X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אלכס טנצר פעיל חברתי וממנהיגי עולים ממדינות חבר העמים
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
איך ההסתדרות בראשותו של אבי ניסנקורן מעיזה להתרברב בהישגיה, כאשר המציאות היא ששכר עובדי הקבלן "עלה" תוך 4 שנים והגיע לשכר מינימום? הגיע הזמן שההסתדרות תדאג לעובדי הקבלן כפי שהיא דואגת לעובדים אחרים במשק
▪  ▪  ▪
[צילום: איתמר לוין]

השכר בענפי ההסעדה, השמירה, האבטחה והניקיון עלה משנת 2014 ועד היום בשיעור גבוה משמעותית מהשכר הממוצע במשק, כך עולה מבדיקה שערכה ההסתדרות. במספרים מוחלטים מביאים בהסתדרות כדוגמה את השכר הממוצע בענף השמירה שעלה בתקופה המדוברת מ-5,128 שקל ל-6,400 שקל.
"הנתונים המרשימים של עליית השכר הממוצע במשק, הם תוצאה ישירה של המהלכים החברתיים שמובילה ההסתדרות למען צמצום פערים", כך אמר בחודש מאי אבי ניסנקורן.
כל כך טוב לפי ההסתדרות אבל כל כך רע לעובדי הקבלן:
החוק להעלאת שכר ושיפור תנאי העבודה של עובדי הקבלן בענפי השמירה והניקיון נחתם בשנת 2013 ונכנס לתוקף לפני כניסת יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לתפקידו.
מאז שנת 2016 יש הדרדרות במצבם של עובדי הקבלן. המאבטחים הפגינו - ההסתדרות התנגדה, המאבטחים הכריזו שביתה - ההסתדרות תמכה בצו מניעה שהגישה עירית ירושלים לבית דין לעבודה .
בגלל לחץ המאבטחים ב-27 לספטמבר 2016 יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ומנכ"ל הארגון הארצי של מפעלי השמירה והאבטחה בישראל, פיני שיף, חתמו על הסכם קיבוצי, שמסדיר את העלאת שכר המינימום של העובדים בענף עד סוף 2017 ל-30 ש"ח לשעה (5.580 ש"ח לחודש). כשבועיים לאחר מכן הודיע ניסנקורן, שאם מצבם של המאבטחים לא ישתפר הוא יכריז על סכסוך עבודה. אמר, פרסם ושכח.
מאז 2008 נחתמים הסכמים קיבוציים ענפיים בין ההסתדרות לארגון הארצי של חברות האבטחה בישראל. שכר המינימום בענף האבטחה היה תמיד מעל שכר המינימום במשק. כך זה עבד תשע שנים אמר פיני שיף בדיון בכנסת. גם בדצמבר 2017, שכרם של 90 אלף מאבטחים היה אמור היה לעלות ב-1.5 שקל לשעה, אך שר העבודה חיים כץ לא חתם על כך, כי יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ביטל את חתימתו על ההסכם ולא הכריז על סכסוך עבודה. כיום, אחרי הרבה שנים, שכרם של המאבטחים ירד לרמה של שכר מינימום במשק.
מדוח ביקורת שפרסם החשב הכללי במשרד האוצר עולה כי 89% מעובדי הניקיון סבלו מהפרות של תנאי השכר שאותם הם אמורים לקבל על-פי חוק. גם עשרות אלפי עובדי קבלן בענפים אחרים סבלו מזה. אבל כולם נאלצו לשלם דמי טיפול ארגוני להסתדרות. סה"כ ההסתדרות מרוויחה כ-90 מיליון שקל בשנה כדמי טיפול ארגוני ולא תורמת כלום לעובדי הקבלן.
לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ולפי דוח הממונה על השכר במשרד האוצר, השכר הממוצע במשק עומד על 10,262 שקל, השכר הממוצע של עובדי המדינה 15,700 שקל והשכר בענף האבטחה 6,400 שקל ( כולל שעות נוספות), בענף הניקיון 4,400 שקל (משרה חלקית). בעוד שהשכר ממוצע לעובדי ההסתדרות הוא 22,000 שקל.
אז איך ההסתדרות בראשותו של אבי ניסנקורן מעיזה להתרברב בהישגיה, כאשר המציאות היא ששכר עובדי הקבלן "עלה" תוך 4 שנים והגיע לשכר מינימום? הגיע הזמן שההסתדרות תדאג לעובדי הקבלן כפי שהיא דואגת לעובדים אחרים במשק, ובמיוחד לעובדיה.

תאריך:  04/08/2018   |   עודכן:  04/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היכן ההסתדרות ואיפה עובדי הקבלן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
חייבים לשים סייגים על חופש ההתפרעות שגורמים בעדה מתירים לעצמם בוויכוח הנוכחי. ניסיון ההתערבות שלהם בקביעת זכותו של העם היהודי להגדיר את מדינתו - מה שעושה בפועל חוק הלאום - היא בלתי נסבלת
יוני בן-מנחם
חוק הלאום מסכן את מרקם היחסים בין המדינה לאזרחיה הדרוזים ומאיים על השירות שלהם בצה"ל. ראש הממשלה צריך להתעשת ולתקן את חוק הלאום בהתייעצות עם המנהיגות הדרוזית, הגיע הזמן לחזור לצדק ולשפיות
אפרים הלפרין
ככל שאנו מתקדמים לקראת חוקה אנו חייבים להשלים את חלקי הפאזל החסרים, ואחד החלקים שהיה עלינו להשלים הוא זהותה הייחודית של מדינת ישראל כמדינת הלאום היהודי
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - טענה מגוחכת, דבר הבורים, עוינים, שולטים בלהבות, אינו סיפור הצלחה, סוכל, צדק של קנגורו ותקלה
נסים ישעיהו
מפרשת השבוע עולה ברור כי כל הרעות הפוקדות אותנו ר"ל, מקורן בתוכנו. לפיכך גם התיקון תלוי בנו ורק בנו. המסיתים והמדיחים מקבלים את כוחם מהמחדלים שלנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il