X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ארגוני הטרור ברצועה ממשיכים בהתקפות הרקטות על ישראל ומנסים ליצור מאזן הרתעה חדש שבו הם מכתיבים לישראל את מהלכיה המדינייים והצבאיים תחת האיום לפגוע בעומק העורף הישראלי. ישראל חייבת להסיר את הכפפות בעימות עם ארגוני הטרור, לחדש לאלתר את הסיכולים הממוקדים ולהיערך למבצע צבאי גדול בתוך הרצועה כדי לשקם את ההרתעה
▪  ▪  ▪
תקיפה בעזה [צילום: עבד רחים חטיב/םלאש 90]

ארגון חמאס פועל על-פי תוכנית סדורה בירי הרקטות לעבר ישראל, תוכנית שהכין במשך זמן רב, הוא פתח אמש את המתקפה על ישראל בירי של טיל נ"ט מסוג "קורנט" לעבר אוטובוס אזרחי בעוטף עזה שהסיע חיילים ורק בדרך נס ירדו החיילים מהאוטובוס זמן קצר לפני הירי, עם זאת חייל צה"ל נפצע באורח קשה.
מדובר בתקרית חמורה המעידה על אמצעי הלחימה המתקדמים והמדויקים שברשות הארגון ועל התעוזה שלו והביטחון העצמי שהוא צבר כתוצאה משחיקת ההרתעה הישראלית ב-7 החודשים האחרונים. מייד לאחר ירי טיל הנ"ט הוא פתח בשורה של ירי מטחים של מאות רקטות לעבר עוטף עזה, נתיבות באר שבע ואשקלון, תוך שהוא משגר איומים לעבר ישראל כי הוא ירחיב את הירי לעומק ישראל.
אבו עוביידה, דובר הזרוע הצבאית של חמאס, פרסם ב-12 בנובמבר הודעה כי פלגי ההתנגדות הפלשתינים מקיימים התייעצויות בחדר המבצעים המשותף כדי להרחיב את מעגל האש, תחילה לעבר אשקלון ואח"כ כדי "להכניס מיליון ציונים" למעגל הרקטות של הפלגים הפלשתינים "אם האויב יחליט להמשיך בתוקפנותו.
יצירת מאזן הרתעה חדש מול ישראל
האסטרטגיה של חמאס היא ליצור מאזן הרתעה חדש מול ישראל כדי למתן את תגובותיה הצבאיות כלפיו בניסיון להחזיק מיליון אזרחים ישראלים בעורף הישראלי כבני ערובה, לארגוני הטרור בראשות חמאס יש מלאי רקטות מספיק,שהם צברו והכינו מאז תום מבצע צוק איתן, כדי לפגוע בעורף הישראלי באופן יומיומי לאורך מספר שבועות.
צה"ל העריך נכון, בעקבות מותם של 7 הפעילים הפלשתינים בהתקלות עם כוח צה"ל באזור ח'אן יונס כי חמאס יגיב בירי רקטות לעבר ישראל ונערך בהתאם, הלימודים בבתי הספר בוטלו ונפרסה מערכת "כיפת ברזל".
ראשי ארגוני הטרור רוצים ליצור מצב שבו תהייה להם חסינות מפני פגיעה ישראלית ולהרתיע את ישראל מלחזור לשיטת החיסולים הממוקדים. לארגוני הטרור יש "אורך נשימה" צבאי בגלל המלאי הגדול של רקטות שהם הכינו וצברו ב-4 השנים האחרונות, הם אינם מבזבזים רקטות, מבצעים ירי מחושב וערוכים להתמודדות ארוכה עם צה"ל.
בעקבות תקיפות של צה"ל של מגדלים ובתי דירות גבוהים ומלון "אמל" בעיר עזה שבהם היו ממוקמות מפקדות של חמאס מנסה ארגון חמאס ליצור משוואה חדשה של הסלמה הדרגתית בירי לעבר ישראל כדי להרתיע את ישראל מפני המשך ההפצצות של הביינים הגבוהים ברצועה.
אבו עוביידה, דובר הזרוע הצבאית של חמאס הודיע כי העיר אשקלון הוכנסה למעגל האש בתגובה על תקיפת המבנים האזרחיים בעיר עזה, אשדודו ובאר שבע הם המטרה הבאה בתור אם האויב ימשיך להפציץ מבנים אזרחיים נאמר בהודעה.
