X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
בתקופת מלחמת לבנון ב-5 באוגוסט 1982 נטלו שני קציני צה"ל, רב סרן ישי צימרמן וסגן עופר יוזם, מטוס מדגם ססנה משדה התעופה בביירות ללא רשות והיתר טיסה, כדי להגיע בו לחופשה בארץ
▪  ▪  ▪
מטוס ססנה [צילום: חנניה הרמן/פלאש 90]
חודש מאסר
מטוסי חיל-האוויר הוזנקו לעברם ויירטו המטוס שנחת בנמל חיפה. השניים נעצרו, נשפטו, הורדו בדרגה ונדונו לחודש מאסר בפועל - סיפור הרפתקנות "מהסרטים" שהיה עלול להסתיים בהפלת מטוסם של שני הקצינים ובמותם.

הימים ימי מלחמת לבנון ראשונה, צה"ל כובש את שדה התעופה בבירות. אל שדה התעופה הלבנוני מגיעים כמה ימים לאחר שנכבש שני קציני צה"ל, רב סרן ישי צימרמן בן 49 עובד מוסך בקיבוץ עין חרוד, וסגן עופר יוזם בן 29. שני הקצינים ששירתו בלבנון מבחינים במטוס מדגם ססנה החונה באחד "הדירים" בשדה התעופה בבירות. הם מחליטים, על דעת עצמם (כך לפחות על-פי טענת הפרקליטות הצבאית), לקחת את המטוס ולטוס בו כדי להגיע לחופשה בארץ . ביום חמישי 5 באוגוסט 1982 ממריאים שני הקצינים במטוס הססנה ללא אישור או היתר טיסה משדה התעופה בבירות שהיה אז סגור לתנועה.
מטוסי חיל-האוויר מוזנקים לעבר ה"ססנה"
מערך הבקרה של חיל-האוויר גילה את מטוס הססנה החוצה את הגבול מלבנון לכיוון ישראל. היה חשש בתחילה שהמטוס מוטס על-ידי גורמים עוינים ומיד הוזנקו לעברו שני מטוסי ירוט של חיל-האוויר. טייסי חיל-האוויר אותתו בכנפיהם לטייסי המטוס הססנה לטוס בעקבותיהם לעבר שדה התעופה בחיפה והמטוס נחת לבסוף בשדה התעופה בחיפה. עם נחיתתו חשה לקראתו כיתת כוננות מזויינת. שני הקצינים נעצרו והושמו במעצר והוגש נגדם כתב אישום. אחד מסעיפי כתב האישום היה גרימת נזק לצה"ל בסך למעלה ממיליון שקלים. נגד הנאשמים נטען שעברו על כללי הטיס, מה גם שטיסתם הייתה כרוכה בסיכון רב, כאשר שדה התעופה של בירות היה סגור לתנועה אווירית ולטיסה לא ניתן אישור.
השופטים: מדובר במעשה חריג בנסיבותיו
בספטמבר 1982 גזר בית הדין הצבאי בחיפה בהרכב שלושה שופטים את דינו של רב סרן ישי צימרמן לחודש מאסר בפועל, קנס של 15,000 שקלים והורדה לדרגת סגן. על הנאשם השני, סגן עופר יוזם גזרו השופטים חודש מאסר בפועל, תשלום 5,000 שקלים קנס והורדה לדרגת סג"ם.
השופטים קבעו בגזר דינם כי "מדובר במעשה חריג בנסיבותיו שאין לו תקדים בסדרי המשפט ואח ורע לו בספרי הרפתקאות אותם קוראים בני נוער ומתחנכים על-פי רוחם". בגזר דינם מציינים השופטים כי רס"ן ישי צימרמן שהיה "היוזם למעשה ההרפתקנות" משרת ביחידתו בצה"ל בהתנדבות. הוא בעל עבר צבאי מפואר ועתיר פעילות צבאית שבשלה הוענק לו צל"ש. ישי צימרמן היה לוחם ביחידת 101 המיתולוגית ובעל עיטור העוז על "גילוי גבורה במילוי תפקיד קרבי תוך חירוף נפש" במבצע "הר געש" (פעולת הסבחה) בשנת 1955. כיום הוא בן 85 חבר קיבוץ עין חרוד איחוד.
השופטים ציינו כי גם עופר יוזם הוא בעל עבר צבאי מפואר. על-פי טענת הפרקליטות ישי צימרמן, המחזיק ברישיון טייס משנת 1969 (אולי אף לפני כן א.א), הוא שהטיס את המטוס וסגן עופר יוזם שאף הוא היה בעל רישיון טייס נילווה אליו.
שני הנאשמים שהיו במעצר במשך כחודש ימים לפני גזר הדין שוחררו לביתם זמן קצר לאחר גזר הדין לאחר שחודש מאסר בפועל שהוטל עליהם היה חופף לחודש המעצר שקדם למשפט.

תאריך:  16/01/2019   |   עודכן:  16/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקצינים "שאלו" "ססנה" שחנה בנמל בירות [1982]
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חיבוק גדול
בני  |  29/05/23 11:35
2
חיבוק גדול
בני  |  29/05/23 11:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף כהן אלרן
ספר סיפוריו הקצרים, הראשון, של בלפור מור קרוי "רגע של נחת", ורגע של נחת הוא הסב לי משדאג לרשום בתחתית העמוד הראשון של אחד מסיפוריו, "ערב חופשי", כי הסיפור נכתב בהשראת ספרו של יוסף כהן אלרן "שמועות על אושר", והריני בא לכתוב עליו אלו שורות
איתמר לוין
שורה של עיתונאים מדווחים על קיומו של צו איסור פרסום - ואז מספרים ורומזים וקורצים, בניגוד מוחלט לאותו צו. איפה המשטרה? טוב ששאלתם. היא עסוקה מדי בהפרת הצו שביקשה בעצמה, ולכן אין לה זמן לחקור את מי שמפר אותו
אלי אלון
מתחם אמפיתאטרון שפיים שוכן בפאתיו המערביים של קבוץ שפיים בשרון בסמיכות לישוב ארסוף    הוא הוקם בשנות ה-50 ופעל עד סוף שנות ה-90 ומזה שנים רבות עומד נטוש, שומם ומוזנח    על-אף היותו חלק בדף ההיסטוריה של הקיבוץ בקיבוץ מתכננים להרסו ועל חורבותיו ושטחו (היקר) יוקם כנראה מיזם כלכלי-תיירותי כלשהו
שמואל פישר
מכיוון שעם השרדנה כבר נעלם מהארץ ולא היה ידוע, לא הבינו הסופרים והמעתיקים את משמעות המלה, ובהתחשב בכך שהמקרא נכתב במקורו בכתיב חסר ואף ללא ניקוד, גבר במשך השנים הפיתוי לטעות או 'לתקן' את הנוסח ל'שריד', מלה בעלת משמעות בעברית    כך הגענו לאובדן המשמעות המקורית ולהמרתה במשמעות אחרת!
נשאת אבו-סאלח
יש להתייעץ עם רופא לגבי נטילת תרופות שעלולות להגביר את הרגישות לקור    שתייה ואוכל חמים עוזרים גם הם לשמור על חום הגוף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il