X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בכיר חמאס ד"ר עזיז דוויק הודיע כי הוא יהיה יורשו של מחמוד עבאס במקרה של נבצרות חמאס דוחה את הניסיון של יו"ר הרש"פ לדחוק אותה מקרב הירושה ונערכת לעימותים אלימים בגדה במסגרת קרב הירושה
▪  ▪  ▪
עבאס. לא בקו הבריאות [צילום: פלאש 90]

הנהגת חמאס עומדת על המשמר בכל הקשור לניסיונות של מחמוד עבאס להבטיח כי יורשו בתפקיד יהיה מצמרת פתח הנוכחית במקרה שהוא ייכנס למצב של נבצרות בגלל מצבו הבריאותי הרעוע. החוק הפלשתיני קובע כי במקרה כזה ימלא יו"ר המועצה המחוקקת (פרלמנט) באופן זמני את תפקיד יו"ר הרש"פ לתקופה של 60 יום עד לעריכת בחירות כלליות לנשיאות בשטחים.
בהיסטוריה הפוליטית של הפלשתינים היה כבר תקדים לכך. לאחר מותו של יאסר ערפאת מילא בכיר פתח, רוחי פתוח מרצועת עזה, שהיה יו"ר המועצה המחוקקת, את תפקיד יו"ר הרש"פ לתקופה של חודשיים ופרש ממנו מייד לאחר שמחמוד עבאס נבחר בבחירות כלליות לתפקיד.
חמאס מודאגת מהכוונה של מחוד עבאס לעקוף את המועצה המחוקקת, שבה יש יו"ר שהינו פעיל חמאס ורוב לתנועה של שני שלישים, והעברת סמכויותה למועצה המרכזית של אש"ף כדי שלא ימונה לו יורש זמני שהינו איש חמאס.
עיתון "אל-חיאת" דיווח ב-23 ביוני כי המועצה המרכזית של אש"ף תתכנס ברמאללה בחודש הבא כדי להודיע כי סמכויות המועצה המחוקקת הפלשתינית עברו אליה בעקבות החלטת המל"פ שכונס ברמאללה לפני כחודשיים.
חברי המועצה המרכזית של אש"פ, כ-120 במספר, מונו לתפקידם על-ידי מחמוד עבאס ולא באמצעות בחירות פנימיות כמתחייב. מדובר במקורבים של יו"ר הרש"פ ואנשי שלומו ובכך הבטיח מחמוד עבאס את שליטתו המלאה במוסד העיקרי של אש"פ. זו הסיבה שיו"ר המועצה המחוקקת הפלשתינית, ד"ר עזיז דוויק, פעיל חמאס מחברון יצא ב-25 ביוני בהודעה רשמית כי הוא יו"ר הרש"פ הבא.
תנועת חמאס מריחה את חולשתו הפוליטית והבריאותית של מחמוד עבאס והיא משדרת באמצעות ד"ר עזיז דוויק מסר לציבור הפלשתיני בגדה, כי אין בכוונתה לוותר על הירושה השלטונית של מחמוד עבאס. בהודעתו הזהיר ד"ר עזיז דוויק מפני כאוס בחברה הפלשתינית בגדה אם הרש"פ תנסה לעקוף את החוקה ואת החוק הפלשתיני, ותעביר את הסמכויות של המועצה המחוקקת למועצה המרכזית של אש"פ.
רק שלטון וכסף
המהלך של הנהגת חמאס בגדה מתואם באופן מלא עם הנהגת חמאס ברצועת עזה שנותנת לה גיבוי מלא.
מחמוד עבאס מנסה לעקוף את החוק הפלשתיני. בעקבות לחצים כבדים של בכירי פתח עליו להכין היטב את הירושה הפוליטית שלו כדי שתנועת חמאס לא תנצל את החוק לטובתה ותשתלט על הגדה כפי שהשתלטה על הרצועה ב-2007. אוסאמה קוואסמה, דובר תנועת פתח, הגיב על הצהרתו של ד"ר עזיז דוויק ואמר כי תנועת חמאס רוצה להרוס את הגדה כפי שהרסה את רצועת עזה, "היא מחפשת רק שלטון וכסף" הוא הסביר.