מצרים נכשלה במאמצי התיווך
מאמציה של מצרים להשיג הפסקת אש נכשלו עד כה, המצרים פעלו מול ישראל והארגונים ברצועה, גם שליח האו"ם ניקולאי מלדאנוב פעל מול הצדדים מבלי שהצליח להשיג תוצאות. גורמים פלשתינים ברצועה אומרים כי המודיעין המצרי מגבש הצעה להפסקת אש בין ישראל לחמאס שתוצג במהלך היום לצדדים.
ישראל איננה יכולה להפסיק את האש מבלי ליצור מאזן הרתעה חדש מול חמאס אחרת זה רק עניין של זמן עד שארגון חמאס יחדש את ירי הרקטות כדי לחזור ולסחוט את ישראל ולשתק את העורף הישראלי. לכן, הדרג המדיני חייב להסיר את הכפפות בתגובה הצבאית שלו.
הצעד הראשון המתחייב הוא לחדש את מדיניות הסיכולים הממוקדים של ראשי ארגוני הטרור, אסור שלמנהיגי הטרור תהייה חסינות מפני פגיעה מצד ישראל.
ראשי הטרור מסתתרים כעת בבונקרים אך לישראל יש מספיק מידע מודיעיני על מקומות המסתור שלהם ועל תנועותיהם ממקום מסתור אחד למשנהו. במקביל צריך הדרג המדיני להורות על גיוס מילואים גדול ולהיערך לכניסה קרקעית ברצועת עזה על-פי התכנונים המבצעיים הקיימים שיחידות צה"ל התאמנו כבר על פיהן.
למרות הסכנות והמחיר הכבד של פגיעה בחיילי צה"ל, אין לישראל ברירה, ההתקפות האוויריות על יעדי חמאס בסגנון "הקש בגג" מיצו את עצמן והם אינן מרתיעות.
ארגון החמאס חי בתחושה הנכונה כי הדרג המדיני בישראל איננו מעוניין בהחרפת התגובה הצבאית ובמיטוט שלטונו ברצועה והוא סוחט את הלימון עד תום לשחוק את ההרתעה הישראלית עד דק.
אין דרך מלשקם את ההרתעה הישראלית מבלי לשנות את הכללים החדשים שקבע חמאס, מדינת ישראל איננה יכולה לחיות במצב סחיטה קבוע ע"י ארגוני טרור ברצועת עזה שמוכוונים ע"י אירן, המלחמה בארגונים האלה היא גם מלחמה באירן והגיע הזמן שהדרג המדיני יפנים כי אין ברירה אלא להילחם באירן בשתי החזיתות בו זמנית, בחזית הדרום ובחזית הצפונית.

תאריך:  13/11/2018   |   עודכן:  13/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
מירב ארד
מדגיש קצין בכיר החיל-האוויר    מבהיר: ההתקפות שונות בכמות המטרות ובאיכות שלהן    מטח הרקטות לעבר הדרום נמשך    חיל-האוויר תקף חוליות משגרי רקטות    הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס בקריה בת"א
עידן יוסף
בת 60 נפצעה אנוש בפגיעת רקטה באשקלון    חיל-האוויר מוטט את תחנת הטלוויזיה 'אל-אקצה' באמצעות תשעה טילים    מאות רקטות נורו לעבר יישובים ישראלים ועשרות נפצעו    בנפגעים פצוע קשה ופצוע בינוני
יוני בן-מנחם
הסתבכות בלתי צפוייה של כוח צה"ל בפעילות חשאית בעומק הרצועה הביאה להסלמה חדשה ברצועת עזה. ההערכה כי ארגוני הטרור יגיבו על התקרית שבה נהרגו 7 מחבלים של החמאס אך בסופו של דבר שני הצדדים יכילו את האירוע ויחזרו לתהליך הרגיעה
יוני בן-מנחם
תשלום המשכורות לפקידי החמאס יתרום לרגיעה ברצועה אך ישראל מרגילה את ארגון חמאס כי היא נכנעת לסחטנות ומוכנה לדלג על תפקידה של הרש"פ. מחמוד עבאס מחזיק בידיו את המפתח לרגיעה ברצועה והמשכה מותנה בכך שיחזור לשלוט בה כפי שהבטיח לו נשיא מצרים
מירב ארד
קצין נוסף נפצע בינוני ופונה לבי"ח    הכוח שהיה בפעילות מבצעית מיוחדת נחשף על-ידי חוליית חמאס. במקום התפתחו חילופי אש שבמהלכם נהרג הקצין    דובר צה"ל: מבצע חילוץ אווירי מהמורכבים של צה״ל. כוח חיפוי נחת בעזה וחילץ את הלוחמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il