X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ימים יגידו אם המחוקק יעשה את צעדיו לטובת ציבור העובדים וישנה את החוקים כך שמעסיק יצטרך לשלם את הוצאות ניהול ההליך אליהם נגרר העובד עלו עוול בכפו. אין ספק שדרך זו תגרום למעסיקים לחשוב היטב על צעדיהם
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

פסק דין שניתן לאחרונה על-ידי בית הדין האזורי לעבודה בנצרת ממחיש את ההתנהלות הלקויה של מעסיקים בכל הנוגע להפרשות כספים לקרן פנסיה של עובדים.
החלטת בית הדין עוסקת באדם שעבד כשומר בקניון באמצעות חברות כוח אדם שונות במשך 6 שנים. רק כשנה לפני סיום עבודתו, הוא צורף על-ידי מעסיקתו האחרונה לקרן פנסיה. עבודתו הסתיימה בגיל 45 מסיבות בריאותיות אך תביעתו לקבלת פנסיית נכות מהקרן נדחתה בהיעדר תקופת הכשרה מספקת. בית הדין לעבודה קבע שעל המעסיקות לפצות אותו על מחדלן.
בתביעה טען השומר שחברות כוח האדם הפרו את חובתן להפריש עבורו תשלומים לקרן פנסיה. רק כשנה לפני סיום עבודתו, כשמחלת הלב שבה לקה כבר התפרצה, הוא צורף לקרן הפנסיה. מנגד, טענו החברות כי העובד הפסיק לעבוד מסיבות אישיות ולא רפואיות כך שאין וודאות שהיה מוגדר כ-"נכה".
נשיא בית הדין השופט מירון שוורץ קיבל את התביעה ופסק שעל הנתבעות לפצות את התובע על הנזק שנגרם לו כתוצאה מאובדן פנסיית הנכות. השופט קבע שהעובד היה זכאי לפנסיית נכות מלאה על-פי תקנון הקרן אילו היו הנתבעות ממלאות את חובתן להפריש עבורו כספים מהיום הראשון לעבודה.
בשוק העבודה הישראלי, לעובד קיימת לכאורה הזכות לבחור את הביטוח שלו, אך מעסיקים רבים אינם מכבדים את הזכות הבסיסית הזו, תוך פגיעה קשה בזכויותיהם של העובדים. כך לא אחת אנחנו נתקלים מדי יום בעובדים שמועסקים בחברות שמירה וניקיון, בהן ישנם לא מעט מעסיקים הבוחרים שלא לשמור על רצף הזכויות הפנסיוניות של העובד ואינם מצרפים להסדר החדש את החיסכון הפנסיוני שבו העובד היה מבוטח במקום העבודה הקודם.
לאותם עובדים אין בדרך כלל את היכולת לדבר ולהתווכח עם המעסיק החדש, אחרת הם עלולים למצוא את עצמם ללא עבודה וללא מצב שבו הם מביאים לחם הביתה. התוצאה היא שזכויות עבודה בסיסיות כגון ותק במקום העבודה - נרמסות.
לאחרונה רשות שוק ההון, ביטוח וחסכון במשרד האוצר, עדכנה את התקנונים של קרנות הפנסיה החדשות ובהם שונו תקופות ההתיישנות. לפי התקנון החדש תקופת ההתיישנות על הזכות לתבוע מקרה ביטוח היא 3 שנים, בהשוואה לתקנונים הישנים שבהם התקופה הייתה ארוכה בהרבה. כאמור, מעסיק שנוקט בדרך כזו, בה הוא בוחר לפתוח לעובד ביטוח חדש מרע את הזכויות של העובד.
היינו מצפים מבתי הדין לעבודה שיטילו קנסות כבדים כנגד מעסיקים המפרים ברגל גסה את זכויותיהם של העובדים, כך שמעסיק שחושב לפגוע בזכויות של העובד, ישקול זאת היטב מכיוון שהוא עלול לשלם קנסות בסכומים גבוהים.
לא אחת עובדים רבים נמנעים מלתבוע את המעסיקים בשל העלויות הרבות בהכנת תביעה משפטית, ובהם תשלום לחוות דעת רפואיות על-מנת להוכיח את הטענות שלהם. חוק שיחייב את המעסיק לשלם על ההליכים אליהם נגרר העובד, יגרום למעסיקים לחשוב פעמיים לפני שהם שוללים זכויות בסיסיות של עובדיהם.
ימים יגידו אם המחוקק יעשה את צעדיו לטובת ציבור העובדים וישנה את החוקים כך שמעסיק יצטרך לשלם את הוצאות ניהול ההליך אליהם נגרר העובד עלו עוול בכפו. אין ספק שדרך זו תגרום למעסיקים לחשוב היטב על צעדיהם.

תאריך:  09/09/2018   |   עודכן:  09/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר רבקה שפק ליסק
צר לי על שי זמיר שהפך את סיפרי 'מתי ואיך היגרו הערבים והמוסלמים לארץ ישראל' לספר תעמולה לטובת הימין הישראלי    הביקורת על התזה של הספר אינה עניינית אלא חוטאת במה ששי זמיר מייחס לי
יצחק מאיר
בעקבות תפילת ונתנה תוקף    וקול הדממה הדקה מעורר בחשאי את השומע מתוכו לערוך חשבון נפש
אהרון שחר
האנושות מוצאת את עצמה משועבדת ל"חוק הבינלאומי", דבר שבעצם לא קיים    מדינת ישראל נאנקת תחת עול יצור וירטואלי שלא קיים    היצור הזה, שבכלל לא קיים, קיבל ממד של קדושה שעל כולנו להשתחוות לפניו ולקיים כל מילה כפי שיפרש אותו מי שמישהו החליט שיפרש אותו
ראובן לייב
על-פי האמונה מקטרג השטן במשך כל השנה על בני ישראל לפני הקדוש ברוך הוא, ואילו הקדוש ברוך הוא 'דוחה אותו לראש השנה וליום הדין
ציפי לידר
שיעור בניהול זמן    מה הקשר בין ראש השנה לניצול זמן כהלכה?    חכמינו מודל לניצול זמן    תשע"ט - תהא שעה טובה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il