X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
תמונות מאתר העיר בורלי הילס לכבוד הארוע [צילום: אתר בוורלי הילס]
סופר-קלי-פרג׳ליסטיק-אקספי-אלי-דושס
היה זה יום הולדת נוסח בוורלי הילס שלא ישכח לעולם חברי מועצת העיר הציגו תעודת הוקרה לשרמן, אך זה כמובן לא היה מספיק הם העניקו את מפתח העיר, כבוד הניתן לעיתים נדירות בלבד
האחים שרמן ב-1935 [צילום: אתר העיר בוורלי הילס]

ריצ׳רד שרמן בביתו בבורלי הילס ב-1965 [צילום: אתר של בוורלי הילס]

מדליה מהנשיא ב-2008 [צילום: האתר של בוורלי הילס]

חגיגת יום ההולדת ה-90 [צילום: האתר של בוורלי הילס]

כשהמילה (כן, אכן, יש מילה כזו) "סופרקליפרג׳ליסטיקאקספיאלידושס" מתגלגלת על לשונך, אתה חוזר עליה פעם אחר פעם, והנה, כמו תרופת פלאים, אתה מרגיש טוב. היא לא נותנת מנוח, היא מקפיצה, היא מרגיעה, היא משרה אווירה מיוחדת במינה.
במוצ"ש ה-21 ביולי, 2018, העיר בוורלי הילס חגגה את יום הולדתו ה-90 של אחד מבניה היותר מפורסמים, ריצ׳רד מ. שרמן, מלחין וליריקן.
היה זה יום הולדת נוסח בוורלי הילס שלא ישכח לעולם. חברי מועצת העיר הציגו תעודת הוקרה לשרמן, אך זה כמובן לא היה מספיק. הם העניקו את מפתח העיר, כבוד הניתן לעיתים נדירות בלבד. כמובן הייתה עוגה שלוש קומות, מאות נוכחים (למעלה מ-550), תזמורת מלאה, להקת של שני תריסר רקדנים ורקדניות, זמרות והמשפחה כולה - כולל אחת הנכדות (או הנינות) ששרה את שירו המפורסם ביותר.
לאחר ההופעה, שהייתה מכורה לגמרי שבועות לפני שהתקיימה (הכרטיסים, כמו גם החניה, ניתנו בחינם לכל הדורש), הובלו כל המשתתפים דרך יציאה אחרת מזו שבאו, לחצר ה"ווליס" (מרכז התרבות של בוורלי הילס), בה הוכנו שולחנות ועליהם שתיה (מים וסודה) בכוסות צבעוניות וקפ-קייקס (עוגיות אישיות עם ציפוי עשיר במיוחד ועליהן ציפוי סוכריות קטנטנות צבעוניות).
יצאו החוגגים נרגשים, כשבראש כל אחד מתנגן שיר אחר, ומאז "סופר-קלי-פרג׳ליסטיק" פשוט לא עוזב אותי, לא נותן לי מנוח, מרגיע ומשגע בו-זמנית, וגורם לי לרצות לעוף, כמו "כפית מלאה בסוכר, הגורמת לתרופה להבלע".
היה זה אל, אביהם של ריצ׳רד ואחיו רוברט, שהשכיל להכניסם ל"ביזנס המשפחתי" של כתיבת שירים והלחנתם. ריצ׳רד חגג זה עתה את יום הולדתו ה-90. אחיו הבכור רוברט נפטר בשנת 2012. ביחד "האחים שרמן" הם המלחינים-ליריקאים המפורסמים ביותר בהיסטוריה של בידור-למשפחה. בשנת 2008 הם זכו במדליה האומנויות מהנשיא. הבנים של כל אחד מהם חברו יחדיו והפיקו סרט דוקומנטרי על אבותיה: "הבחורים: סיפורם של האחים שרמן".
שישה עשורים של כתיבה והלחנה. "זהו דבר שאני אוהב לעשות, ואני כותב שירים מגיל 16. כותב ומשלמים לי לעשות את הדבר שאני הכי אוהב", אמר שרמן לקהל החוגגים, כשזה עמד והריע לו בהתלהבות ובתודה.
ב-1960 וולט דיסני לקח אותם לעבודה בסטודיו, והם כתבו והלחינו שירים לסרטים ולתוכניות טלוויזיה כמו "זורו", "הפרופסור המפוזר", "עולם הצבעים המופלא של וולט דיסני" ועוד. ב-1964 הם כתבו את "זהו עולם קטן" שהפך לאחד השירים המתורגמים ביותר והמושרים ביותר בעולם.
היה זה באותה שנה שהם כתבו את השירים למרי פופינס, וב-1965 הם זכו ב"שיר הטוב ביותר" באוסקר עבור "צ׳ים צ׳ים צ׳ירי".
המילים והמוזיקה לספר הג׳ונגל, וויני הדוב, צ׳יטי צ׳יטי בנג-בנג, הרפתקאותיו של טום סויאר, הקלברי פין ול"הסרט טיגר" הם רק כמה מיצירותיהם היותר ידועות של האחים שרמן.
הופעה שלא הייתה מביישת את פארק השעשועים של דיסני ברחבי העולם, את ברודוויי או אולמות ההופעות בלונדון. מתנת העיר בוורלי הילס לאחד מבניה, חגיגת יום הולדת 90! חבל רק שלא עשו זאת ערב אחר ערב, או צהריים ומיד אחר כך בערב, שמספר כפול של אנשים יוכל ליהנות ממתנה זו. בקרוב הערב כולו יעלה לכבלים ולרשת. ברגע שהתוכנית תהיה מוכנה, נודיע, כך שנוכל כולנו ליהנות, להצטרף בזמזום, בשירה או במחיאות כפיים ל"סופרקליפרג׳ליסטיק" של האחים שרמן!

