X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  נאומים
נאום שר האוצר משה כחלון בכנס החשב הכללי [ד' בכסלו תשע"ט, 12.11.2018]
▪  ▪  ▪
[צילום: דוברות משרד האוצר]

מדינת ישראל איבדה לוחם דגול שכל מילה שאומרים עליו בשעות האחרונות נכונה. עם ישראל ומדינת ישראל חייבים לסא"ל מ׳ הרבה מאוד. כחבר קבינט, אני מודע ועוקב אחר כל הפרטים. מדובר בפעולות חיוניות, אי-אפשר לשמור על עליונות צבאית ומודיעינית בלי פעולות מהסוג הזה. החבורה הנפלאה הזאת עושה אותן הרבה, בתדירות גבוהה, וככה אנו שומרים על עליונות צבאית בעזרת האנשים הכי טובים שיש. אני רוצה לשלוח תנחומי למשפחה והחלמה לפצוע.
כל אחד ששמע רסיס מידע מעביר הודעות. לא רק שזה לא תורם, זה גורם נזק. אין לי ספק שאף אזרח לא רוצה לגרום נזק לא לחיילי צה"ל ולא לכוחות הביטחון. כחבר קבינט שמכיר את המערכות, אני אומר לכם שאתם מסכנים את החיילים וכוחות הביטחון שנמצאים בפעולות עשרים וארבע שעות ביממה בצד שלנו ובצד האחר. תתאפקו. זו בקשתי. תתאפקו. זה דבר נורא, כל התמונות והמידע שמסתובב. הוא לא תורם לאף אחד ויכול לגרום נזק.
דיברתי עם רוני החשכ"ל הבוקר ואם זה לא היה אירוע פנימי של המשרד לא הייתי מגיע אבל חשוב היה לי להגיע. ואני שמח להיות כאן.
אגף החשכ"ל עושה את אחד העבודות החשובות למשק והכלכלה הישראלית. הבאתם גאווה גדולה בניהול החוב ובפעולות שאתם עושים. החשכ"ל מנהל אופרציה בכל תחום בחיינו. הוא לא רק מנהל חשבונות פשוט. החשכ"ל הוא אופרטור של המדינה. במיוחד בנושא דירוג האשראי הבאתם גאווה גדולה לישראל.
באשר לנושא הגירעון - הוצאנו הוצאות אזרחיות גבוהות אבל לא מעבר למה שציפינו וחזינו. אפשר לעשות תחזיות נמוכות אבל כדאי לאתגר, כשהתחזיות לא נמוכות. התחזיות האמיתיות שאפתניות ומאתגרות וכך צריך להיות. אנו נתמודד עם כל מיני אמירות של עובדים לשעבר באוצר שהם מומחים בפני עצמם ונצליח לעבוד בצורה מקצועית. כאנשי מקצוע בפועל ולא לשעבר ונתמודד עם המציאות האמיתית. הנתונים אצלנו באוצר, על כן נגיע לסוף השנה, נראה את הנתונים ונבחן אותם.
מצד שני, אני באופן אישי גאה להציג את הגרף של החשכ"ל שההוצאות האזרחיות עלו בשנים האחרונות. לפי החשכ"ל - קיבלו זאת ניצולי שואה, פיתוח פרויקטי התשתיות, שכר העבודה שגדל. אני מתעב את המילה שכר מינימום. כשאדם משתכר טוב, אז לי טוב כשר אוצר. אני רוצה שהקבוצות האלה, החלשות, ישתכרו טוב ותהיה להם אפשרות לשלוח ילדים לאוניברסיטה ולרכוש להם מחשבים ולהציע להם זמן תרבות וחוגי העשרה. אני בעד תוספות שכר שעובדים במדינה יוכלו להשתכר טוב ולשם ההוצאות הלכו.
בתקופתי, לא המספרים במרכז, אלא האזרחי במרכז, הנכים, חיילי החובה, העו"סים והמורים. אני שמח שישמנו את המטרות שהצבנו לנו, כי אלה המגזרים שצריכים את העזרה. המדיניות שלי היא לעזור לחלשים.
עם כל זאת יש לנו אחריות, והנתונים משנת 2015 שיעד הגרעון היה 2.8 הסתיים בפועל ב-2.2 וזה היה בסדר. בשנת 2016 היעד היה 2.9 והסתיים ב-2.15. בשנת 2017 היעד היה 2.9 והסתיים 2.0 וגם היה בסדר. כלומר יש אחריות שלנו כאוצר לעמוד במדיניות שלנו.
אני השר הראשון שהחליט שיהיה נומרטור ולא תהיה הצעת מחליטים יותר מ-10 מיליון בלי אישור שר אוצר. זאת אחריות. להיאבק וברגעים הקשים להתמודד. זו הבנה פוליטית כשעושים מו"מ בכניסה לממשלה וכך עשיתי. אם כל המבקרים מבקרים זה אומר שאני בדרך הנכונה.
תמיד יהיו ביקורות. אני משדר יציבות פוליטית כי זה חשוב. כל המומחים בעיני עצמם שמייצרים תחזיות שליליות פוגעים בכלכלה. משום שהגורמים הרלוונטיים בארץ ובעולם קוראים מה שכתוב בעיתונים וזה מוביל לחוסר אחריות. שזה גרוע יותר מחוסר הבנה לדעתי.
לגבי הלחץ על העלאת מיסים - יש לי חילוקי דעות עם בנק ישראל. אבל האמת היא שברוב הנושאים היינו יחד - הורדת האבטלה, הכשרה מקצועית וההוצאות אזרחיות. המחלוקת המרכזית הייתה על העלאת מיסים. מתחילת תפקידי נתנו מתווה של הורדת מס חברות - נטו משפחה, הורדת מכסים, זה כיוון טוב שאני מאמין בו. חשוב להגיד שברוב הדברים פעלנו יחד בשיתוף פעולה, אך המחלוקת הזו תישאר כאן להרבה שנים. אני מאמין שזה מייצר יותר הכנסות. אבל בגדול עבדנו יחד נכון.
אם מנסים לייצר משבר מלאכותי זה לא נכון. הכל עובד. בימים הקרובים נשב עם בכירי האוצר ונבדוק לעומק את נושא הגרעון ונטפל בו.
אני מודה לכם על ההזמנה אני מלא הערכה לעבודתכם, כמו שכבר אמרתי אתם מביאים לנו גאווה.
תודה רבה לכם!

תאריך:  12/11/2018   |   עודכן:  12/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משה כחלון / Moshe Kahlon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסתר חיות
דברי ברכה של נשיאת בית המשפט העליון בטקס הוקרה לכבוד נשיא בית המשפט העליון (בדימוס), השופט מאיר שמגר בכנס חיפה למשפט [א' בכסלו תשע"ט, 8.11.2018]
אסתר חיות
דברים של בית המשפט העליון לעבודה בכינוס לשכת עורכי הדין במשפט העבודה [כ"ג בחשון תשע"ט. 01.11.2018]
ורדה וירט-ליבנה
דברים של נשיאת בית הדין הארצי לעבודה בכינוס לשכת עורכי הדין במשפט העבודה [כ"ג בחשון תשע"ט. 01.11.2018]
אסתר חיות
דברי פתיחה של נשיאת בית המשפט העליון בערב "לזכרו של מישאל חשין: שופט, קולגה, חבר", אודיטוריום בית המשפט העליון [כ"ב בחשון תשע"ט, 31.10.2018]
איילת שקד
נאום שרת המשפטים בכינוס במשכן הנשיא לציון "70 שנות עצמאות למערכת המשפט" [י"ד בחשון תשע"ט, 23.10.2018]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il