X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נמשכים המגעים האזוריים והבינלאומיים להשגת הסכם "הסדרה" בין ישראל לחמאס במקביל להשגת הסכם פיוס בין פתח לחמאס. הסכם "ההסדרה" יכלול הפסקת אש ל-5 שנים בין ישראל לחמאס,פתיחת כל המעברים, הגדלת מרחב הדיג והקמת פרויקטים בתחומי התשתיות
▪  ▪  ▪
מלדנוב. מאמצים להגיע להסדרה [צילום: עאדל חנא/AP]

גורמים בחמאס אומרים כי מצב הכוננות העליונה שעליו הכריזה הזרוע הצבאית של חמאס בשבוע שעבר עדיין בתוקף וכי הנהגת התנועה ממתינה לתוצאות שיחות הפיוס בקהיר בין פתח לחמאס ולתוצאות מאמצי מצרים ושליח האו"ם למזה"ת ניקולאי מלדאנוב להשיג הסכם "הסדרה" בין חמאס לישראל.
הגורמים בחמאס אמרו כי התנועה איננה מרוצה מההצעות של השליח מלדאנוב עד כה והיא נערכת להסלמה במצב הביטחוני, חמאס הקימה חדר מבצעים משותף עם הזרועות הצבאיות של שאר הפלגים הפלשתינים ברצועה למקרה של הסלמה.
בכיר חמאס ח'ליל אלחיה אמר ב-28 ביולי כי חמאס איננה רוצה מלחמה אך ישראל רואה בכך כניעה",אם תיכפה עלינו מלחמה אני בוח שננצח בה, הכבוד יהיה שלנו ולא של הכיבוש". בתנועת חמאס אומרים כי הם חוששים שישראל תיזום פעולה צבאית נרחבת ברצועת עזה כדי לנסות ולכפות על חמאס הסכם "הסדרה" בתנאים שנוחים לה.
המאמצים להשיג הסכם "הסדרה"
ראש המודיעין המצרי הגנרל עבאס כאמל ביקר בסוף השבוע שעבר בוושינגטון כדי לתאם עם ג'ראד קושניר את הסכם "ההסדרה" המוצע בין ישראל לחמאס, הוא פועל בתיאום מלא עם שליח האו"ם למזה"ת ניקולאי מלדאנוב. עם שובו לקהיר הגיע השליח מלדאנוב כדי לשמוע ממנו עידכון ונפגש גם עם שר החוץ ההמצרי סאמח שוכרי.
על-פי גורמים בחמאס, הסכם "ההסדרה" המוצע הוא לתקופה של 5 שנים, במסגרתו תושג הפסקת אש בין ישראל לחמאס, יפתחו כל המערבים לרצועה ויורחב מרחב הדיג, כמו-כן יוקמו פרויקטים בהיקף של 650 מיליון דולר בתחומי האבטלה, בריאות, חשמל,אנרגיה ותשתיות כלליות. על-פי הידוע לא מדובר על הקמת נמל ימי ברצועה או בקפריסין. ההסכם קשור גם ליישום הפיוס בין פתח לחמאס, שליח האו"ם מלדאנוב הבהיר כי מבחינתו יש 2 תנאים ליישום הסכם "ההסדרה": הפסקת אש מלאה בין חמאס לישראל וחזרתה של הרש"פ שלוט ברצועת עזה.
סוכנות הידיעות "שיהאב" המזוהה עם חמאס דיווחה ב-30 ביולי כי מצרים הביעה הסכמתה לתוכניתו של מלדאנוב בתנאי שהוא יפקיד את הכספים שמיועדים לפרויקטים ברצועה בבנקים מצריים וכי החומרים להקמת הפרויקטים יקנו ממצרים, מלדאנוב וגם ישראל הסכימו לתנאים של מצרים.
על-פי גורמים בחמאס הנהגת התנועה איננה מתלהבת בינתיים מההצעה של מלדאנוב היא הודיעה לו זאת והיא מצפה שהוא ישפר את הצעתו, היא דורשת הסרה מלאה של המצור וכי עסקת חילופי השבויים בינה לבין ישראל לא תהייה חלק מהסכם "ההסדרה" אל תידון בערוץ נפרד, ישראל מתנגדת לכך וגם מתנגדת לשחרור מסיבי של אסירים ביטחוניים כפי שהיה ב"עסקת שליט" ב-2011.
