X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הוויכוח עם הדוכס אינו אישי, ואת המדינה האנגלית הייתה צריכה ממשלת ישראל להעמיד על מידת סדום שבעמדתה, התהפכות הערכים: מתביישים במה שראוי לגאווה ורק הרע נחשב לטוב
▪  ▪  ▪
הנסיך וויליאם בכותל המערבי [צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי]

נכדה של מלכת בריטניה, וויליאם הדוכס מקיימברידז', מבקר בארצנו וזו תהיה - לדעת שגריר בריטניה - "חגיגה ליחסים בין ישראל לבריטניה". לכאורה הוא צודק, שכן 70 שנה לא דרכה כאן רגל אנגלית מלכותית. כמובן, לא המלכה קובעת בדברים האלה כי אם משרד החוץ, ושם לא שכחו את גירושם מא"י ע"י המחתרות היהודיות, גירוש שבישר את התפרקות האימפריה כולה. על הרקע הזה, חגיגת תיקון היחסים יכלה להיות כמשקה צונן ביום שרב, אילולא...הזבוב שצף למעלה, וכוונתי להודעת ארמון המלוכה כי ביקור הנסיך יתקיים בירושלים העתיקה "שבשטח הפלשתיני הכבוש".
הוויכוח עם הדוכס אינו אישי, ואת המדינה האנגלית הייתה צריכה ממשלת ישראל להעמיד על מידת סדום שבעמדתה, התהפכות הערכים: מתביישים במה שראוי לגאווה ורק הרע נחשב לטוב.
סיבה לחגיגה הייתה לבריטניה בשנה שעברה, כשמלאו 100 שנה לאירוע שהיה ראוי שתתגאה בו באמת: הצהרת הלורד ארתור בלפור מנובמבר 1917 ובתוכה ההבטחה לתמוך בהקמת "בית לאומי לעם היהודי בא"י", וכמו הטרקלין לבית, כך הייתה ירושלים 3000 שנה טרקלינו של הבית הלאומי הזה. הצהרת בלפור הניעה גלגל היסטורי ענק שהשפיע רבות על העולם - עשה צדק עם אומה נרדפת ומושפלת והקים מגדל עוז חיוני לעולם החופשי, לדורות. אלא, על-פי כללי סדום, אנגליה וויתרה על הזכות לחגוג, וזאת כדי שלא להרגיז את הערבים, הווי אומר - בגלל אותו הזבוב . היום, במקום להתגאות במעשה המפואר של החזרת ירושלים ההיסטורית לבעליה, הנסיך בביקורו מעוות את ההיסטוריה ומעקם את החוק הבינלאומי, מוריד את ירושלים לנקודת השפל של "שטח פלשתיני כבוש".
ממשלת ישראל, במורך לב, נמנעת מלתבוע את עלבונו של העם שהעיר הזאת היא פסגת תפילותיו וגעגועיו. היא שותקת גם כשארמון קנזינגטון "משבח את אופיו ההיסטורי" של הביקור ובשתיקתה עושה את עצמה שותפה לסילוף ההיסטוריה.
בדלית ברירה, מה שישראל לא תאמר לאורחה האציל ייאמר לפחות כאן, ולו "למען הפרוטוקול".
היסטורית, ירשום נא הדוכס לפניו ש"העם הפלשתיני" הוא תגלית מודרנית. ארכיאולוגים בריטים חפרו כאן ולא מצאו מטבע, כתב או שפה פלשתינים. השרידים הפלישתים שמצאו, השתייכו לגזע ה-ארי, בעוד הערבים (כמונו) - שייכים לגזע השמי. בלפור בהצהרתו לא דאג "לעם הפלשתיני", פשוט מפני שב-1917 הערבים טרם נפלו על ההמצאה הגאונית הזאת. באירופה קוראים לארץ ישראל "פלשתיין" בגלל המצאה אחרת, של הקיסר הרומי אדריאנוס מהשנה השנייה אחרי הספירה, שביקש למחוק את השם הרומי הקודם "יודיאה" (יהודה). חוץ מזה - בימי אדריאנוס, הפלשתים המקוריים, אלה של גוליית, כבר נעלמו מזמן. מכל עמי הקדם שרד רק העם היהודי .
ההיסטוריה האירה פנים לבריטים גם בוועידת סן רמו ב-1920, שם אימצו המעצמות שניצחו במלחמה את הרעיון המהפכני שלה, שלעם היהודי מגיע בית לאומי ובארץ ישראל דווקא. את הרעיון הזה הגשים ביולי 1922 "חבר הלאומים". הגוף הכל-עולמי הראשון הזה עשה מהצהרתו של בלפור חוק בינלאומי - הכניס אותה כחלק בלתי נפרד אל תוך כתב המנדט שלפיו קיבלה בריטניה את "פלשתיין" בנאמנות בעבור "העם היהודי", עם הוראות מפורשות לדאוג לעלייה יהודית ולהתיישבות צפופה של יהודים על הקרקע.
משק כנפי ההיסטוריה הדהד גם מתוך המבוא לכתב המנדט, בו נאמר: "בזאת ניתנת הכרה לקשר ההיסטורי של העם היהודי עם ארץ ישראל וזכותו לכינון מחדש של ביתו הלאומי בארץ זו".