אחמד בחר, חבר המועצה המחוקקת מטעם חמאס גילה כי חמאס כבר קיימה ישיבה מיוחדת בנושא, וכי הכוונה של מחמוד עבאס להעביר את הסמכויות למועצה המרכזית של אש"ף תעמיק את הפילוג בחברה הפלשתינית ותסייע להעביר את תוכנית "עסקת המאה" האמריקנית.
תנועת חמאס רומזת באופן ברור באמצעות הודעתו של ד"ר עזיז דוויק כי קרב הירושה הפלשתיני עומד להיות קרב עקוב מדם. לא מדובר עוד רק באפשרות של עימותים מזויינים בין הקבוצות השונות שבראשן עומדים בכירי פתח הרואים את עצמם כיורשים הפוטנציאלים של מחמוד עבאס אלא מדובר גם באפשרות לעימותים מזויינים בין חמאס לפתח בגדה.
לחמאס יש כוח רב בדרום הגדה, במיוחד באזור חברון, וגם נשק המוחזק בידי החמולות הגדולות, היא גם בת בריתו של מוחמד דחלאן שהצליח להקים לו מליציות חמושות במחנות הפליטים בגדה.
מאז התדרדר מצב בריאותו של מחוד עבאס החלו פעילים שונים של פתח בהצטיידות בנשק לקראת הבאות ורכישת כלי נשק ב"שוק השחור" מעבריינים מקרב ערביי ישראל. גם תנועת חמאס עושה בשקט את ההכנות הדרושות לקרב הירושה בגדה ועכשיו היא הצהירה בגלוי כי אין בכוונתה לוותר על ירושת עבאס.

תאריך:  27/06/2018   |   עודכן:  27/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
מרדכי ליפמן
לשפשף את העיניים ולא להאמין    שופטת ביהמ"ש המחוזי ורדה מרוז, דחתה את בקשת שר הפנים לשלול אזרחותו של מחבל שהניח מטען חבלה באוטובוס בתל אביב, וגרם לפציעתם של 26 ישראלים, חלקם קשה    הנימוק: הפיגוע לא עונה להגדרה "מעשה חריג או קיצוני", ולכן, "להשקפת" השופטת מרוז אין "הצדקה בשימוש בסנקציה קיצונית של שלילת אזרחות"
מחלקה ראשונה
בתגובה לירי צה"ל לעבר מכונית של פעיל בחוליית משגרי בלוני תבערה, נורו 13 רקטות לעבר יישובי עוטף עזה    לא היו נפגעים ולא נגרם נזק
בעז שפירא
אם יש מי שחושב שהכותרת חוטאת בהגזמה, הרי הוא מוזמן להתבונן בקריקטורה מבית היוצר של הרוצחים הערבים    בקריקטורה נראית דמות חייל ישראלי גברתן שבבואתו היא שפן קטן ומפוחד    אוי לבושה אלא שכך נתפשים היום חיילי צה"ל בעיני האויב, ולא בכדי
איתמר לוין
תנועת רגבים טוענת שבג"ץ מתייחס ברצינות גדולה בהרבה לעתירות של השמאל על בנייה בלתי חוקית ביו"ש    הדוח אינו כולל נתונים על ההכרעות בעתירות
רפי לאופרט
עזה היא החצר השכנה לנו    ישראל אינה יכולה לברוח מהצורך למנוע בעדה מלהפוך למדמנה אנושית, פוליטית וכלכלית, שתרעיל את סביבתה לאורך זמן    אולם, לשם כך אסור לספח את עזה ויש לשנות בה את המצב מיסודו    רצוי שינוי בהסכמה אך אם לא ניתן - אזי בכפיה; תנאי לשינוי הוא פירוק החמאס מנשקו ויפה שעה אחת קודם
רשימות נוספות
שיטת ההפעלה של חמאס לחוליות ההצתה   /  עידן יוסף
מחבל דרס 3 חיילים ליד ביתר עילית  /  עידן יוסף
עו"ד פליציה לנגר הלכה לעולמה  /  עומר כרמון
משימה בלתי אפשרית  /  יוני בן-מנחם
העומדים למות  /  אביתר בן-צדף
אילו הייתי  /  רותי איזיקוביץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il