X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אגן התרעלה הציבורית של יריבי ראש הממשלה לובש ופושט צורות שמתאפיינות בצביעות ובהעמדת פנים צדקנית. כשמקלפים מהן את קליפות ההסוואה הדקיקות, נחשפות במערומיהן האמת הארסית והנבזות האנושית. חשוב שהציבור יהיה ער לכך, במיוחד ערב בחירות
▪  ▪  ▪
סבטלובה. אופוריית אוסלו [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

שתי כתבות קצרות, האחד של ח"כ קסניה סבטלובה (מחנה הציוני) ["לגעת ברוע", 12.12.18] והשני של תא"ל (מיל') אמיר השכל ["קרב על הבית", 12.12.18], שפורסמו במעריב והזדמנו לידי בימים אלה, העלו אצלי את רמת הנוגדנים לצביעות לאור השמש באופן יוצא דופן. מובן שאין זו פעם ראשונה בה אני נתקל בדברים ובדיבורים ממן זה אצל אנשי ציבור או תומכי אופוזיציה, אבל ההתעטפות בגלימת הקדושים המתלווה לדברים עצמם, מגיעה כאן לשיאים חדשים. כיליד המדינה ש"זקן" ממנה, ראיתי ושמעתי כבר רבות. אולם מחול השדים שמנהל השמאל המתחזה לנקי כפיים בקדנציה זו, הוא לטעמי ללא תקדים. כמעט כל אמירה או טיעון שמעלים דובריו, הם עיוות המציאות, או תיאור ופירוש מסולפים שלה, משפטי דבר והיפוכו לרוב והסתה שאין בה קורטוב של הגיון בריא או יושר אינטלקטואלי.
סבטלובה מנסה להחזיר אותנו לימי האופוריה של אוסלו, כאשר הציבור הוּלָך שולל אחרי ההסכמים המפוקפקים, כשרבין "נרדם בשמירה" מול ערפאת, פרס האכיל אותנו במזרח תיכון חדש ומדומיין ובשקר שהרשות הפלשתינית הכירה במדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי – דבר שאינו נכון אפילו כיום – וערפאת בישל עבורנו ביסודיות את האינתיפאדה השנייה בעקבות הראשונה.
במסגרת סיבובי ההולה-הופּ הנ"ל, כאשר העולם הנאור כביכול גילה עד כמה הוא הפכפך ודו-פרצופי, סברו המדינות הערביות שהנה מגיעה עבורן הגאולה, מפני שהיהודים אינם חשים בתרמית של ערפאת. על כן, סכו אותנו בשמני בשמים והרעיפו תשבחות לבל נתעורר מחלום הבלהות שבדרך. או אז זכינו גם מצידן לרגעי חסד, בהם השבחים רבו מהגינויים. בצביעות קולקטיבית זו ובהעמדות הפנים שהתפוצצו זמן מה לאחר מכן בפרצופנו בדמות האינתיפאדה השנייה, רואה המנהיגה הדגולה סבטלובה, את גולת הכותרת של הישגי מפלגת העבודה על גילגוליה המוזרים בדור האחרון.
עבור אזרחים רבים בישראל, הפכו הישגים אלה לחלום בלהות ולנדבך מרכזי במסכת הכשלים המתמשכת של תנועת העבודה הדועכת, מאז ימי מלחמת יום הכיפורים 1973. אין להתפלא, אפוא, על המקום הירוד בדעת הקהל, בו נמצאת כיום מפלגתה. אין להתפלא גם על שככל שמתמידה המפלגה לדבוק בשקרים ובהעמדות הפנים שהיו לזרא לציבור, מצבה הפוליטי הולך ומחמיר.
בחלק השני של מאמרה היא, היא עוברת לעסוק, מאותה נקודת מבט דו-פרצופית, בהטפת מוסר על שישראל אינה מקפידה לבור לה בזירה הבינלאומית שותפים כלילי שלמות, נקיים וברים. בשנות ה- 90 חיזרו בהתלהבות היא וחבריה לתנועה אחר הרוצח ערפאת וביקשו לקיים עימו מו"מ ולחתום הסכמים ביודעם בוודאות שמדובר בטרוריסטים ורוצחי אזרחים. מאז נסתייעו בחוגים מפוקפקים, בחלקם אנטישמים או אנטי-ציונים מובהקים, במערב ובחבלי עולם אחרים, כדי לקדם מדיניות מנוגדת לרצון רוב הציבור. אירן הפונדמנטליסטית, ארדואן האנטי-דמוקרט ורוצח הכורדים, סוריה בראשות אסד שעוסקת עוד מימי אסד האב ברצח-עם סיטונאי, רוסיה בראשות חבר הקג"ב לשעבר פוטין ואחרים, היו גורמים מחוזרים בעקביות ובאינטנסיביות. עתה מצאה לה דגל חדש לנופף בו, כדי להבליט את דימויה המוסרי כביכול – סודן; כך אולפה לחשוב. צריך תמיד להמציא "מפלצת תורנית", שסביבה