X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
עם ישראל, אייכה - להעמיד את הנושא החיוני הזה, נטישת ארץ ישראל והפקרתה על-ידי נתניהו וממשלתו, במרכז מערכת הבחירות הצפויה? מי יישא באחריות, אם גם לעת בחירות - הנושא הזה, שגם קיומו של גוש-דן תלוי בו, לא ייפקד ולא ייזכר בסדר היום הפוליטי של מדינת ישראל?
▪  ▪  ▪
[צילום: אלכס קולומויסקי]

הפרשנים הפוליטיים תמימי דעה ש'חוק הלאום' הוא תרגיל של נתניהו לקראת הבחירות שהוא מתכנן - להציג את מפלגות האופוזיציה המתנגדות לחוק כלא-ציוניות. והתרגיל מבריק במיוחד, מפני שהוא אינו עולה לו כלום. העצם שהוא זורק יבשה לחלוטין מכל בשר. במאמר קודם בעניין זה נתתי ביטוי לתלונה ש'חוק הלאום' מוגבל למדינת ישראל בלבד, כאלו ב א ר ץ-ישראל אין לעם היהודי זכויות לאום. נתניהו ידע, כנראה, שגם אם יציג את מתנגדיו כשוללי "ההגדרה העצמית הייחודית היהודית" במדינת הקו הירוק בלבד, הוא יוכל לנצח בבחירות מבלי לשלם לימין מחיר של הכרה בזכות יהודית ייחודית כלשהי בחלקי ארץ ישראל האחרים.
נתמזל מזלו של נתניהו, והימין שרוי בתרדמת כל כך עמוקה, שאין כל צורך לשלם לו במטבע של זכויות יסוד לעם היהודי גם בלב ליבה של מולדתו. נתניהו מצא, שכדי לזכות ב-פוזה של אביר המחנה הלאומי, רכיבה על הסוס הלאומי עד חברון מיותרת, די בכך שהסוס של 'חוק לאום' ירכיב אותו עד... בית הכנסת הגדול ברחוב אלנבי בתל אביב, וכבר הוא ייצא גיבור לאומי.
יוצא, שעם ישראל ילך להצביע מבלי שנושא הליבה, גורל ארץ-ישראל (יותר נכון - גורלנו אם א"י תהפוך חלילה לפלשתין) יעלה על סדר יומן של הבחירות כל עיקר.
וזה מעלה את השאלה, איזה מטען לאומי יציג הליכוד בפני הבוחר, מה למשל יהיה כתוב במצע שלו? האם יחזור ראש הממשלה על ה'אני מאמין' של בר-אילן והליכוד יתייצב לדין הבוחר תחת דגלי 'שתי מדינות', אחת מהן - פלשתין? או שמא, כמו בפעמים הקודמות, ילחשו מפה לאוזן שנאום בר-אילן היה בשין-קוף-ריש וילכו לבחירות ללא מצע בכלל?
הלכה למעשה
עד עתה בלע הבוחר הלאומי את הפיתיון הזה, למרות שלנגד עיניו - נתניהו הצביע בכנסת בעד הגירוש ("ההינתקות"), הודיע בגלוי ולא הסתיר, שעם עלותו לשלטון הוא יכבד ויקיים את הסכמי אוסלו, מסר לאש"ף 90% מהעיר חברון ואף חתם בוויי-פלנטיישן הסכם נסיגה משלו, בו נסוג מעוד 13% מאדמת יהודה ושומרון, ושלח מיליונר יהודי, רון לאודר, להציע נסיגה ישראלית מן הגולן שתשאיר בידה רק את שרשרת הגבעות שמעל לכינרת ונוכחות, במדים זרים, בתחנת התראה בינלאומית על החרמון.
הוא היחיד מבין ראשי המדינה, ימין ושמאל, שהקפיא את ההתנחלות היהודית, רשמית, ל-10 חודשים, ומכאן ואילך מצמצם ומגמד אותה הלכה למעשה: 8 שנים בגלל אובמה "הרע", ומאז - בגלל טראמפ "הטוב". "מגמד", מתוך הקפדה שלא תגיע לממדים שימנעו הקמת מדינה פלשתינית.
'שתיקת הכבשים' במחנה הלאומי, לרבות בציבור המתנחלים, אפשרה לנתניהו להעביר בקבינט במרס 2017, בתמיכת הבית היהודי, החלטה שערורייתית בדבר "ריסון הבנייה" בהתנחלויות, המתבצעת בקפדנות חונקת עד היום. האם עם זה ילכו לבחירות? בערוץ 20, בשידור חוזר של "עמוד האש", שמענו שוב את קריאתו הנואשת של חיים וויצמן בשנת 1920, כאשר שערי הארץ היו פתוחים לרווחה לעליה יהודית והיהודים לא באו - קריאה אקטואלית גם היום: "עם ישראל, אייכה"?
בימים ההם המחדל הגורלי היה בעלייה, היום הוא בהתיישבות. בן לילה עלול חלון ההזדמנויות ליצירת מציאות יהודית בלתי הפיכה בכל א'י המערבית להיסגר, וגם הסגירה תהיה בלתי הפיכה. די באפשרות שאינה בשמים, שהדמוקרטים יחזרו לשלוט באמריקה.
לעתים נדירות
הגבלות אמריקניות על בנייה יהודית ביש"ע היו תמיד. אולם ממשלות ישראל, כ ל הממשלות, אפשרו להקים את רשת המאחזים שהערימה על האמריקנים ויצרה את מפת ההתיישבות המסועפת הנוכחית - בעלת משקל, אף כי עדיין לא מכריע. יחיד הוא נתניהו, שגודע כל מאחז מתהווה ביד ברזל. לפניו, רק לעתים נדירות הייתה הפעלה קשוחה ואכזרית כל כך של היס"ם ומשמר הגבול בהריסת כל מבנה ארעי עלוב, מיד וללא שהיות, בניגוד גמור לאזלת היד מול יצירת עובדות פלשתיניות מוצקות בכל אזור C.
ולפני נתניהו לא היה כזאת, שבירושלים "השלמה" תוקפא בנייה יהודית. דוגמה מובהקת, המאפיינת את גישתו של נתניהו להתיישבות כולה, היא 'גבעת המטוס' בירושלים. עוד אנו חוששים לרוב היהודי בירושלים ועתודת הקרקע הזאת, המסוגלת לאכלס עשרות אלפים, עומדת בשיממונה. עוד ב-2014 נתנה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה את האור הירוק להקמת השכונה, אך עד היום, 4 שנים, רובצת על המקום קללת ההקפאה של נתניהו, מתוך ציות עיוור לתכתיב אמריקני-אירופי המבטא את דרישת המתכננים הערבים של חלוקת העיר. 'גבעת הטייס' נחוצה להם כדי ליצור רצף פלשתיני ממנה אל בית צפפה (שתשוב להיות פלשתינית) ומשם לבית לחם (פלשתין). התיישבות יהודית על הגבעה הזאת הייתה פוגעת קשות בתוכנית לחלוקה מחדש של ירושלים. ונתניהו? מציית לתכתיב.
עם מה עוד ילך הליכוד לבחירות? עם סירובו של נתניהו לבטל את "ההינתקות" בצפון השומרון והתנגדותו לאפשר את שובם של פליטי חומש, שא-נור, גנים וכדים? אחרי שהמשיך את אוסלו, גם 'ההינתקות' תהיה לנצח?
נסיים בדברי נתניהו בקונגרס הציוני ב-20.10.2015 (ידיעות אחרונות 21.10.2015):
"בתקופת כהונתי הראשונה ..בנינו בממוצע 3,000 יחידות ביו'ש. בשנתו היחידה של ברק בשלטון הוא בנה 5,000 יחידות...בכהונתו של אהוד אולמרט זה ירד ל-1,700 יחידות בשנה. בכהונתי שלי, זה ירד ל-1,500 יחידות בשנה.
לא רק שאין עלייה בבנייה בהתנחלויות, יש למעשה ירידה..."
עם ישראל, אייכה - להעמיד את הנושא החיוני הזה, נטישת ארץ ישראל והפקרתה על-ידי נתניהו וממשלתו, במרכז מערכת הבחירות הצפויה? מי יישא באחריות, אם גם לעת בחירות - הנושא הזה, שגם קיומו של גוש-דן תלוי בו, לא ייפקד ולא ייזכר בסדר היום הפוליטי של מדינת ישראל?
התשובה היא: כולנו!

