשינוע כוחות למזרח התיכון, ומנעה עימות אפשרי בין שני כוחות-העל.
ההיסטוריה ההפכפכה והאלימה של המזרח התיכון מלמדת שתופעות דומות עלולות להתרחש שוב באזורנו, במיוחד לאור התפשטות האייתולות והזעזועים הגוברים בירדן ועל גבולותיה. אבל, נסיגה מרמת הגולן תפגע קשות בכושר התמרון של ישראל ובתדמית ההרתעה שלה, ותהפוך אותה מיצרן-ביטחון-לאומי עבור ארה"ב לצרכן ביטחון לאומי במצוקה.
ב-29 ליוני 1967 מסר הרמטכ"ל האמריקני, הגנרל ארל ווילר, לנשיא לינדון ג'והנסון את "מפת גבולות הביטחון המינימלים של ישראל", אותה גיבש לפי הערכת האינטרס האמריקני: המפה כללה את רמת הגולן כחלק בלתי-נפרד מישראל.

תאריך:  19/06/2018   |   עודכן:  19/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל בגולן - אינטרס אמריקני
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אם
שמ  |  19/06/18 19:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
איתמר לוין
אתר בלומברג מדווח על אווירה של פחד ועל גל של הוצאות כספים מן הממלכה, בעקבות מעצריהם של 381 מבכירי המדינה. חלקם עדיין עצורים ללא משפט
איתמר לוין
כל הצדדים במלחמה בתימן ממשיכים לפעול בצורה כושלת, ואת המחיר משלמים 22 מיליון תושבי המדינה. מדובר בסכנה גלובלית ממשית, מזהירה סופאן גרופ
יוני בן-מנחם
המשבר הכלכלי בירדן מדאיג את ישראל, ארה"ב ומדינות המפרץ שמעוניינות בהמשך יציבות המשטר ההאשמי    סעודיה יזמה מפגש פסגה כדי לסייע לירדן שחוששת שתצטרך בתמורה להגמיש את עמדותיה המדיניות בנושא "עסקת המאה" של טראמפ
יוסי אחימאיר
ישראל היא השעיר לעזאזל לכל כשליהם    שנאתם לזר בכלל וליהודים בפרט, היא פאקטור שלעולם לא ישתנה. זה ב"די.אן.איי.
עמי דור-און
אילו היה צה"ל קל תנועה וזריז כמו בעבר הרחוק, אפשר היה לחזור אל השיטות הישנות, לחטוף אחדים מן האירנים המתחזים לאורך הגבול הסורי ולתחקר אותם כדי לדעת את האמת ולחשוף לעיני העולם את השקרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il