X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פתאום כולם מדברים מנהיגות. בתי הספר מדברים מנהיגות, והאקדמיה מדברת מנהיגות. ממה שזכור לי, לא בן-גוריון ולא בגין, לא ראש העיר לשעבר גבי ללוש ז"ל ולא הללי ז"ל למדו במכונים הללו של מנהיגות ואצילות
▪  ▪  ▪
בחירות לרשויות [צילום: יוסי זליגר/פלאש 90]

החגים נגמרו ורוחות הסתיו כבר באוויר. לאלו בינינו שהם הורים לילדים קטנים, זה אומר חזרה לשגרת החיים הכוללים כביסה, כלים, חוגים, צהרונים, איסופים, פיזורים ומה שביניהם (ויש הרבה ברוך השם). ועם אלו אנחנו נכנסים לתוך מערכת הבחירות המקומיות, שהייתה די מנומנמת עד כה. מידי פעם קראנו כתבות מוזמנות או עוד דף של תפילת "עוקד והנעקד" לראש השנה שחילקו לנו. האמת, כאדם שמתפלל בחגים בבית כנסת, אין לי שימוש בדפים האלו. מעבר לזה שמדובר בעוד כלי פרסומי, הוא לא באמת משמש אותי או אחרים כמוני. התפילה מופיעה בתוך הסידור, ואין סיבה שאני אחזיק בזה. מדובר בעוד בזבוז כספים ואי הבנה של מה קורה היום בקרב הבוחרים. היה מעניין להרגיש סוף כל סוף בתוך ההמולה בשמחת תורה, את מערכת הבחירות מתעוררת באמת. זה די משעשע, אותי לפחות, לראות את המתמודדים שלנו מתרוצצים מהקפות להקפות בכדי לזכות בעוד זמן מסך.
זה נחמד וזה חשוב להיראות במקומות ציבוריים וללחוץ לנו יד. לשאול מה איתנו ומה חשוב לנו, אבל למה צריך לחכות חמש שנים שלמות כדי לעשות את זה, ולא לעשות את זה מדי שנה בשנה? להגיע מידי חג ושמחה או לחלופין אבל, ולשאול אותנו מה איתנו? ואיך אנחנו מרגישים?
עיון מעמיק מעט מגלה לי מהלכים מעניינים שקרו אצלנו בעיר, להערכתי בדומה לרשויות מקומיות אחרות בארץ. הבחירות עברו לרשתות החברתיות. הימים בהם אנשים התרוצצו מבית לבית ורכבי פעילים נדרשו לעבוד בשטח עברו כמעט לגמרי ונשארנו עם אפליקציות. אני מגלה שהעיתונים המקומיים מהווים כלי משחק משני כמעט במערכת הבחירות. הרשתות החברתיות מלאות בסרטוני תדמית ותעמולה, ומשם אני מכיר את מרבית המועמדים. אני מגלה שאנחנו בעונת ההפתעות. הפתעות של אוסף כוכבים.
כל מועמד מנסה לפאר את מפלגתו בכוכב חדש שיפתיע את כולנו. לכולם זה נהיה חשוב להציב מישהו צעיר ברשימה שלו. לא תמיד מדובר במקום ריאלי, אבל אצל כולם נמצא מישהו כזה. זה כנראה אותו יועץ שייעץ למועמדים כולם, להציב אישה ברשימה. כמו עובדי המפעלים שאחד אצלם מחליף לג'יפ, או לחלופין מציב אקווריום בסלון, וכולם אחריו. כך המפלגות כולם מנסים לשחזר את הצלחתם של מפלגות צעירים שונות ברחבי הארץ. בעיר הקרובה אלינו באר שבע (וכנראה בירוחם בבחירות הקרובות) מישהו נעשה ראש עיר רק בזכות היותו צעיר. והוא מנגן ב זה למרות שהוא כבר לא כזה צעיר. לפחות לא כמו אז. אבל הוא גם לא כזה מבוגר. גם בתל אביב ועוד מקומות השכילו להציב צעיר או צעירה, או הקימו רשימת צעירים כדי לסחוב אחריהם את הבוחרים, בטווח הגילאים של שמונה עשרה ועד עשרים וחמש.
