X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הגיע הזמן שנדרוש מהמפלגות שלא להריץ כוכבים מטעם עצמם, ולתבוע מהן שיחשפו מהי הדרך שבה הן מתכוונות, בעצם, ללכת
▪  ▪  ▪
אשכנזי. שותק [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

שתיקתו הרועמת של בני גנץ מציבה בפני ציבור הבוחרים הישראלי סימן-שאלה גדול אם יש בכלל טעם להצביע עבורו, כל עוד הוא מסתיר מפניו את דיעותיו הפוליטיות, הברורות. אלא שמסתבר שגם גבי אשכנזי אינו מוצא אף הוא צורך לחשוף בפומבי לאיזה כיוון פוליטי הוא חותר, ושומר על שתיקה בכל עניין שעל סדר היום.
המסקנה המשתמעת מכך היא שאשכנזי, בעצם, עוד גרוע מגנץ. יתרונו של זה האחרון על פני אשכנזי הינו בכך שהוא אומנם לא מצא את עצמו, מבחינה אידיאולוגית, באף מפלגה, אלא שלמרות הכל, הינו בעל עמדות אמיתיות.
הצעות מפתות
אחרי ככלות הכל יש לזכור שאשכנזי טרם החליט באיזו מפלגה הוא אמור לרוץ. אף שלפי פרסומים עדכניים הוא קיבל הצעה מפתה במיוחד מיאיר לפיד, הוא סירב, עד עצם היום הזה, לקבל החלטה מיידית.
אלא שזו איננה עדיין חזות הכל. מסתבר, שאשכנזי קיבל הצעות מפתות משתי מפלגות נוספות לפחות. אם להסתמך על הפרסומים האחרונים. משתמע מכך שרב אלוף במילואים גבי אשכנזי יודע היטב בסתר ליבו שהוא, למעשה, "שחקן מהמר" במשחק הבחירות, ושהוא עשוי, לפיכך, להכריע את הכף לטובת ראש הממשלה הבא.
קוו ואדיס
הזייתו של גבי אשכנזי, כאילו הוא המסי של הפוליטיקה הישראלית, היא דוגמה לפשיטת הרגל המוסרית-פוליטית שבה אנו, בעצם, חיים. משתמע מכך שאם אשכנזי יהיה שר החוץ אצל לפיד, אבל לעומת זאת שר הביטחון אצל נתניהו - הוא ילך כמובן עם ביבי. לעומת זאת, אם יהיה אשכנזי שר ביטחון אצל נתניהו, אבל ראש-ממשלה מטעם מרצ - פניו יהיו מודות לעבר מרצ.
על-פי הנחה זו, עשויה מדינת ישראל למצוא את עצמה עם שר ביטחון, שיום אחד נמצא בעבודה, וביום אחר ירצה להתחרות על ראשות הממשלה מטעם הליכוד. השאלה היא איזו מין מדיניות ינהל שר שכזה, והאם אנחנו, כאזרחים, יכולים לסמוך על שיקול דעתו.
אין זאת כי אם הגיע הזמן שאנחנו, האזרחים, נדרוש משהו ראוי וטוב יותר ממי שמבקשים להוביל אותנו בזמנים הקלים ובזמנים הקשים יותר. הגיעה העת שלא נסמוך על הבטחות מפתות ממי שאינם מסוגלים להתחייב לכיוון מסוים.
בה בעת הגיע הזמן לדרוש מהמפלגות שלא לנהל מערכת סחר-מכר בכוכבים מטעם עצמם ולהסביר לציבור הבוחרים מהי הדרך שבה הן מתכוונות ללכת, ובעיקר לאן הן מתכוונות להוביל אותנו.

תאריך:  15/01/2019   |   עודכן:  15/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לדחות סחר-מכר פוליטי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
"לחשוף את הדרך" ?
ארי כספי  |  15/01/19 11:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
עידן יוסף
יו"ר מרצ: "במצע שלה מבוטאת הציונות המקורית והאמיתית, כפי שהאבות המייסדים של התנועה הציונית חלמו והגשימו"    "חזון ציוני שחטף את הציונות לגבעות זה חזון?!"
איציק וולף
ח"כ בצלאל סמוטריץ', שהיה מספר 2 באיחוד הלאומי, ניצח בבחירות הפנימיות את היו"ר אורי אריאל ויעמוד בראש רשימת המפלגה בבחירות    אריאל צפוי לפרוש מהפוליטיקה אחרי 18 שנה    קרא לרשימה משותפת עם הבית היהודי
רפי לאופרט
אצל בן-גוריון הייתה המפלגה המנוף והמנגנון באמצעותו חתר להקמת המדינה    ללא יכולת לחזור ולייצר הרמוניה בין השקפות הציבור, דרכה של המפלגה ודרכה של מנהיגותה - שנותיה ספורות    מפלגת העבודה אינה "אוכלת מנהיגיה", היא אוכלת את יסודות קיומה
מירב ארד
הליכוד: "גנץ הוא שמאל, בדיוק כמו לפיד"    השר לוין: "יצא המרצע מן השק של מועמד השמאל"    גבאי: "אי-אפשר לשנות את חוק הלאום מתוך ממשלת נתניהו"
איתמר לוין
מייקל צ'רטוף, שהיה השר האמריקני לביטחון פנים, ואנדרס פו-ראוסמוסן, לשעבר מזכ"ל נאטו, מסבירים מה יכולות לעשות מדינות וחברות טכנולוגיה כדי להתגבר על חתירתה של רוסיה תחת יסודות הדמוקרטיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il