הרש"פ דורשת כי כל הפרויקטים ברצועת עזה במסגרת הסכם "ההסדרה" יתבצעו באמצעותה וראש הממשלה ראמי חמדאללה הבהיר זאת לנציגי האיחוד האירופי.
לאן פני הדברים?
מתקיימת פעילות אזורית ובינלאומית מאחורי הקלעים להשגת הסכם פיוס בין פתח לחמאס שתאפשר הסכם "הסדרה" בין ישראל וחמאס ברצועת עזה והשגת רגיעה ביטחונית במקביל לשיפור המצב ההומניטרי ברצועה. ברצועת עזה מתכוננים הפלגים הפלשתינים ל-2 תרחישים: הסלמה או הסכם "הסדרה".
הסכם "ההסדרה" מותנה בהשגת הסכם פיוס בין פתח לחמאס, ההצעה המצרית מדברת על ביצוע ההסכם ב-4 שלבים בהדרגתיות במשך כ-3 חודשים. חמאס הודיעה כי היא מקבלת את הצעת התיווך החדשה של מצרים וגם תנועת פתח הודיעה על הסכמתה העקרונית עם כמה הסתייגויות. משלחות פתח וחמאס שוהות בקהיר והמודיעין המצרי מנסה לסגור את עסקת הפיוס החדשה.
בינתיים נמשך "טרור ההצתות" באמצעות בלונים ועפיפונים המשוגרים לעבר עוטף עזה, מטה קמפיין השיבה הודיע כי גם ביום שישי הקרוב יקתיימו הפגנות נרחבות על גבול הרצועה עם ישראל. בכל מקרה אין מדובר בהסכם "הסדרה" שיביא להסרה מלאה של המצור, ברחוב העזתי יש אווירה של חוסר ודאות ותקווה שבכל זאת יושג הסדר שיאפשר את הרגעת המצב הביטחוני.

תאריך:  31/07/2018   |   עודכן:  31/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
הנערה עהד אלתמימי הפכה לסמל של המאבק הפלשתיני בעולם אולם באופן מעשי היא מסמלת את כישלון אסטרטגיית "ההתנגדות העממית" בגדה. בעוד שהאסטרטגיה הזו שולבה בהצלחה ברצועת עזה בקמפיין "צעדת השיבה" הרי שבשטחי הגדה היא נעצרה ע"י מחמוד עבאס מחשש שהיא תביא להפלת שלטונו
עומר כרמון
דיווח: ישראל וחמאס מגבשות הסכם בן שלושה שלבים להפסקת אש    מחבלים ישוחררו תמורת מידע: האם החיילים חיים או מתים    מצרים מסרבת לקחת אחריות על הרצועה    מלך סעודיה נטל מבנו את הסמכות להכריע בעניין יוזמת השלום של טראמפ
עליס בליטנטל
די למשחקים, עזה היא מדינה עם פרלמנט, צבא, בתי חולים וגבולות    מכיוון שהיא מדינת אויב - יש להתייחס אליה כאל כזו: גבולות סגורים ללא מעברים וללא העברות אספקת כל צרכיהם מצידינו    את בעיותיהם שיפתרו בעצמם, לא על סמך רצוננו הטוב
עומר כרמון
דיווח: שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התלונן במפגש של חברי סיעת "ישראל ביתנו" שראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסכל את הוראותיו לצה"ל לנקוט בפעולות קשות יותר נגד החמאס    לשכת נתניהו: "ידיעת סרק שקרית"
עומר כרמון
ארבעה שוטרים נפצעו בהר-הבית לאחר שמתפללים מוסלמים שיגרו לעברם זיקוקין בכינון ישיר    המשטרה סגרה את ההר לזמן קצר ובעקבות איומי הפלשתינים פתחה אותו מחדש    השר לביטחון פנים, גלעד ארדן: "נמשיך לשמור על ריבונות ישראל בהר-הבית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il