X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
[צילום: אלי אלון]
נא להכיר: יער שריד
על גבעה רמה, צפונית לקיבוץ שריד שבעמק יזרעאל, מול שער הכניסה הראשי לקיבוץ, משתרע יער חביב, אלמוני יחסית ולא מוכר, ועל כן אין פלא שמספר מבקריו בסך-הכל לא גדול נא להכיר: "יער שריד"
יער שריד [צילום: אלי אלון]

שלט בכניסה ליער שריד [צילום: אלי אלון]

יער שריד ניטע בשנת 1930 לכבוד יום הולדתו ה-80 של טומס מסריק, נשיאה הראשון של הרפובליקה הצ'כית ובמלאת 10 שנים לרפובליקה זו ולזכר חללי מלחמת העולם הראשונה מבין יהודי צ'כוסלובקיה. הכל מכנים אותו בשם "יער שריד" בשל קרבתו לקיבוץ שריד. זקני קיבוץ שריד מספרים לי כי למעשה שמו הרשמי של היער הוא יער מסריק ע"ש הנשיא הצ'כי הנודע. מכל מקום על שלט של קק"ל בכניסה ליער נכתב "יער שריד".
היער שוכן על גבעה מול שער הכניסה הראשי לקיבוץ שריד, לצד כביש חיפה עפולה. אנשי קיבוץ שריד מכנים אותו בשם "החורשה הגדולה". היער הוא אלמוני יחסית ולא מוכר, גם לרבים מחובבי טבע וטיולים, ועל כן אין פלא שמספר המבקרים בו בסך-הכל לא גדול. כתבה זו באה לעשות היכרות עם היער הלא ידוע והלא מוכר.
ביקרתי, כאמור, לא מכבר ביער שריד ומבקש להביא את רשמי ממצבו. את מרכזו של היער חוצה שביל רחב שמתחיל בכניסה הראשית אליו מצידו הדרומי (מול שער הכניסה לקיבוץ שריד). את פני הבאים מקדם בכניסה ליער שלט של קק"ל המספר בתמצית את סיפורו של היער. חלק ניכר מעצי היער, הם עצי אורן שהוא העץ הדומיננטי ביער, ולצדם גדלים עצי ברוש, זית, שקדיות ועוד. סביב העצים גדלה עשביה צפופה דבר שמגביר הסיכון לשריפות ביער ולמשכנם של זוחלים ארסיים למיניהם בתחומו. ראוי ללכת ביער זה בנעליים גבוהות על כל מקרה. לא הבחנתי ביער בשולחנות או בספסלים וגם לא בשירותים ועל כן המקום לא אידיאלי לעריכת פיקניקים. ייתכן כי לא רוצים שהיער ייהפך ליער פיקניקים ומוקד ביקורים המוני של עם ישראל, דבר שעלול לפגוע בשלוות האזור ושל התושבים הגרים בשכנותו של היער.
בחורף פורחים ביער עשרות עצי שקד לצד מרבדים של רקפות, היוצרים מראה פרחוני מרשים ומשובב נפש. בצדו הצפוני של היער שוכן בית העלמין של קיבוץ שריד. הוא מגודר ונעול.
הנוף הנשקף מצידו המזרחי של היער הוא אזור התעשיה של מגדל העמק וקצת יותר מזרחה נראה הר גבעת המורה מן העבר השני בצידו המערבי של היער נראה את רכס הכרמל.
האם ישוקם היער?
נודע לי כי בחודשים האחרונים בשיתוף קק"ל וצ'כיה קורמת עור וגידים תוכנית לשקם את יער שריד ובימים אלה ממש, כך נמסר לי, אפשר לראות סימנים ראשונים לעבודות בשטח (שתי פינות ישיבה במרכז היער). איני יודע איפה עומדת תוכנית זו ומה היקפה. מכל מקום יער שריד ראוי לטיפוח ולשיקום, יש להרחיב שטחו, לנטוע בו סוגי ומיני עצים וצמחים נוספים, כדי לגוון מראהו (כיום האורן שולט ביער), להנגישו ולקרבו יותר לציבור הרחב, להקים בו פינות ישיבה, ותצפיות נוף. חשוב כמובן להקפיד שבשיקום הגן לא יפגע באופן משמעותי מראהו הטבעי, ובשום פנים לא להקים בו מיזמי נדל"ן. אנו נעקב ונדווח.
איך מגיעים ליער
מגיעים לכביש מס' 73 חיפה-עפולה, ממש מול הכניסה הראשית לקיבוץ שריד בעמק יזרעאל צפונית לשער הכניסה יש חורשת אלונים. קיים שלט של קק"ל.

תאריך:  05/07/2018   |   עודכן:  05/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נא להכיר: יער שריד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אם היית ממשיך עם שבילי היער
חבר קיבוץ יגור  |  5/07/18 18:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il