X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
גורמים בכירים ברש"פ טוענים כי סעודיה בוחשת מאחורי הקלעים כדי להגביר את השפעתה במזרח ירושלים ועל המקומות הקדושים שבה. הרש"פ וירדן פועלות יחדיו כדי להכשיל את סעודיה כדי שהיא תישאר האפוטרופוס של המקומות הקדושים בירושלים
▪  ▪  ▪
מזרח ירושלים [צילום: פלאש 90]

מסתבר כי לא רק טורקיה פועלת בחודשים האחרונים להגדיל את השפעתה במזרח ירושלים, גם סעודיה הצטרפה לתחרות והיא מנסה מאחורי הקלעים לפעול כדי להשתלט באמצעות כספה והשפעתה על המקומות הקדושים בירושלים ולשמוט את השטיח מתחת לרגליה של ירדן שמשמשת כאפוטרופוס של המקומות הקדושים בירושלים.
בכירים פוליטים ברש"פ מסרו ב-22 יולי לאתר "אל-ח'ליג' און ליין", המזוהה עם קטר, כי בשבועות האחרונים היו מגעים אינטסנסיביים בין בכירים סעודים לרש"פ בנושא מעמדה של ירושלים והנוכחות הסעודית בה בשלב הבא. מסגד אל-אקצה בהר-הבית הינו המקום השלישי בחשיבות בדת האיסלאם אחרי הערים הקדושות מכה ומדינה הנמצאות תחת שליטתה של סעודיה.
על-פי הדיווח, סעודיה ביקשה מאישים בעלי השפעה ברש"פ ובמזרח ירושלים להכין את האווירה הציבורית לביקורים של אנשי דת ואנשי תקשורת ממזרח ירושלים, מוסלמים ונוצרים כאחד, בריאד כדי להיפגש עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן. אולם האישים האלה דחו את הבקשה הסעודית על הסף. סעודיה רוצה לשפר את תדמיתה השלילית בעיני הפלשתינים באמצעות כסף ופרויקטים כלכליים,בוועידת הפסגה האחרונה שנערכה ב-15 באפריל בריאד,הקציבה סעודיה סכום של 150 מיליון דולר לתמיכה בירושלים.
"עסקת המאה" של הנשיא טראמפ עדיין על השולחן וסעודיה מנסה לקדם אותה בעולם הערבי, למרות ההתנגדות חזקה אליה, כדי לנסות ולחזק באמצעותה את מעמדה במזרח ירושלים. לרש"פ יש בעניין ירושלים שיתוף פעולה הדוק מאוד עם ירדן, ב-31 במרס 2013 חתם יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס על הסכם עם המלך עבדאללה כי ירדן היא האפוטרופוס של המקומות הקדושים במזרח ירושלים, גם בהסכם השלום בין ישראל לירדן משנת 1994 ישנה פסקה הקובעת כי ירדן היא האפוטרופוס של המקומות הקדושים במזרח ירושלים.
האפוטרופסות הירדנית במזרח ירושלים התחילה בשנת 1924 לאחר נפילת האימפריה העות'מאנית, ב-1998 החליט המלך חוסיין על ההינתקות של ירדן משטחי הגדה המערבית, מלבד ממזרח ירושלים, על-פי בקשתו של ראש אש"ף יאסר ערפאת אשר הכריז בכינוס המל"פ באלג'יריה על מדינה פלשתינית, אולם המלך חוסיין התעקש לשמור על מעמדה של ירדן כאפוטרופוס של המקומות הקדושים.
השיח' ראיד דענא, מי שהיה מנהל ההטפה הדתית וההדרכה בווקף האיסלאמי בירושלים אמר לאתר "אלח'ליג' און ליין" כי סעודיה פועלת ב"אופן חשוד" בחודשים האחרונים תחת הכיסוי של פרויקטים הומניטריים וקונה אישים בכסף וכי השפעת במזרח ירושלים הולכת וגוברת, עם זאת הוא הדגיש כי הפלשתינים יתנגדו לכל השפעה סעודית במזרח ירושלים. התחרות בין סעודיה לירדן על השמירה על המקומות הקדושים בירושלים איננה חדשה, עיתון "אלקודס אלערבי" חשף כי ב-31 בדצמבר 2017 התגלעו מחלוקות בין סעודיה לירדן בכינוס הפרלמנטים הערביים במרוקו לאחר שסעודיה סירבה להכיר באפוטרופסות הירדנית על המקומות הקדושים בירושלים.
