X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"חגיגה דמוקרטית"! זועקות הכותרות בעיתונים ובאתרים השונים תוך ניסיון לשכנע את האזרחים להטריח את עצמם ולהצביע אמנם, כתוצאה ישירה מבזבזנות מופרזת של מפלגות ומועמדים, מאות אלפי אזרחים נהנים מהכנסות בלתי צפויות, כל אחד ואחת עם הקומבינה שלו כסף רב "נשפך" למשק שזה דבר טוב, אולי היחיד שטוב...
▪  ▪  ▪
חגיגת דמוקרטיה? [צילום: דוד כהן/פלאש 90]

אז מי באמת שולט ומי מנהיג את מדינת ישראל? שאלה חשובה זו עולה בשיחות סלון רבות, בבתי קפה ובהזדמנויות שונות. ברוב המקרים השאלה מציתה ויכוחים מרים ונוקבים, ויכוחים עמוסי אמוציות, ההופכים לוויכוחים המקטבים עוד יותר את השיח, בעיקר בין שמאל לימין.
פעם בכמה שנים אזרחי ישראל נדרשים לממש את זכותם/חובתם האזרחית, להצביע באופן דמוקרטי ולבחור בהנהגת המדינה, כמובן לדעת כל מי שמצביע ההנהגה שבחר בה אמורה להנהיג את מדינת ישראל בהתאם לערכים שהוא מאמין בהם. עלות יום בחירות כזה למדינת ישראל וכמובן למשלם המיסים מוערכת בשני מיליארד שקל ויותר (זאת על-פי הנתונים האחרונים משנת 2014).
"חגיגה דמוקרטית"! זועקות הכותרות בעיתונים ובאתרים השונים תוך ניסיון לשכנע את האזרחים להטריח את עצמם ולהצביע. כתוצאה ישירה מבזבזנות מופרזת של מפלגות ומועמדים, יש אזרחים רבים הנהנים מהכנסות בלתי צפויות, כל אחת ואחד עם הקומבינה שלו. כסף רב "נשפך" למשק שזה דבר טוב, אולי היחיד שטוב... לצערי הבנתי את הפרינציפ לפני זמן רב, אני התייאשתי, הבנתי שמי שמצביע ממש לא משפיע, לא משנה מה דעתו של האזרח ולמי הוא יצביע, שמאל, ימין או מרכז. לאחר הבחירות נראה שהמדינה ממשיכה להיות נשלטת על-ידי פקידים שלא נבחרו, כמו פרקליטים, קצינים בכירים ושופטים.
לכאורה תמיד יהיה מישהו/הם שיחליט עבור המועמד הנבחר שזכה בבחירות, מה היא/הוא יגיד או ישתוק, מה יעשה או לא, איך יפעיל את הכפופים אליו ומה תהיה ה"אג'נדה" המובילה. זה חוזר על עצמו כל פעם מחדש, אזרח בוחר מועמד X התואם להשקפותיו, שמח מאוד כאשר המועמד נבחר, אבל הפלא ופלא, מעשי הנבחר מיד לאחר בחירתו, הפוכים לחלוטין להבטחותיו לפני הבחירות, כאשר התירוץ הנדוש מככב שוב: "מה שרואים מכאן לא רואים משם...". לכן, שבע ניסיון ואכזבות הפסקתי להשתתף ב"חגיגת הדמוקרטיה", הבנתי שזו אינה חגיגה וספק אם דמוקרטיה (למרות הפירושים השונים של המושג "דמוקרטיה"). מצטער, אני לא מרגיש דמוקרטיה. למה אני לא מרגיש דמוקרטיה? אולי בגלל האכזבות והשאלות, שאלות המועלות על-ידי אזרחים מאוכזבים כמוני, אזרחים "פשוטים" המהווים ככל הנראה את רוב העם בישראל. שאלות נוקבות שכל אזרח במדינת ישראל חייב לשאול את עצמו.
שאלת היסוד: מי באמת שולט במדינת ישראל? ואם נפרוט שאלה זו לשאלות משנה נגיע לשאלות אלו ולעוד שאלות רבות התלויות באוויר ללא מענה ראוי כמו:
1. הייתכן שיועץ משפטי קובע מדיניות של ממשלה, ראש ממשלה או שר בממשלה? לתומי חשבתי שתפקיד יועץ משפטי הוא לייעץ ולסייע לממונים עליו להוציא לפועל וליישם את המדיניות שבזכותה הוא נבחר, על-מנת לקיים את הבטחותיו לבוחרים שלו, אלה שהשתתפו ב"חגיגת הדמוקרטיה".
2. האם יכול להיות מצב ששר בממשלה ו/או ראש הממשלה שנבחר על-ידי רוב, לא יכול לפטר מידית פקיד, יועץ או כל בעל תפקיד אחר הכפוף לו, ולדעתו אינו ממלא את תפקידו כראוי במקרה הטוב, ובמקרה הפחות טוב מחבל לכאורה בתפקידו, במקום לסייע ובגלל דעה פוליטית כזאת או אחרת?