תאריך:  31/07/2018   |   עודכן:  31/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סופר-קלי-פרג׳ליסטיק-אקספי-אלי-דושס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
משה טרי ודני נוה נדרשים למנות מנכ"ל במשרה של קבע לקבוצת כלל ביטוח שהיא אחת הגדולות בישראל    הכרעת הדירקטוריון צפויה ביום ראשון (17.06.18)    ענת לוין היא אחת המועמדות, וכדי לקדם את מועמדותה היא הזמינה ל"בירה ונקניקייה" את יו"ר ועד העובדים של הקבוצה ובאותו מעמד ניסתה להובילו בכחש    השאלה היא: האם נכון למנותה למרות הבחישות שלה ואמינותה המפוקפקת, ובטרם נבדקו מהלכים כושלים שביצעה בתפקידה כראש חטיבת ההשקעות והפיננסים בקבוצה
עפר דרורי
הספר כתוב בצורה קולחת כמו מרבית ספריהם הקודמים של המחברים וגם מרגש. כל אחד מהגיבורים זוכה להכרות מילדותו לנערות ומשם לשרות הצבאי תוך התייחסות לתכונות אופי כפי שבאו לידי ביטוי ע"י סביבתו
אביתר בן-צדף
על ספרו של מרדכי בר-און, כשהצבא החליף מדיו ועל ספרו של שגיא טורגן, ממני אישית לא יצא גנרל    תהליך ארוך, מפוצל ומסובך עיצב את המנהיגות הקרבית של צה"ל בשנות החמישים
ארי בוסל
יינות היטלר הם חלק מסדרה היסטורית המיוצרת מאז 1995 על-ידי חברה באודין, איטליה, בשם ויני לונרדלי    בסדרה מופיעים גם וינסטון צ׳רציל, קרל מרקס ונפוליאון בונפרטה
חנינא פורת
בן גוריון חלם: "ייסוד אוקספורד עברי בנגב בדמותה של יבנה"    ויצמן חלם: "ייסוד אוקספורד ארץ-ישראלית ברחובות"    פרופ' צחור ז"ל על היבטים בחזון בן-גוריון להשכלה גבוהה בנגב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il