X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עהד אלתמימי מאיימת בארגון מרד נגד הפלגים הפלשתינים אם לא יתאחדו למען "שחרור פלשתין". גורמים בכירים בתנועת פתח אומרים כי מדובר ב"גולם שקם על יוצרו" ושהינו יצירה של התקשורת הישראלית
▪  ▪  ▪
עאהד תמימי. הפכה לסמל [צילום: ריאל מדריד]

לפני כשבועיים התירו שלטונות ישראל לנערה הפלשתינית עהד אלתמימי לצאת לחו"ל למסע במדינות העולם. הייתה זו נסיעתה הראשונה של עהד אלתמימי לחו"ל מאז שוחררה מהכלא הישראלי. הנערה הפלשתינית הפכה לאייקון בקרב הפלשתינים ומדינות ערב בעקבות מעצרה לאחר שתקפה את חיילי צה"ל בכפר נבי צאלח באזור רמאללה. העיתון "אלקודס אלערבי" הכתיר אותה לקראת שחרורה מן הכלא במילים "סמל המאבק הפלשתיני".
היא שוחררה מהכלא ב-29 ביולי לאחר שריצתה 8 חודשי מאסר בכלא הישראלי, היא הורשעה במסגרת עסקת טיעון לאחר שצולמה כשהיא סוטרת לחייל צה"ל ובועטת בו בעימותים בכפר נבי צאלח באזור רמאללה כשלצידה אמה וצעירות נוספות.
במסגרת עסקת הטיעון היא הודתה גם בשני אישומים של הפרעה לחייל והסתה. עם שחרורה ערך לה יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס קבלת פנים בלשכתו במוקאטעה ברמאללה, יו"ר הרש"פ ניסה לנכס אותה לתנועת פתח למרות שהיא הצהירה בראיונות לתקשורת כי איננה משתייכת לשום פלג פלשתיני.
בקבלת הפנים הוא אמר כי "עהד אלתמימי היא המודל למאבק הפלשתיני לחופש ולעצמאות ולהקמת המדינה הפלשתינית". עד ליציאתה לחו"ל המשיכה עהד אלתמימי לייצר כותרות, בסרטון שהופץ היא שיבחה את מנהיג חיזבאללה השיח' חסן נסראללה על תמיכתו בפלשתינים והודתה לו על מאבקו בישראל ובראיון לעיתון הבריטי "גארדיאן" ב-1 באוגוסט אמרה כי במהלך שהותה בכלא הישראלי למדה את החוק הבינלאומי וכי היא תפעל להילחם בישראל באמצעות החוק הבינלאומי כדי לחשוף את ההפרות שלה בבתי הדין הפליליים.
לא כל הפלשתינים מתייחסים אליה כ"גיבורה" חדשה או "אייקון חדש" של המאבק הפלשתיני, יש הרואים בה "פרובוקטורית" המנסה לתפוס כותרות בסיועם של אמצעי התקשורת אשר מחפשים "גיבורים" חדשים של המאבק הפלשתיני מאז החל קמפיין "צעדת השיבה". לכן, הדברים שאמרה ב-3 באוקטובר בתוניס, במהלך טקס קבלת פנים לכבודה, לאחר שנשיא תוניסיה אלקאיד באג'י אלסבסי אירח אותה בלשכתו, עוררו זעם רב בקרב גורמים בתנועת פתח הגדה. עהד אלתמימי קראה לכל הפלגים הפלשתינים להתאחד אחרת "היא ובני דורה יתמרדו כנגדם".
"לא נחזור על מה שעשה הדור שלפנינו ולא נסכים לשום ויתור על-אף שעל מאדמת פלשתין ההיסטורית" היא טענה, "אם הפלגים הפלשתינים לא יתאחדו למען המטרה הראשית של שחרור פלשתין נמצא להם תחליף ונמרוד נגדם".
גורמים בכירים בפתח טוענים כי "השתן עלה לראשה של עהד אלתמימי", "מדובר בנערה שאין לה שום מושג מי הוביל את המהפכה הפלשתינית ואת המאבק בישראל, מדובר בגולם שקם על יוצרו". גורמים אחרים בפתח אומרים כי עהד אלתמימי היא יצירה של התקשורת הישראלית אשר ניפחה אותה מעבר לכל פרופורציה, הם מאשימים את מערכת הביטחון הישראלית כי היא איפשרה לה לצאת למסע יחצ"נות בחו"ל כדי לנפח אותה עוד יותר.
הדברים שאמרה עהד אלתמימי נתפסים בקרב רבים מתושבי השטחים כדברי רהב בעוד כ-200 פלשתינים נהרגו עד כה ואלפים אחרים נפצעו בהפגנות נגד צה"ל על גדר הגבול ברצועת עזה.
