X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
חרף כישלון כל יוזמות השלום (ישראל-ערב) של ארה"ב, שאילצו את הערבים לאגוף אותן מהצד המכסימליסטי, הבית הלבן מתכוון להציג יוזמת שלום נוספת, למרות העובדה שרק יוזמות ישירות (בין ישראל למצרים וירדן) הובילו לשלום
▪  ▪  ▪
כוונות ברורות מהבית הלבן [צילום: ג'קלין מרטין/AP]

האם הסגת הכוח האמריקני מסוריה וגיבוש תוכנית אמריקנית לפתרון הבעיה הפלשתינית הם המשך של מדיניות אמריקנית שגויה במזה"ת?
לדוגמה, ב-1948 התנגדו מחלקת המדינה, הפנטגון וסוכנות הביון להקמת מדינה יהודית, אותה ראו כבעלת ברית של מוסקבה, וטענו שהייתה משוללת בסיס קיום צבאי, כלכלי ודמוגרפי. ב-1977-79 בגדה ארה"ב בבעל בריתה, השאח הפרסי, וחיזרה אחר אייתולה חומייני, אותו ראתה כשוחר זכויות אדם ושלום. ב-1981 הענישה ארה"ב את ישראל צבאית, דיפלומטית וכלכלית עקב השמדת הכור הגרעיני בעירק, שחסכה מארה"ב עימות גרעיני במלחמת המפרץ ב-1991. ב-1993 ו-2005 שיבחה ארה"ב את "הסכם אוסלו" וההינתקות מעזה כמאיצי שלום וביטחון.
ב-2010-11 התייחסה ארה"ב להתפרצות "הצונאמי הערבי" כ"אביב ערבי", "מהפיכת פייסבוק" ו"מהפיכת הנוער". ב-2009-11 הקריבה ארה"ב את ממשל מובארק על מזבח קשריה עם "האחים המוסלמים", ארגון הטרור האסלמי הגדול ביותר. ב-2015 הובילה ארה"ב את הסכם הגרעין עם האייתולות, ובכך העניקה רוח גבית דרמטית למשטר טרור אנטי-אמריקני, הפועל להפלת כל משטר ערבי פרו-אמריקני.
חרף כישלון כל יוזמות השלום (ישראל-ערב) של ארה"ב, שאילצו את הערבים לאגוף אותן מהצד המכסימליסטי, הבית הלבן מתכוון להציג יוזמת שלום נוספת, למרות העובדה שרק יוזמות ישירות (בין ישראל למצרים וירדן) הובילו לשלום.
המדיניות המזרח תיכונית הכושלת של ארה"ב והמערב זכתה לביקורת חריפה מצד עמודי התווך האלמותיים של חקר המזה"ת - הפרופסורים והסופרים אלי כדורי, פי. ג'יי. ואטיקיוטיס (שניהם מאוניברסיטת לונדון) וברנרד לואיס (מאוניברסיטת פרינסטון). השלושה חושפים את נטיית המערב להקריב את מורכבות המזה"ת על מזבח הרהורי הלב, תוך התעלמות ממאפיינים בינערביים מאז המאה ה-7 (וללא קשר לישראל): פיצול ותזזיתיות פנימיים ואזוריים, היעדר דו-קיום בשלום, אי-סובלנות אלימה, ארעיות שלטונית ומדינית ומשטרי מיעוט-רודני.
הביקורת מקבלת חיזוקים מ"הצונאמי הערבי" הגועש. פרופ' כדורי חשף את כישלון המדיניות כלפי אירן: "הנשיא קארטר נכשל במדיניותו כלפי אירן... סייע להפלת השאח הפרסי בהנחה שהאלטרנטיבה תקדם דמוקרטיה וזכויות אדם... שגריר ארה"ב בטהרן ומקהלה של פקידים בכירים ואקדמאים בארה"ב שרה שירי הלל לחומייני..." לדברי פרופ' ואטיקיוטיס: "סכסוכים בינערביים ימשכו בעתיד הנראה לעין... מאוויי הערבים אינם דומים למאוויי ארה"ב ואף מנוגדים להם... המזה"ת עתיר סכסוכים ללא שום קשר לסכסוך הערבי-ישראלי... הסכמים ובריתות עם משטרים ערביים הם בעייתים, מסוכנים וארעיים...."
כמו-כן, "אופוזיציה היא [בעיני המשטר] חתרנות; מחלוקת פוליטית היא בגידה; אין סובלנות לאופוזיציה.... חילופי שלטון אפשריים רק באמצעות מרד או הפיכה...." פרופ' לואיס שפך אור על מאפייני איסלאם שאינם זוכים לתשומת-לב ראויה במערב: "לא-מוסלמים עשויים ליהנות מסובלנות איסלאמית אם יכירו בעליונות האיסלאם.... שלטון איסלאמי על שאינם מוסלמים נתפס כצודק ונורמלי... שלטון של לא-מוסלמים על מוסלמים נתפס כעלבון לחוקי האל והטבע.... העולם מתחלק לקהילת המוסלמים וקהילת 'הכופרים'...."
האם מעצבי מדיניות ארה"ב למדו שנסיון לפתור בעיות תוך התעלמות מעובדות-יסוד מחמיר את הבעיות? האם הם לומדים משגיאות על-ידי הימנעות מהן או חזרה עליהן?

תאריך:  27/12/2018   |   עודכן:  27/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שגיאות ארה"ב במזה"ת - חוזרות או נמנעות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מנהיגי ארה"ב, ואפילו טראמפ,
לא ולא  |  31/12/18 05:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
חברת פז חתמה אתמול על הסכם עם הרשות הפלשתינית לאספקת מוצרי נפט וגפ"מ לרשות הפלשתינית בשומרון ולרצועת עזה    הרשות התחייבה לאפשר לפז לגבות את הכסף מתשלומי המיסים המוחזקים בידי ישראל    לא ניתנו בטוחות נוספות לקבלת התמורה לסחורה
מירב ארד
המחבל הגיע ברכב מכיוון העיר שכם ונורה על-ידי החיילים, שאבטחו תחנת אוטובוס    שלושה אזרחים לקו בחרדה    המחבל פונה לבי"ח במצב בינוני
יוני בן-מנחם
בארגון חמאס טוענים כי הקדמת הבחירות בישראל היא תוצאה ישירה של ה"התנגדות" הפלשתינית ברצועת עזה שאותה מוביל הארגון. בחמאס מעריכים שהממשלה החדשה שתקום בישראל עלולה להוביל לעימות צבאי ברצועת עזה בקיץ הבא
איתן קלינסקי
משה הוא מצאצאי לוי, יוסף אחיו של לוי    בהיות יוסף רחוק מארצו נשא לאשה את אסנת המצרייה, מנשואים אלו נולדו הילדים אפרים ומנשה, אבות לשבטים בעלי משקל סגולי וייחודי בחברה הישראלית
עידן יוסף
הכנסת אישרה סופית את ביטול הסדרי קיצור שליש למבצעי מעשי טרור, והם לא ישוחררו בשחרור מוקדם    "אין כאן שום שיקול של שיקום ורק שיקולי הרתעה לנגד עינינו"
רשימות נוספות
"יש חלופה לחוק ההסדרה"  /  איתמר לוין
"הכסף של נתניהו לחמאס מופנה נגדנו"  /  מחלקה ראשונה
אריאל עוצר ייבוא תוצרת חקלאית מהרש"פ  /  עידן יוסף
לבדם בצבע אדום   /  שירה הלוי
תעתועים  /  אסתר שניאורסון-גרי
סקופים טובים  /  משה חסדאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il