X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יו"ר הרש"פ הורה למנגנוני הביטחון שלו לאפשר קיום הפגנות בערי הגדה בדרישה להסרת הסנקציות מעל רצועת עזה ההחלטה נועדה להכיל את זעם הרחוב, מדובר בגל מחאה שעלול להתרחב אם הסנקציות על הרצועה ימשכו
▪  ▪  ▪
הפגנות גדולות [צילום: ויסאם השלמון/פלאש 90]

בכירי הרש"פ ותנועת פתח מוליכים שולל כבר תקופה ארוכה את תושבי רצועת עזה כי מתקרב מועד הסרת הסנקציות שהטיל מחמוד עבאס על רצועת עזה לפני יותר משנה. בפועל לא קורה שום דבר, הסנקציות לא הוסרו מכיוון שמחמוד עבאס רוצה ליצור תסיסה בקרב תושבי הרצועה כדי להביא לפיצוץ נגד שלטון חמאס, זוהי גם הסיבה שהוא מטרפד כל ניסיון למצוא פתרונות ולהביא סיוע מבחוץ לשיפור המצב ההומניטרי, הוא מתנגד לכל צעד שעשוי לחזק את שלטון חמאס ברצועה.
יו"ר הרש"פ הורה על הקמת ועדה מיוחדת שמורכבת מחברים בוועד הפועל של אש"ף שתגבש הצעות לפתור את הבעיות של רצועת עזה כדי ליצור מראית עין כי הוא פועל לטובת תושבי הרצועה. העיתון "אלקודס אלערבי" דיווח ב-2 ביולי כי הוועדה סיימה את עבודתה וקבעה "פתרונות מעשיים" לסיום המשברים והבעיות הכלכליות של הרצועה.
על-פי הדיווח, הוועדה המליצה על קיום בחירות כלליות במועד מוסכם וגם לבטל את הקיצוץ של 50 אחוזים במשכורות הפקידים ברצועת עזה. אולם, בפועל המציאות איננה ממתינה עוד למחמוד עבאס, "הסוסים ברחו מן האורווה" ובשבועיים האחרונים התחיל קמפיין בערים הראשיות בגדה בדרישה להסיר את הסנקציות שהטילה הרש"פ על רצועת עזה.
עד עכשיו התקיימו כמה הפגנות גדולות ברמאללה, בבית לחם, בשכם ובטולכרם והמגמה היא להמשיך בהן בכל רחבי הגדה. בתחילה, פיזרה הרש"פ בכוח רב את ההפגנות, במיוחד את ההפגנה ברמאללה שנחשבת למרכז השלטוני של הרש"פ. מחמוד עבאס הורה גם על הקמת כוח ביטחוני לבוש בבגדים אזרחיים כדי לפזר את המפגינים שזכה לכינוי "השביחה" של מחמוד עבאס על משקל "השביחה" שהקים נשיא סוריה בשאר אסד לפזר בכוח את הפגנות מתנגדיו.
אולם, בעקבות המחאות של אגודות העיתונאים ועורכי הדין בגדה וארגונים לזכויות אדם, החלה הרש"פ לאפשר את קיומן של ההפגנות כדי "לשחרר קיטור", אך אנשי "השביחה" של מחמוד עבאס הלבושים אזרחית ממשיכים להתנכל למפגינים ולעיתונאים הפלשתינים המסקרים את ההפגנות כפי שהתנכלו בהפגנה האחרונה במרכז טולכרם ב-30 ביוני לעיתונאית לארא כנעאן שסיקרה את ההפגנה.
יו"ר הרש"פ גם גייס לעזרתו את תנועת פתח כדי שתוציא את פעיליה לרחוב כדי שיפגינו כמשקל נגד להפגנות, ואכן תנועת פתח ארגנה הפגנות בשכם וברמאללה שבהן נשאו המפגינים תמונות של מחמוד עבאס וקראו לסכל את "עסקת המאה" של טראמפ.
תהליך הזדהות
מושל שכם אכרם רגו'ב איים ב-13 ביוני והזהיר כי "הרש"פ תעניש קשות כל מי שירצה להפגין ולהזדהות עם רצועת עזה".