זה מהלך מבורך, בייחוד שבמשך המון שנים לא ממש התייחסו לשכבה הזו של קהל הבוחרים. לקחו אותם כמובן מאליו. זה טוב, ובתנאי שהם לא שוכחים שצעיר זה אומנם רוח חדשה (לא המפלגה) ומרץ (לא המפלגה) שלא תמיד יש למבוגרים, אבל צעיר זה גם לא הניסיון שיש למבוגרים. הרשימות ממשיכות לפאר את עצמן עם יו"ר ועד עובדים שכולנו מכירים, והשני יארגן לנו רשימה ישנה אבל חדשה. השלישי יביא איתו כוכב שהוא יכול להיות ספורטאי, ואם היא יכולה להיות אישה מה טוב.
להציב אישה ברשימה של המתמודדים, זה דבר מבורך מאוד, רק חבל שזה המדד העיקרי לבחירת המועמדת. לא מבקשים ניסיון ולא עבר מקצועי. היא יכולה להיות חיילת משוחררת, והיא יכולה להיות תלמידת תיכון. ראוי שראשי הרשימות יעברו קצת על קורות החיים של חבריהם שברשימות.
לצערי, כל הרשימות מדברות אלינו בסיסמאות. "רוח אחרת", "להזניק את דימונה", "מנהיג חזק" או "לחשוב מחוץ לקופסא". אני נזכר שלפני כמה חודשים הגננת של הבת שלי קראה לי לשיחה, וציינה בפניי שנראה לה שהבת שלי לא מנהיגה. לגננת זה היה נראה כנקודה לשיפור, ותגובתי הפתיעה אותה עוד יותר. "אני לא רוצה שהבת שלי תהיה מנהיגה אם היא לא כזו". עניתי.
פתאום כולם מדברים מנהיגות. בתי הספר מדברים מנהיגות, והאקדמיה מדברת מנהיגות. ממה שזכור לי, לא בן-גוריון ולא בגין, לא ראש העיר לשעבר גבי ללוש ז"ל ולא הללי ז"ל למדו במכונים הללו של מנהיגות ואצילות. הם לא למדו שם והיו אנשים טובים ושליחי ציבור אמיתיים. אני גם לא חושב שחייב תמיד לחשוב מחוץ לקופסא. זה בסדר להיות לפעמים בתוך הקופסא. לעשות את מה שצריך לעשות בלי חוכמות ובלי התפלספויות. אני לא מעוניין במועמדים שיחשבו מחוץ לקופסה וישאירו אותי בלי דאגה אמתית למה שחשוב לי. גנים, חינוך, ניקיון תחבורה ציבורית, ירוק ותרבות.
ובמי אני בוחר? זאת בטור הבא.

תאריך:  15/10/2018   |   עודכן:  15/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות - רשויות מקומיות
איציק וולף
חברת דן אנד ברדסטריט פרסמה את מדד הרשויות המקומיות לשנת 2018    תל אביב בראש הערים הגדולות וירושלים הרחק בסוף הרשימה    קפיצה למודיעין מהמקום ה-11 ל-5    אום אל-פחם הידרדרה למקום ה-28 האחרון
הרב אליהו קאופמן
בשנת 2008 החליט האדמו"ר מואסלוי - הרב שמשון הלפרין להימנע לימים מהצבעה בבחירות כלשהן, לאחר שהיה עמוד התוון של "יהדות התורה" בתל אביב    לאו-דווקא השקפתם של ה"עדה החרדית" וחסידות סאטמר גרמו לו להחליט כך    הסיבה נעוצה יותר במתרחש כיום בפוליטיקה החרדית
איציק וולף
שר הפנים הורה להגדיל את מספר הקלפיות למרות שיעור ההצבעה הנמוך בבחירות 2013    מספר קלפיות המונגשות: 10
איציק וולף
ראש עיריית אשקלון המושעה הציב ברשימתו את עו"ד אייל אביטל כמספר 2    אם ייבחר ותימשך העמותו - יכהן אביטל כראש העירייה בפועל
עידן יוסף
המרפאות יהיו סגורות, אך לא שירותי הרפואה הפועלים בשבתות וחגים    כלי התקשורת, שירותי התחבורה, המזנונים ומקומות הבילוי יפעלו כסדרם    פעילות המרכולים תוגבל לשעות הבוקר ולא תעלה על חצי יום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il