השנאה של הפלשתינים לסעודיה היא גדולה בגלל עושרה הרב ובגלל יחסיה הקרובים לממשל טראמפ, הם רואים ביורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן את המוציא לפועל מטעם הנשיא טראמפ של "עסקת המאה" שלדעתם נועדה לחסל את הבעיה הפלשתינית. לכן, סביר כי יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ימשיך לסייע לעבדאללה מלך ירדן לשמור על מעמדה של ארצו כאפוטרופוס של המקומות הקדושים ולא יאפשר לסעודיה שום דריסת רגל בהר-הבית.
ירדן והרש"פ כאחד תלויות בהמשך הסיוע הכלכלי מסעודיה, המלך עבדאללה קיבל רק באחרונה סכום של 2.5 מיליארד דולר כסיוע חרום מסעודיה לאחר גל הפגנות ענק בממלכה ההאשמית במחאה על המצב הכלכלי, גם יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס זקוק לכסף הסעודי בעקבות הפסקת הסיוע הכספי האמריקני לאחר חקיקת חוק "טיילור פורס" בקונגרס והעובדה שגם בכנסת עברה חקיקת "חוק הקיזוז" המורה לנכות מכספי המיסים המועברים לרש"פ את הכסף שהיא מעבירה למימון משכורות למשפחות מחבלים ו"שהידים", מדובר בסכום של יותר ממילארד שקל בשנה. למרות זאת, הן מאוחדות בדעתן שלא לאפשר לסעודיה שום דריסת רגל במזרח ירושלים ובמיוחד בהר-הבית.
עבדאללה מלך ירדן רואה עצמו כצאצאו של הנביא מוחמד והוא מחזיק בדעה כי תפקידו של בית המלוכה ההאשמי הוא להיות השומר של המקומות הקדושים בירושלים. התחרות בין סעודיה, ירדן, טורקיה והרש"פ על המתרחש במזרח ירושלים צפויה להתגבר אם ינסה הנשיא טראמפ להניח על שולחן המשא-ומתן את תוכנית "עסקת המאה", כל הצדדים המעורבים בעולם המוסלמי ינסו להכשיל את סעודיה כדי שלא יהיה לה שום מעמד במזרח בעיר וכי ההשפעה תישאר בידי ירדן והרש"פ בלבד. על-פי גורמים ברש"פ, מי שמסייע בין היתר לרש"פ ולירדן למנוע כל השפעה סעודית במזרח ירושלים הינו השיח' כמאל ח'טיב, סגן ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית בישראל.

תאריך:  24/07/2018   |   עודכן:  25/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התחרות על המקומות הקדושים בירושלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
פגישת ראש הממשלה נתניהו עם הנשיא פוטין במוסקבה נועדה לנסות ולשמור על האינטרסים הישראלים בעקבות המבצע הגדול של הנשיא אסד להשתלט על דרום סוריה    האירנים מתכננים להתפרס לאחר כיבוש האזור בסמוך לגבול הסורי עם ישראל ועם ירדן
אהרון שחר
העולם בתקופתנו הוא בית משוגעים אחד ענק    אין דרך אחרת לתאר זאת    עדר הנאורים שהשתלט על העולם בתקופתנו ועוסק במרצ באונס ערכיו, מדהיר את האנושות בהתלהבות קדימה להשמדתה
עומר כרמון
תיירת לבנונית נשלחה לכלא המצרי לאחר שפרסמה סרטון בפייסבוק בו כינתה את מצרים: "מדינה שרמוטה", טענה כי הוטרדה מינית בידי נהגי מוניות, בידי גברים ברחוב, שכספה נגנב ממנה, ושקיבלה שירות גרוע במסעדות
עמוס גלבוע
התכלית האסטרטגית הסופית שלו היא להשתלט על כל דרום סוריה ולהתייצב על הגבול הירדני והישראלי    הוא נמצא עכשיו בשלבו הראשון, הרחק מגבול ישראל
ראובן לייב
ישראל סומכת על השליט הסורי שידאג לשמור על גבול שקט עימה, כפי שהשכיל לעשות זאת אביו, חאפז אסד לאורך שנות כהונתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il