X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
גובר הנתק בין הגדה לרצועה על-רקע הפיגועים האחרונים ופירוק המועצה המחוקקת הפלשתינית. יו"ר הרש"פ פתח במתקפה מילולית חריפה על חמאס ועל יריבו מוחמד דחלאן ומתכנן צעדים חד-צדדים נוספים
▪  ▪  ▪
עבאס. התקפות מילויות חריפות על חמאס [צילום: STR]

לאחר ההחלטה של בית הדין החוקתי הפלשתיני לפרק את המועצה המחוקקת הפלשתינית (פרלמנט) הנשלטת ע"י חמאס ברוב של שני שלישים, מחריף הנתק בין הגדה לרצועה למורת רוחה של מצרים שנכשלה עד כה במאמצי הפיוס בין פתח לחמאס.
המתיחות בין פתח לחמאס גברה בשבועות האחרונים בעקבות פיגועי חוליית הטרור של חמאס באזור רמאללה שערערו את היציבות בשטחי הגדה וגרמו לכך שכוחות צה"ל נכנסו לשטחי A ולעיר רמאללה עצמה, בירת הרש"פ, במרדף אחרי חברי חוליית המחבלים.
מחמוד עבאס ראה בפיגועי הטרור של חמאס בצומת עופרה ובצומת גבעת אסף ניסיון לערער את שלטונו בגדה בנוסף להפגנות שתנועת חמאס אירגנה נגדו בחברון ובשכם, לכן הוא הורה לגורמי הביטחון שלו לפזר אותן בכוח.
יו"ר הרש"פ לא היסס לרגע והאשים את ארגון חמאס כי הוא שולח "רוצחים" לשטחי הגדה המערבית בהתייחסו למחבלים אשרף נעאלווה וצאלח ברגותי שעשו את הפיגועים באזור התעשיה בברקן ובצומת עופרה.
החרפה נוספת ביחסים בין פתח לחמאס באה על-רקע האירועים לציון יום השנה ה-54 להקמת תנועת פתח, מנגנוני הביטחון הפלשתינים בגדה עצרו 28 פעילים של חמאס ולטענת נאמניו של מחמוד עבאס ברצועת עזה, ארגון חמאס עצר יותר מ-500 פעילים של התנועה ופעל ביחד עם אנשיו של מוחמד דחלאן, היריב המר של יו"ר הרש"פ, כדי לשבש את האירועים שתוכננו ליום הזה שחל ב-1 בינואר,משרד הפנים של חמאס הכחיש נמרצות את הטענות של תנועת פתח ברצועה בדבר המעצרים אך זה לא מנע ממחמוד עבאס להשתלח בחריפות בחמאס ובמוחמד דחלאן.
בנאום שנשא במוקאטעה ברמאללה ב-31 בדצמבר לרגל יום הקמת הפתח כינה מחמוד עבאס את חמאס ואת מוחמד דחלאן במילים "סוכנים של (ישראל)". התגובות לא אירחו לבוא, סאמי אבו זוהרי,דובר חמאס אמר כי "הסוכן הוא איננו רצועת עזה שהכניעה את ישראל אלא (מחמוד עבאס) שהראיס יאסר ערפאת כינה אותו בשם כראזאי של פלשתין".
ואילו מוחמד דחלאן פירסם הודעה שבה נאמר כי "נעל של ילד קטן מכובדת יותר מאלה שמכנים את בני תנועת פתח במלה "סוכנים" במיוחד לאחר שהתיאום הביטחוני בחינם עם ישראל תפס את מקומה של ההתנגדות".
ההתקפות המילוליות החריפות של מחמוד עבאס על תנועת חמאס ועל יריבו מוחמד דחלאן נובעות מביטחונו העצמי שגבר לאחר שהצליח בחודשים האחרונים להדק את אחיזתו בכל המוסדות הפלשתינים באש"ף וברש"פ בשורה של צעדים חד-צדדים ולאור ההתאוששות במצבו הבריאותי.
גורמים בפתח אומרים כי מחמוד עבאס מקדם מהלך של הינתקות מהרצועה וכי הוא יוזם מהלך של בחירות לפרלמנט חדש בהנחה שחמאס תדחה את המהלך ולא תקיים את הבחירות ברצועת עזה ואז יוכל להקים פרלמנט שנאמן לו בשטחי הגדה שייתן לו את הכסות החוקתית לפעולותיו. ואכן, בנאומו במוקאטעה אמש הודיע מחמוד עבאס כי הסמיך את ועדת הבחירות המרכזית לקיים התייעצויות כדי ליישם את החלטת בית הדין החוקתי לקיים בחירות לפרלמנט בתוך 6 חודשים.
בנאומו חזר מחמוד עבאס על מחויבותו לפעול עם מצרים כדי ליישם את הסכם הפיוס עם חמאס מאוקטובר 2017, אבל מדובר במס שפתיים בלבד, יו"ר הרש"פ איננו מוכן לשותפות השלטונית שדורש ארגון חמאס שרוצה ליישם ברצועת עזה את מודל חיזבאללה בלבנון ולשמור על נשקו וכוחו הצבאי.
מחמוד עבאס חזר בנאומו על עקרונות מדיניותו "ממשלה אחת, חוק אחד ונשק חוקי אחד" והתנגדותו לתוכניות לפיצול רצועת עזה מהגדה, אולם הצעדים המעשיים שהוא נוקט בהם רק מרחיקים את אפשרות הפיוס עם חמאס והאיחוד הפוליטי בין הגדה לרצועה עוד יותר ומהווים סטירת לחי למדיניות המצרית.

תאריך:  01/01/2019   |   עודכן:  01/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העמקת הנתק בין הגדה לרצועה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אין גדה, יש יהודה ושומרון ל"ת
יהודי מפוכח  |  2/01/19 22:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
זיאד נח'אלה, שחף בראיון לערוץ טלוויזיה אירני את התוכנית של "ציר ההתנגדות" בראשות אירן לתקוף את ישראל מצפון ומדרום
ערן אייזנברג
הסכם מהיר עם הפלשתינים, בו הם יקבלו בשלב ראשון את מזרח ירושלים, כל בקעת הירדן, וכל יישובי היהודים בשטחים מהם יגורשו היהודים
גרשון אקשטיין
מתי לאחרונת נבדקה המוכנות למלחמה? והאם אי-פעם נכתב דוח כדוגמת הדוח האמיץ של יצחק בריק?
ד"ר שאול ברטל
הפיגועים שביצע הארגון סביב יום הולדתו ב-14 בדצמבר וההודעה שפרסם איסמעיל הנייה מבהירים, כי הוא לא ישתנה: ארגון טרור אכזרי שמטרתו להשמיד את ישראל
רפי לאופרט
אגן התרעלה הציבורית של יריבי ראש הממשלה לובש ופושט צורות שמתאפיינות בצביעות ובהעמדת פנים צדקנית. כשמקלפים מהן את קליפות ההסוואה הדקיקות, נחשפות במערומיהן האמת הארסית והנבזות האנושית. חשוב שהציבור יהיה ער לכך, במיוחד ערב בחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il