"היא ישבה בכלא הישראלי בסך-הכל 8 חודשים וכבר היא רוצה להנהיג את הפלשתינים ולהתמרד נגד ההנהגות הוותיקות"- אומר בלעג פעיל בכיר של פתח שבילה יותר מ-10 שנים בכלא הישראלי.
גם אנשי תקשורת בכירים בעולם הערבי מותחים ביקורת נוקבת על עהד אלתמימי, העיתונאי והפרשן הידוע ד"ר פייצל אלקאסם תיאר את הפסטיבל התקשורתי סביב שחרורה של עהד אלתמימי מהכלא הישראלי כ"הצגה".
בציוץ בחשבון הטוויטר שלו ב-30 ביולי השנה כתב פייצל אלקאסם כי "אלפי לוחמים פלשתינים עצורים שנים רבות בבתי הכלא של ישראל, חלק מהם אף מת בכלא ולא שומעים עליהם אף מילה והנה אמר מי שאמר כי היא (עהד אלתמימי) הינה האייקון של המאבק, כמה עלובים הם אלה שמאמינים להצגה הנחותה הזו שמשחקת במוחותינו לטובת ישראל".
גם הסופר הפלשתיני אחמד דעדוש כתב בחשבון הפייסבוק שלו ב-30 ביולי "מדוע מהיום הראשון למעצרה הפכה עהד אלתמימי לאייקון? מדוע הערבים חוגגים את שחרורה לאחר 8 חודשים בעוד 300 ילדים עדיין במאסר מבלי שאיש לא מוסר לנו את שמותיהם?"
עהד אלתמימי זכתה גם לפני כמה ימים לכבוד גדול כאשר התארחה בספרד אצל קבוצת הכדורגל "ריאל מדריד", בראיונות שהעניקה בספרד היא טענה כי התנאים בכלא הישראלי "קשים ביותר", בניגוד לדברים שסיפרה בעבר באמצעי התקשורת כיצד היא בילתה ונהנתה בחברת האסירות הביטחוניות שעימן ישבה בכלא. ברשתות החברתיות בעולם הערבי יש המלגלגים עליה וטוענים כי היא עלתה במשקל בגלל "התנאים הקשים" בכלא הישראלי.
כך או כך, עהד אלתמימי עדיין לא אמרה את המילה האחרונה, אולם נוכח ההתבטאות האחרונה שלה אי-אפשר להוציא מכל אפשרות כי גורמים פוליטיים פלשתינים בכירים יראו בה גורם שמאיים ומסכן את מעמדם ויפעלו כדי לגמד את מעמדה ולהכשיל אותה, ניתן להעריך כי עוד נשמע עליה רבות.

תאריך:  04/10/2018   |   עודכן:  04/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אייקון פלשתיני או בלון תקשורתי?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתן קלינסקי
אין לי עניין אישי כלפי פרופ' טליה איינהורן, המשמיעה דעה הרואה בפינוי ההתנחלויות מעשה פשע, והפשע לדעתה הוא לאומי וגם נגד האנושות    רבים בחברה הישראלית סבורים כמוה, לכן זה עבורי אתגר לנסות לשכנע תומכים בגישה זו כי הם שוגים
איציק וולף
שר הביטחון הצהיר כי בידי ישראל מידע על מתקנים ביטחוניים נוספים באירן ובביירות שטרם נחשפו ושייחשפו בעיתוי הנכון    תקף את בנט: החליט לפרק את הממשלה ויורה בתוך הנגמ"ש
יוני בן-מנחם
מצרים פועלת למניעת הסלמה ברצועה והגישה למשלחת חמאס רעיונות חדשים להרגעת המצב עד להשגת פיוס פנים פלשתיני. יו"ר הרש"פ לא הסיר את איומו להטיל סנקציות חדשות על הרצועה שעלולות להביא לעימות צבאי בין חמאס לישראל
עומר כרמון
אינדונזיה היא המדינה המוסלמית המאוכלסת בעולם    לאחר חתימת הסכם אוסלו חלה התחממות בקשרים בין שתי המדינות וראש הממשלה, יצחק רבין ז"ל, אף ביקר בג'קרטה. אולם החל משנת 1997, כשהמו"מ בין ישראל לרשות הפלשתינית נקלע למבוי סתום, שוב התקררו הקשרים
עומר כרמון
ח"כ ג'מאל זחאלקה נפגש עם הסנאטור האמריקני ברני סנדרס: "חוק הלאום גזעני"    דרום אפריקה על חוק הלאום: "אפרטהייד"    ח"כ יוסף ג'בארין: "אחרי שנתניהו טען באו"ם שישראל מבטיחה שוויון לכל אזרחיה, אנחנו מצדיעים לממשלת דרום אפריקה על שחשפה את האמת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il