ניתן יהיה לגבש את מחזה האבסורד של טוהר מידות זמני ומתחסד. בעולם המעוות של אבירי המציאות המדומיינת, יש תמיד "פושעים שחורים" – אלה שזמנית מגנים אותם בכל פה, משום שהדבר מקובל במילייה הנכון, ו"פושעים לבנים" – שהם אומנם פושעים ועבריינים, אבל המילייה הקובע סבור שיש להם נסיבות מקלות. כזה היה גם אובמה שחתם הסכמי שת"פ עם אירן התוקפנית וחיפש לשווא בנרות, אפשרות הידברות עם קוריאה הצפונית הדיקטטורית ופריצים אחרים במזה"ת ואפריקה, אבל זכה למלוא הכבוד וההערכה מצד נאמני "התקינות הפוליטית" כי היה "משלהם".
סבטלובה וחבריה עדיין אינם מבינים, שהציבור איננו שוטה ומבין היטב את בלבול המושגים והחושים שהם מפגינים ביחסם למציאות, ועל כן אינו נותן בהם אמון.
השכל, על יסוד דבריו, מייצג מגזר אחר באותו מחנה פוליטי שאליו משתייכת גם סבטלובה. הפעם אין מדובר בח"כ נבחר ציבור, שבהגדרה נחשב שייך לשכבת המנהיגות הלאומית שלנו. הפעם הוא שייך לקבוצה נבחרת אחרת: "עולם הלשעברים"; במקרה זה קציני צה"ל בכירים בדימוס.
לא הייתי מתעכב על נקודה זו, אלמלא ראה צורך להשתמש בדרגתו הצבאית בכדי להדגיש ולגבות דעות בשאלות שאין להן מאומה עם מומחיותו הצבאית. בעיני, צורמת העובדה שקצינים רבים במילואים מבקשים להשפיע על הציבור בתחומים פוליטיים וחברתיים, בזכות מעמדם הצבאי ולא בזכות ערכה האוביקטיבי של מחשבה מקורית ומחדשת הלכות. מפתיעה במיוחד פתיחת הדברים במאמרו: "...בארוחת ליל שישי, התברר לי, להפתעתי, כי לשלושתם (ילדיו, ר. ל.) אין שום בעיה לעזוב את המדינה. פשוט לארוז את התיק וללכת". אותי מפתיעה אמירתו לאו-דווקא בגלל תוכן הדברים, שאותם שמענו וראינו בעבר, דווקא בסקטור האידיאולוגי שאליו הוא משתייך, אלא משום שהוא אינו מתבייש לספר זאת בפומבי. ראשית, הדבר מעיד על כישלון חינוכי ממדרגה ראשונה של מערכת החינוך שלנו שנולדה בבית מדרשו הרעיוני, אבל לא פחות מכך של בית ההורים. שנית, זהו כישלון של המספר, שמעיד על עצמו שלא היה מודע כלל למה חושבים ילדיו וכנראה גם לא לסיבות שמביאות אותם לכך.
הפתרון של השכל כתא"ל מיל' מוזר עוד יותר. הוא איננו מתכנס עם עצמו ועם משפחתו על-מנת לבחון בראש וראשונה את תרומתו האישית למצב. א-פריורי הוא מניח שהאשָם הוא באחרים, ובכך מעיד יותר מכל על עצמו. מעניין להיווכח שאדם שמחפש צדק חברתי, אינו אמון, כהוא זה, על יסודות המשפט העברי, עד שזכות החפות העומדת לחשוד כל עוד לא הוכחה אשמתו, אינה מנחה כלל את חשיבתו.
ראש ממשלה הוא בראש וראשונה אדם; וראש ממשלה חשוד, איננו ראש ממשלה מורשע. כשמזכירים עובדה זו לאבירי הצדק מסוגו של השכל, הם "בורחים" לעבר טיעון מופרך אחר: איך הוא יכול לתפקד כך? ובכן, מסתבר שראש מהממשלה נתניהו הוא אדם מוכשר מאוד ומה שהוא עושה כשידו האחת קשורה מאחורי גבו, אין יריביו מסוגלים לעשות כששתי ידיהם וגם רגליהם חופשיות...
מחאת אזרחים נגד עוולות ומחדלים היא אכן נשמת אפה של דמוקרטיה בריאה, אולם רק כאשר היא באה למחות ולהביע אי-שביעות רצון, ולא כאשר היא מבקשת לכפות באמצעות אנרכיה יזומה את החלפתו של שלטון נבחר כדין. במדינת חוק מחליפים שלטון בקלפי, לא במהומות רחוב. ניהול מדינה באמצעות שלטון הרחוב הוא דרך פסולה בעליל, ובוודאי איננו דמוקרטי.
דמוקרטיה היא סדר חברתי שבו חרות הדיבור היא ערך עליון; אך בשום פנים ואופן היא איננה סדר חברתי שבו חרות הצביעות, השקרים וההסתה, הם היסוד הנורמטיבי לחרות הדיבור. נראה שגם השכל זקוק ללימוד פרק בהלכות דמוקרטיה אמיתית בטרם יצא לרחובות; ולכשישכיל, טוב יעשה אם ינחיל זאת גם לילדיו.

