X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל וחמאס על מסלול התנגשות לקראת עימות צבאי כולל ברצועת עזה חמאס דוחפת להסלמה כדי לשבור את המצור אך היא גם נדחפת על-ידי אירן, האתגר הישראלי הוא להחזיר את ההרתעה והרגיעה לגבול הדרום מבלי לכבוש את רצועת עזה
▪  ▪  ▪
מלחמת התשה [צילום: חליל חמרה/AP]

ארבע שנים חלפו מהמלחמה האחרונה ברצועת עזה ונראה כי ישראל וחמאס קרובות יותר מאי פעם לסבב לחימה נוסף.
המלחמה הצפויה הבאה איננה קשורה רק למצבה ההומניטרי העגום של רצועת עזה ולמצור המוטל עליה, מאחורי הקלעים פועלת אירן בחוזקה לדחוף את חמאס והג'יהאד האיסלאמי לעימות צבאי עם ישראל, שני הארגונים האלה נשלטים באופן מלא על-ידי אירן שמממנת אותם ומספקת להם אמצעי לחימה.
נציגה של אירן, הגנרל קאסם סולימאני ראש גיס "אלקודס" ב"משמרות המהפכה" עיצב אסטרטגיה חדשה והוא הנחה את ראשי הזרוע הצבאית של חמאס והג'יהאד האיסלאמי, מאז חודש פברואר השנה, לחמם בהדרגה את הגבול עם ישראל, תחילה בהנחת מטעני חבלה לאורך גדר המערכת ואחר כך, מה-30 במרץ עד היום באמצעות קמפיין "צעדת השיבה".
אירן הצליחה להביא לפתיחתה של מלחמת התשה חדשה של הפלשתינים עם ישראל בגבול הדרום והיא שולטת בגובה הלהבות באופן מלא באמצעות ה"פרוקסי" שלה. ההסלמה שהיא יוצרת עלולה בהחלט להביא בקיץ הנוכחי לפתיחתו של עימות צבאי כולל בגבול הדרום.
מעבר למגמה של אירן לפתוח כמה חזיתות עם ישראל בדרומה ובצפונה בתנועת מלקחיים, ישנו גם יעד מדיני משותף לאירן ולארגוני הטרור ברצועה והוא לטרפד את התוכנית המדינית החדשה של הנשיא טראמפ המכונה "עסקת המאה" שנמצאת בשלבים האחרונים של עיצובה.
טרור ההצתות
חמאס הגבירה בשבועות האחרונים את השימוש בעפיפוני ובלוני תבערה והצליחה לגרום לנזק כלכלי כבד לישראל באמצעות פגיעה בעשרות אלפי דונמים של חיטה וחורשות בעוטף עזה. ישראל עדיין מחפשת את הפתרונות הטכנולוגיים המתאימים להתמודד עם התופעה, מדובר בעניין של זמן עד שימצא הפתרון אולם מה שגורם להסלמה, שעלולה להביא למלחמה, הוא הניסיון לשנות את כללי המשחק שהיו נהוגים מאז הפסקת האש שהושגה בתיווך מצרי לאחר מבצע צוק איתן ב-2014.
תנועת חמאס קבעה כלל חדש שאותו היא מנסה לכפות על ישראל כדי למנוע ממנה תגובה צבאית על טרור ההצתות והוא "הפגזה (תענה) בהפגזה ודם בדם", הכלל הזה מגביר כאמור את הסכנה לעימות צבאי כולל גם אם 2 הצדדים אינם מעוניינים בכך. ישראל איננה יכולה לקבל את המציאות החדשה שמנסה להכתיב לה חמאס שמטרתה לשחוק את ההרתעה שלה וזכות התגובה על טרור ההצתות, לכן, שני הצדדים נמצאים במסלול של התנגשות בלתי נמנעת.
מצרים ומדינות ערב לא הצליחו בחודשים האחרונים למתן את חמאס ולהניא אותה מלהמשיך בקמפיין "צעדת השיבה", היא בטוחה שיש בידיה "קלף מנצח" שיאלץ את ישראל להסיר את המצור והיא קיבלה החלטה אסטרטגית, "ללכת עד הסוף" כולל גם תרחיש של עימות צבאי כולל עם ישראל.
קמפיין "צעדת השיבה" לא כופף עד כה את ישראל, הקבניט המדיני-ביטחוני דחה את התוכנית של צה"ל להקלות הומניטריות בעזה בגלל סירובה של חמאס להתגמש בנושא השבויים והנעדרים הישראלים המוחזקים בידיה, הסכם "הסדרה" ארוך טווח או "הודנה" איננו על הפרק וגם היוזמות הערביות והבינלאומיות לסיוע הומניטרי לרצועה נותרו בבחינת דיו על הנייר.
הנהגת חמאס רוצה הישגים ומאיימת "לשבור את הכלים" אם לא תקבל את מבוקשה, ייתכן שבאופן פרדוכסאלי היא מסלימה כדי להגיע בסופו של דבר להסכם "הסדרה" לאחר סבב של שפיכות דמים.