תאריך:  07/08/2018   |   עודכן:  07/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ומה אבד להם בדרך לבחירות - ההתיישבות!
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
וכל ההגבלות הללו של נתניהו
ח.כ.  |  8/08/18 12:55
 
- חח למה נדמה לך שזה מאחורי הגב?
דג תמימים  |  9/08/18 14:51
2
{{{ימניים ודתיים הפכו ישראל .. ל"ת
מקום בלי תקוה.  |  8/08/18 13:03
3
ביבי זה שמאל בתחפושת
חשדנית  |  8/08/18 15:27
4
יורדים מישראל באלפים!
עזרא מנצור  |  9/08/18 11:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
רגיעה בגבול הדרום חשובה לאזרחי ישראל אך אסור לישראל לוותר בעניין שחרור השבויים והנעדרים המוחזקים בידי חמאס. ישראל חייבת לשנות את כללי המשחק בנושא הזה אחרת היא תיסחט שוב בידי חמאס תאבד את ההרתעה ותיאלץ לשחרר אלפי מחבלים מבתי הכלא
איתמר לוין
עמית קובע שחוקרי המשטרה הפרו את הוראות החוק בעת מעצרם וחקירתם של נערים פלשתינים שיידו אבנים לעבר מכוניות של יהודים - אם כי אין בכך כדי לפסול את הודעותיהם
איציק וולף
משרד הביטחון פרסם תמונות ראשונות של המכשול הימי שמקימה מנהלת גבולות ותפר סמוך לחוף זיקים שבדרום    מדובר בסוללה באורך 200 מטרים וברוחב 50 מטרים, שעליה יותקנו אמצעים שיעניקו אפשרות ניטור מלא של השטח הימי
יוני בן-מנחם
הנהגת חמאס מסכימה עקרונית להצעת מצרים ושליח האו"ם מלדאנוב להסכם רגיעה עם ישראל בתמורה להקלת המצור על הרצועה. העסקה איננה כוללת את שחרור השבויים והנעדרים הישראלים ויש בה יתרונות וחסרונות לשני הצדדים
עומר כרמון
הפטריארך תיאופילוס השלישי שהכנסייה בראשותו היא בעלת הקרקעות השנייה בגודלה במדינה: "הנוצרים והמוסלמים התגוררו בארץ לפני הקמת ישראל"    הכנסייה הלותרנית: "החוק מתעלם מתרומתם החשובה לחברה הישראלית של 1.5 מיליון אזרחים ערבים"
רשימות נוספות
טראמפ יבטל המונח "פליט פלשתיני"  /  עומר כרמון
חמאס חוגג הסכם הסדרה עם ישראל  /  עומר כרמון
עתירה נמהרת של שורת הדין  /  איתמר לוין
הרהורים בעקבות פרשת "עקב"  /  איתן קלינסקי
גלאי אמת פלשתיני - מערכת החינוך  /  יורם אטינגר
חוטף עזה  /  אביתר בן-צדף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il