תאריך:  28/12/2018   |   עודכן:  28/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צבועים בגלימת קדושים
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
בוא נראה במה מדובר
גילה ז  |  29/12/18 08:52
 
- גם ביקורת צריכה להיות רציונלית
רפי לאופרט  |  31/12/18 15:38
2
לנוכח המלצתך להשכל עקב
הירונימוס  |  30/12/18 15:00
 
- הנחיות עדכניות לטרולי השמאל
מעודכן  |  30/12/18 17:40
 
- ובקיצור
הירונימוס  |  30/12/18 19:40
 
- מה שהייתי מאחל
רפי לאופרט  |  31/12/18 15:44
3
כשאזרח מן הישוב קורא מאמרים
סגנון מתנשא  |  30/12/18 19:33
4
במיוחד ללאופרט
הירונימוס  |  30/12/18 21:23
 
- הירונימוס-מי מועמדך לרהמ"מ? ל"ת
תגיד פעם אמת!  |  31/12/18 09:31
 
- למה בשבילי?
רפי לאופרט  |  31/12/18 15:50
 
- בודאי שהבנתי
הירונימוס  |  31/12/18 18:08
 
- לא הבנת
רפי לאופרט  |  31/12/18 19:12
 
- אני נזכר בבדיחה
הירונימוס  |  1/01/19 14:39
 
- מילא, ג'ירפה
רפי לאופרט  |  3/01/19 11:22
5
תגובה
צנחן  |  31/12/18 08:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אלוף (מיל') גרשון הכהן
התעצמות האיום בזירה הצפונית והתגברות התעוזה מצד חמאס בדרום, חוללו שינוי במצבה הביטחוני-אסטרטגי של ישראל. הם גם מראים עד כמה מנותקת מן המציאות התפיסה לפיה ניתן להתכנס לגבולות 1967
יורם אטינגר
חרף כישלון כל יוזמות השלום (ישראל-ערב) של ארה"ב, שאילצו את הערבים לאגוף אותן מהצד המכסימליסטי, הבית הלבן מתכוון להציג יוזמת שלום נוספת, למרות העובדה שרק יוזמות ישירות (בין ישראל למצרים וירדן) הובילו לשלום
איציק וולף
חברת פז חתמה אתמול על הסכם עם הרשות הפלשתינית לאספקת מוצרי נפט וגפ"מ לרשות הפלשתינית בשומרון ולרצועת עזה    הרשות התחייבה לאפשר לפז לגבות את הכסף מתשלומי המיסים המוחזקים בידי ישראל    לא ניתנו בטוחות נוספות לקבלת התמורה לסחורה
מירב ארד
המחבל הגיע ברכב מכיוון העיר שכם ונורה על-ידי החיילים, שאבטחו תחנת אוטובוס    שלושה אזרחים לקו בחרדה    המחבל פונה לבי"ח במצב בינוני
יוני בן-מנחם
בארגון חמאס טוענים כי הקדמת הבחירות בישראל היא תוצאה ישירה של ה"התנגדות" הפלשתינית ברצועת עזה שאותה מוביל הארגון. בחמאס מעריכים שהממשלה החדשה שתקום בישראל עלולה להוביל לעימות צבאי ברצועת עזה בקיץ הבא
רשימות נוספות
מחבלים ישאו את מלוא עונשם  /  עידן יוסף
"יש חלופה לחוק ההסדרה"  /  איתמר לוין
"הכסף של נתניהו לחמאס מופנה נגדנו"  /  מחלקה ראשונה
רעיה מדיינית (בדואית) בפרשת "שמות" (ב)   /  איתן קלינסקי
לבדם בצבע אדום   /  שירה הלוי
תעתועים  /  אסתר שניאורסון-גרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il