חמאס מזהה את חוסר הרצון של הדרג המדיני בישראל להסלים את המצב ולצאת למלחמה נוספת ברצועה, היא מפרשת זאת כחולשה וסבורה שידיה של ישראל כבולות בגלל המתיחות בגבול הצפון והרצון שלה להימנע ממלחמה בשתי חזיתות במקביל.
לסיכום, ישראל עשתה את כל ההכנות הצבאיות הדרושות לקראת האפשרות של עימות צבאי כולל ברצועת עזה, פרויקט המכשול הקרקעי הגדול מסביב לרצועה שאותו רצתה ישראל לסיים בעוד שנה, ייאלץ להמתין. בינתיים, אם יש לישראל מודיעין מדויק על הימצאותן של מנהרות חודרות מהרצועה לשטח ישראל זה הזמן להקדים ולהרוס אותן כעת כדי שחמאס לא תספיק לנצלן ולחדור לשטח ישראל.
צה"ל פרס את מערכת "כיפת ברזל" בגבול הדרום כדי להתמודד עם סכנת הפצמ"רים והרקטות. אם תחליט ישראל לצאת למלחמה, בגלל טרור ההצתות שהפך לבלתי נסבל, רצוי שמהלך הפתיחה יהיה מהלך של הפתעה שיכלול את חיסולם של ראשי ארגוני הטרור ברצועת עזה כפי שעשתה במבצע "עמוד ענן" בנובמבר 2012 שבמהלך הפתיחה שלו חוסל אחמד ג'עברי, המפקד בפועל של הזרוע הצבאית של חמאס.
ישראל יכולה לנהל את המלחמה החדשה מבלי לכבוש שטחים ברצועת עזה באמצעות הפצצות מהאוויר ופשיטות קומנדו איכותיות, היעד צריך להיות חיסול ראשי הטרור והשמדת ארסנל הנשק והמנהרות של חמאס והג'יהאד האיסלאמי כדי להשיג רגיעה ארוכת טווח, בסופו של דבר תצטרך ישראל להגיע להסכם הפסקת אש עם חמאס ולכן רצוי שתישאר לה גם כתובת לשאת ולתת עמה באמצעות המצרים.
המטרה של מבצע צבאי גדול כזה צריכה להיות שיקום ההרתעה, פגיעה משמעותית ביכולות הצבאיות של ארגוני הטרור וכפיית רגיעה לאורך הגבול.

תאריך:  21/06/2018   |   עודכן:  21/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עמוס גלבוע
זהו טרור הצתות" וכך צריך לכנות אותו    ממשלת ישראל בוגדת במחויבות הבסיסית שלה להגן על רכושם של אזרחי הספר של המדינה    הנזק התודעתי שבכך הוא הרבה יותר חמור מכל נזק פיזי הנגרם לשדות
מנחם רהט
הישגו הגדול של טראמפ בפיסגת סינגפור עלול לקדם את 'דיל המאה', לכינון 'מדינה מינוס' פלשתינית בארץ ישראל
יוני בן-מנחם
חמאס מנסה להכתיב לישראל כללי עימות חדשים ברצועת עזה ונחושה "ללכת עד הסוף" כדי להביא להסרת המצור    עדיף שישראל תיקח את היוזמה הצבאית לידיה עכשיו, מדיניות האיפוק וההכלה לא תוכל להימשך עוד זמן רב מכיוון שהיא מתפרשת כחולשה על-ידי חמאס
גרשון הכהן
לאור הידרדרותה הנוראה של רצועת עזה ב-25 השנים האחרונות – הן תחת שלטון הרש"פ (2007-1994) והן תחת שלטון חמאס – מן הראוי לשקול פתרון חדש למצוקתה של עזה, ובמשתמע לסכסוך הישראלי-פלשתיני – הקמת מדינה פלשתינית ברצועת עזה ובצפון סיני בואכה אל-עריש
יהודה קונפורטס
שדות הדרום עולים באש וחממת SouthUp - שהוקמה מתוך חזון שחברות סטארט-אפ יכולות לייצר שינוי אמיתי במרחב הגאוגרפי של עוטף עזה, בין היתר באמצעות צמיחה כלכלית - מריצה ביום ו' הקרוב האקתון לטכס פתרונות למצב המתסכל
רשימות נוספות
45 רקטות שוגרו; צה"ל תקף 25 יעדי טרור   /  מחלקה ראשונה
נתפסו 20 מחבלים שתכננו פיגועים בי-ם ובת"א   /  עידן יוסף
ח"כ טיבי התקשר לבכיר החמאס  /  עומר כרמון
בין הבתרים  /  איתן קלינסקי
האש: שפתם המשותפת של אויבי המדינה  /  מרדכי ליפמן
שקר הסגר  /  יוסי אחימאיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il