X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - מענק, אי-אמון, ספקן ועוד חור
▪  ▪  ▪
איזנקוט. מוכן [צילום: פלאש 90]

א. תיקון עוול
אמריקנים, שנפלו בשבי במלחמת קוריאה, לא קיבלו את המענק לחיילים הקרביים, שהונהג בצבא האמריקני בשנת 1952. את העוול הזה מבקש לתקן כעת, כשבעים שנה אחראי מלחמת קוריאה, הציר הדמוקרטי שון פטריק מאלוני מניו-יורק.
מאלוני הציע, ששבויי המלחמה, שעדיין חיים עמנו, יקבלו רטרואקטיווית את המענק על כל חודש שהיו בשבי, או הוכרזו נעדרים; ואת התשלום הוא מציע להצמיד למדד. הצעת החוק שלו הועברה לוועדת בית הנבחרים לכוחות המזוינים, אך טרם עלתה להצבעה. אם תאושר, יצטרך הסנאט להציע חוק מקביל, ורק אז יתוקן העוול, שנעשה לשבויי המלחמה. המענק הקרבי, שאושר בקונגרס בשנת 1952 - 45 דולר לחודש (אם החייל שירת לפחות שישה ימים בקווים קדמיים, נפצע או נהרג מאש האויב). תשלומו הופסק אחרי שלושה חודשי שבי.
לדברי מאלוני, המדובר בעוול, שנעשה לשבויי המלחמה, שעברו תקופה איומה ביותר במחנות השבויים.
הצעת החוק של מאלוני אינה הראשונה, שמנסה לתקן את העוול לשבויים מקוריאה. הוא לא הצליח להצמיד את הצעתו לחוק תקציב ההגנה (NDAA 2019). בבחירות בסוף השנה ינסה מאלוני להיבחר לתובע הכללי של ניו-יורק, ויפרוש מבית הנבחרים. עד אז הוא מקווה לקדם את הצעת החוק שלו.
ב. איומים על הדמוקרטיה
64 אחוזים מהציבור הישראלי אינם מאמינים לתקשורת הישראלית. כך העלה סקר לא מפתיע. כבר עשרות שנים מתחרה התקשורת הישראלית עם הפוליטיקה הישראלית מי מהן המוסד הנתעב ביותר בעיני הציבור, וטרם הושגה הכרעה בנושא.
אני, כידוע, חסיד השיטה האמריקנית. תומאס ג'פרסון, מייסדה והוגה הרעיון, תיעב את התקשורת האמריקנית בת זמנו (והיו לו סיבות טובות מאוד ליחסו), אך הקנה לה מעמד חיוני בהסדרת הדמוקרטיה. "מי שאינו קורא כלל, מקבל חינוך טוב יותר ממי שאינו קורא דבר מלבד עיתונים", הוא אמר. למרות עוולות התקשורת, לפי ג'פרסון, היא אחד מעמודי היסוד בדמוקרטיה, עד שקבע, "לו הייתי נאלץ לבחור בין מדינה שיש בה ממשלה ואין בה עיתונות, לבין מדינה שיש בה עיתונות ואין בה ממשלה הייתי בוחר באפשרות השנייה".
עמוד יסוד אחר בדמוקרטיה היא מערכת המשפט; וגם היא סובלת מפיחות מואץ במעמדה בעיני הציבור, לדעתי, בעיקר, עקב התערבות-יתר של בית המשפט בנושאים, שאינם ראויים לפסיקה ("הכל שפיט"). לפני כשלושים שנה הוביל בית המשפט העליון יחד עם מערכת הביטחון את מדד האמון הציבור בארצנו. כעת האמון במערכת המשפט מתדרדר בהתמדה, ובשני העשורים האחרונים איבדה כמחצית מהאמון בה.
לתקשורת ולבית המשפט אין גיסות, ומעמדם נקבע רק לפי האמון הציבורי בהם. כלומר, הפיחות הקבוע במעמד התקשורת והפיחות המואץ במעמד מערכת המשפט מערערים מאוד את הדמוקרטיה הישראלית, למרות שזעקות מרות על הדמוקרטיה אינן נשמעות כשהתקשורת ומערכת המשפט פוגעות במעמדן.
ג. האומנם?!
"צה"ל נמצא במוכנות הגבוהה ביותר שלו בעשרים השנים האחרונות". כך קבע רא"ל גדי איזנקוט, הרמטכ"ל, בוועדת הכנסת לחוץ ולביטחון. הרמטכ"ל הדגיש כי מוכנות זו נגזרת מתרחישי הייחוס השונים, שאליהם ערוך צה"ל.
כזכור, דיווח נציב קבילות החיילים (נקח"ל) לפני יותר מחודש, כי צה"ל אינו מוכן לבאות; ודבריו תואמים לביקורת מבקר מערכת הביטחון.
כיוון ששמעתי לא-מעט רמטכ"לים רהבתנים, שהכשילו את הצבא במבחניו - הרשו לי להיות ספקן.
ד. אינו מוכן
ובאותו ההקשר: העורף אינו מוכן למלחמה - וחסרים תקציבים לביצוע משימות פיקוד העורף - קבעה ועדה, שמינה שר הביטחון, בראשות אלוף (מיל') אבי מזרחי.
הוועדה בדקה את תפקוד הרשות הלאומית לחרום (רח"ל) מול פיקוד העורף ומול מערך המשק לשעת חרום (מל"ח), וגילתה תיאום לקוי ביותר בין שלוש הרשויות.

תאריך:  09/08/2018   |   עודכן:  09/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי מזרחי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מוכנות גבוהה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כשהמציאות מדברת עדיף לחשוב
שמעון מהצפון  |  9/08/18 15:12
2
כול עוד יש בארץ שמאלנים,
מקס פאואר  |  11/08/18 10:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס גלבוע
אין שום מקום לנהי והבכי על כך שהשפה הערבית הושפלה ודוכאה כי אינה יותר שפה רשמית    לשפה הערבית מעמד מיוחד במדינת ישראל שאין לאף שפת מיעוט בעולם המערבי
עו"ד אריאל פרויליך
הרשות מציעה שחברות הביטוח ישלמו גמלאות חודשיות לנפגעי תאונות דרכים, במקום פיצוי חד-פעמי. זוהי הצעה מיותרת, שרק תזיק לנפגעים ותסבך לאין ערוך את תשלום הפיצויים
מנחם רהט
שודדי המיקרופון הציבורי פימפמו נגד חוק הלאום, ללא שום איזון, אתיקה, אינטגריטי    ומיהו החצוף ששאל: "מהיכן החוצפה לקבוע שייכות של הארץ ליהודים"?
אלכס נחומסון
הכישרון להפוך בעיה מינורית לאירוע קשה ומתמשך שגורם לנזק רב, בלתי הפיך שסופו קיפול זנב איננו כישרון מובנה בצה"ל אלא כישרון נרכש, ליתר דיור כישרון כפוי    פרשת אזריה הייתה רק הפרומו להתנהלות הביזרית בעוטף עזה    יש לנו בעיה קשה
ציפורה בראבי
על לא נבחרות ובוחרות, על עצרת חב"ד בתל אביב ועל פונדקאות    שוויון כמידת סדום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il