כדי להכפיש את מארגני הקמפיין להסרת הסנקציות מעל רצועת עזה, שהינם פעילי שמאל פלשתינים, פעילים של ארגוני זכויות אדם וכמה פעילי BDS, מאשימים ברש"פ ובתנועת פתח כי הקמפיין נועד לשרת את "עסקת המאה" האמריקנית וכי הוא מתואם עם תנועת חמאס כדי להפיל את שלטונו של מחמוד עבאס בגדה.
מארגני הקמפיין טוענים לעומת זאת כי הקמפיין התעכב זמן רב מכיוון שהם סברו כי הסנקציות שהטיל מחמוד עבאס על רצועת עזה היו חלק מטקטיקה להפעיל לחץ על חמאס בשיחות הפיוס בקהיר, אולם, כשהתברר להם כי מחמוד עבאס איננו מעוניין באמת בפיוס ומוליך שולל את תושבי הרצועה החלו בארגון ההפגנות בערי הגדה.
יו"ר הרש"פ צריך להיות מאוד מודאג מן הקמפיין נגדו בערי הגדה למרות שהוא שולט בהן ביד ברזל באמצעות כ-30 אלף אנשי ביטחון חמושים בנשק. מדובר בתהליך הזדהות של תושבים בגדה עם הסבל של תושבי רצועת עזה. המפגינים קיבלו עידוד ורוח גבית מהצלחת קמפיין "צעדות השיבה" ברצועה ומההפגנות הענק בירדן שאילצו את המלך עבדאללה לפטר את ממשלת האני אלמולקי על-רקע המצב הכלכלי הקשה.
מחמוד עבאס מנסה לנהוג עתה כמו המלך עבדאללה ולאפשר את ההפגנות באופן רשמי כדי להכיל את הזעם, אולם הוא יתקשה להמשיך ולהוליך שולל את תושבי הרצועה, הבלוף שלו נחשף והתחיל תהליך יציאה של מפגינים לרחובות בגדה. למרות שמדובר רק בכמה מאות מפגינים בכל הפגנה, ולפעמים אף פחות מזה, אי-אפשר לשלול את האפשרות שגל המחאה יתרחב אם ימשך המצב ההומניטרי הקשה ברצועה והסנקציות לא יוסרו.
תנועת חמאס מרוצה מקמפיין ההפגנות נגד הרש"פ בערי הגדה, מנהיג חמאס אסמעיל הניה קרא ב-15 ביוני לתושבי הגדה להמשיך בהפגנות עד הסרת הסנקציות שהוטלו על רצועת עזה.

תאריך:  08/07/2018   |   עודכן:  08/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקמפיין להסרת הסנקציות מעל רצועת עזה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עומר כרמון
מנהיג הכנסייה הקתולית: "יש לפתור את הסכסוך הישראלי-פלשתיני באמצעות הקמת שתי מדינות. לא עוד שטחים כבושים וקריעת אנשים מביתם"    "הסטטוס-קוו בירושלים צריך להישמר ויש לכבד את החלטות האו"ם"    "צריך לשים סוף למציאות שבה מעטים מרוויחים מסבלם של רבים"
יורם אטינגר
עשרות שנים מאיימים עלינו בפצצת זמן דמוגרפית. ב-2004 הקמתי צוות אמריקני-ישראלי לחקור את הנושא. לפניכם סרטון - ראשון בסדרה - שהופק ע"י "בומרנג", הדן בסוגיה הדמוגרפית.
עמי דור-און
בפועל קיימת דרך טובה ופשוטה להשיב מנה אחת אפיים למתקפת עפיפוני האש של החמאס והיא: להיעזר בכוחות הטבע וברוחות הנושבות ביום מן הים ליבשה
עומר כרמון
חברת חיפושי הנפט והגז היוונית אנרג'יאן המחזיקה בבעלות על שדות הגז "כריש" ו"תנין" נמצאת במו"מ מתקדם עם הרשות הפלשתינית וממתינה לאור ירוק מישראל    ישראל, קפריסין ויוון מנהלות מו"מ על שיתוף פעולה בנושאי אנרגיה ורצועת עזה
זוהר בן-אשר
ממשלת ישראל לא מוכנה לעשות ולו את הדבר הבסיסי ביותר - להגן על אזרחיה הדרים על הגבול ולהגן על השטחים שעתה הם בעיקר נשרפים    הדבר היחיד שביבי ושותפיו יודעים לעשות הוא לשחרר הצהרות נבובות - ממש נביחות שאינן מובילות לנשיכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il