3. יכול להיות מצב שמחוקק שנבחר על-ידי העם לא יכול להעביר חוקים שאמורים לבטא את השקפתו והשקפת בוחריו רק בגלל שיועץ משפטי או שופט מחליט על סמך פרשנותו (לעיתים פרשנות שניראת הזויה לחלוטין) המונעת ממניעים נסתרים או גלויים, או גרוע מכך בגלל השקפה פוליטית ובטענה שנויה במחלוקת ש"החוק אינו חוקתי"?
4. באיזה מדינה בעולם, איזה שהוא שופט, כל שופט ובכל היררכיה, יחשוב לפסוק לטובת אויבי (בפועל או בפוטנציה) מדינתו? אני חשבתי לתומי ששופטים אמורים להגן קודם כל על אזרחי המדינה שלהם, אזרחים שתרמו למדינה בצורות שונות. אבל בישראל נראה שבתי המשפט עוזרים לאלה שפוגעים באזרחי ישראל וחותרים תחת השלטון הלגיטימי והכביכול דמוקרטי במדינת ישראל.
5. בג"ץ אמור להיות בית המשפט הגבוה לצדק, אם כך מדוע רבים מאזרחי מדינת ישראל אינם מאמינים שאכן נעשה שם צדק? כמה אזרחים מאמינים שבבתי המשפט האחרים נעשה צדק? במיוחד לאור העובדה שיש כ-99% הרשעות? מה קרה, אין צדיקים במדינת ישראל? או שאולי רוב השופטים לא למדו או מחקו מזיכרונם את המושג "זכאי", אפילו מחמת הספק?
6. בכמה מדינות מתוקנות בעולם נעשים כל כך הרבה ניסיונות להפיל נבחרי ציבור, חלקם בכירים ומשמעותיים בממשלה, זאת לכאורה בסיוע משולש קטלני: תקשורת, משטרה ופרקליטות?
7. באיזה מדינה בעולם פרקליט צבאי מונע לכאורה בטענות מוזרות מהצבא להגן על גבולות המדינה? ניראה למישהו שמצב כזה הוא שפוי?
כמובן אלות אלו הן רק דוגמיות לשאלות שאזרחים רבים שואלים ומגיעים לשאלת היסוד: מי באמת שולט במדינת ישראל?
לכן, אם יש מצב שנבחרי ציבור אינם מסוגלים לבצע את תפקידם כפי שהם ובוחריהם רוצים, אז אולי כל הצגת הבחירות היא מיותרת. אולי צריך לאפשר לשופטים וליועמ"שים להציב בראשות הממשלה "בובות" משלהם. במקום לבזבז זמן וכסף על פייק בחירות, משפטים ראווה ופסקי דין חסרי תוחלת המונעים על-ידי אג'נדה עלומה שלכאורה אינה מקובלת על-ידי רוב האזרחים. אולי נאפשר ל"משפחה", "משפחה" עלומה שרוצה ומצליחה לבחור לתפקידי מפתח רק כאלה שמתאימים להשקפת עולמה, בלי להתחשב בדעתם וברצונם של רוב אזרחי המדינה. נאפשר ל"משפחה" לעשות ככל העולה על רוחה, מה שניראה שכך וכך זה בדיוק מה שהיא עושה.

תאריך:  19/11/2018   |   עודכן:  19/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי שולט ומי מנהיג את מדינת ישראל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בנוסף לתהיות הכותב - עוד אחת ק
צפוני מהגליל   |  20/11/18 14:46
2
דברי המאמר נכונים. הדמוקרטיה
נכון וצודק  |  22/11/18 05:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
מירב ארד
חוטובלי: "מברכת את בנט ושקד על ההחלטה הנכונה להשאר בממשלה"    יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג: בנט הוכיח את הפער העצום בין הדיבורים הגדולים לפחדנות הקטנה
עידן יוסף
"לא אגיד מתי נפעל ואיך נפעל. יש לי תוכנית ברורה - מתי לעשות ואיך לעשות, ואנחנו נעשה זאת"    "נמצאים באחת התקופות הביטחוניות המורכבות ביותר, ובתקופה כזו לא הולכים לבחירות"
איציק וולף
מקורבי שר האוצר מסרו שלאחר 40 דקות הסתיימה פגישתו עם ראש הממשלה ללא תוצאות    השניים ייפגשו בהמשך השבוע    בשעה 20:00 ימסור נתניהו הודעה לעיתונות
איציק וולף
ראש הממשלה נמנע מהארכת כהונת סגן שר הביטחון אלי בן דהן שנדרשה לאחר התפטרות שר הביטחון    במפלגת הבית היהודי מאיימים: עד שבן דהן ימונה מחדש - לא נצביע עם הקואליציה
מירב ארד
רה"מ והשר כחלון הצליחו להעביר את ההחלטה על מתן תוספת שכר לשוטרים ולסוהרים    נתניהו: בשורה לגמלאי המשטרה, השב"ס והמוסד, המשרתים במסירות את ביטחון המדינה    הקיצוץ: 2.2 מיליארד שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il