ואם לא ברור למשרד החוץ הבריטי שהמלים הללו חלות על ירושלים, ינסה נא להתמודד עם דבריו של אחד מגדולי המשפטנים הבינלאומיים, הפרופסור והשופט סר אליהו לאוטרפכט:
"ירושלים, הבירה הרוחנית, הפוליטית וההיסטורית של העם היהודי, שימשה ועדיין משמשת כבירתה הפוליטית של אומה אחת בלבד - זו השייכת לעם היהודי". כך היה בכל ימיו של חבר הלאומים. באפריל 1946,ערב סגירתו, הוא השאיר צוואה: לדאוג לזכויותיהם של אלה שטרם קבלו את עצמאותם. ואכן, היה מי שדאג. עוד שנה לפני כן, ב-1945, התכנסה בסן-פרנציסקו הוועידה שהולידה את האו"ם ושם נוכחה משלחת יהודית נכבדה ובתוכה - המנהיג היהודי האמריקני הרב סטפן ווייז, אליהו אילת מהארץ, הלל קוק והפרופסור בן-ציון נתניהו . כולם נקבצו על-מנת להבטיח שממגילת האו'ם לא תושמט מילה אחת, מרכזית, בפרק העוסק בסוגיית שטחי המנדט, ירושת חבר הלאומים, שטרם הפכו למדינות ריבוניות. החבורה הנכבדה הצליחה במאמציה. על-פי הסעיף 80 למגילה התחייב האו'ם שלא לשנות "כל זכויות של מדינות או ע מ י ם שנרכשו מכוח המנדטים למיניהם".
המילה שדאגו להכניסה לסעיף הזה הייתה כמובן - "עמים", והכוונה הייתה שההבטחה ההיסטורית של המנדט להקמת בית לאומי "ל ע ם ה י ה ו ד י " תחייב גם את האו"ם. מכאן, שישראל פעלה כדין כאשר החילה את ריבונותה על ירושלים, וכאשר היא בונה התנחלויות היא מגשימה את הדרישה המנדטורית "להתיישבות צפופה על הקרקע" של יהודים בא"י. ולהפך, כל ההחלטות האנטי-ישראליות הממלאות את האו"ם על גדותיו בטלות ומבוטלות, מפני שסעיף 80 למגילת האו"ם אינו מרשה לשלול ולו סנטימטר אדמה אחד בין הירדן לים - מן ה ע ם ה י ה ו ד י.
לא מומלץ לנצל את ביקורו של הנסיך וויליאם כדי להתחשבן עם אנגליה על כל חטאיה ב-26 שנות שלטונה, עד ל-15 למאי 1948, כאשר הניחה לארץ את המנדט והסתלקה - לא לפני שעשתה הכל כדי שהיהודים יובסו במלחמה שפרצה מיד עם צאתם.
לא נתחשבן, אך גם לא ניתן להשכיח את האמת ההיסטורית-משפטית שכל מה שבריטניה הניחה לארץ בברחה מכאן במאי 1948, וירושלים בראש, שייך אך ורק לעם היהודי.

תאריך:  29/06/2018   |   עודכן:  29/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בין וויליאם לארתור
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אמת היא אמת היא אמת  ל"ת
וינטר הניה  |  1/07/18 08:56
2
נתחשבן גם נתחשבן
משה, עורך-דין  |  1/07/18 13:31
3
עליבות העתונאים
לא לפייסבוק  |  2/07/18 04:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם פכטר
גונן שגב - רופא, שר בישראל, סוחר סמים, סוחר במידע על ישראל    ריגול - או מגע עם סוכן זר - של מדינת אויב, הן מן העבירות החמורות ביותר בספר החוקים    גונן שגב - בגד בבוחרים - בגד במוסר ובשבועת הרופאים, כשסחר בסמים שמגיעים גם לילדים ולא פלא שהיה מוכן לבגוד במדינתו    כל הטיפול בעוטף עזה - העפיפונים, הירי, השריפות, הנזק לחקלאים - כבר מעבר למעצבן. התגובה הישראלית - היא אנמית ובבחינת אוננות צבאית
אברהם הללי
בפרשת בלק מתעוררת שאלה מי זה בלעם? האם הוא נביא, כפי שכונה במדרשי חז"ל "נביא הגויים" בכל מקרה הוא היה חכם שלא עשה את רצון בלק שליט מואב ולא קילל את ישראל, כי כדבריו, אסר עליו אלֹהי ישראל לעשות זאת, אבל עצה לפגוע בישראל בערעור אמונתו באלוהים, כן הצליח, על-ידי זה שהכשיל את ישראל בזינה ובעריות באמצעות מפתות מבנות מואב
דרור אידר
ראיתי השבוע את מה שקרה במכללת שנקר, ואז נזכרתי במה שאירע לי כמרצה באקדמיה לאמנות 'בצלאל' לפני כעשור. הנה: דף ביומן - קורות יום אחד ב'בצלאל'
נסים ישעיהו
גלוי לגמרי שבכל מערכות השלטון נראים סימנים לכך שאין להם כל כך חיבור לזהות היהודית שלהם. זה נכון וגלוי במערכת המשפט שאינה מגלה זיקה ליהדות אבל גם במערכת הפוליטית קשה לזהות דבקות בזהות של עם ישראל
רפי לאופרט
תוכניתו המדינית של טראמפ מכוונת ליצירת מאזן כוחות אזורי רציונלי ויציב, אחרי החבלות שחולל באזור ממשל אובמה. השארת חמאס כגורם צבאי מיליטנטי בשליטה על רצועת עזה, היא הטמנת מוקש זמן ששעון העצר שלו פועל בליבת המערך החדש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il