הימים ימי מלחמת לבנון ראשונה, צה"ל כובש את שדה התעופה בבירות. אל שדה התעופה הלבנוני מגיעים כמה ימים לאחר שנכבש שני קציני צה"ל, רב סרן ישי צימרמן בן 49 עובד מוסך בקיבוץ עין חרוד, וסגן עופר יוזם בן 29. שני הקצינים ששירתו בלבנון מבחינים במטוס מדגם ססנה החונה באחד "הדירים" בשדה התעופה בבירות. הם מחליטים, על דעת עצמם (כך לפחות על-פי טענת הפרקליטות הצבאית), לקחת את המטוס ולטוס בו כדי להגיע לחופשה בארץ . ביום חמישי 5 באוגוסט 1982 ממריאים שני הקצינים במטוס הססנה ללא אישור או היתר טיסה משדה התעופה בבירות שהיה אז סגור לתנועה.
מטוסי חיל-האוויר מוזנקים לעבר ה"ססנה"
מערך הבקרה של חיל-האוויר גילה את מטוס הססנה החוצה את הגבול מלבנון לכיוון ישראל. היה חשש בתחילה שהמטוס מוטס על-ידי גורמים עוינים ומיד הוזנקו לעברו שני מטוסי ירוט של חיל-האוויר. טייסי חיל-האוויר אותתו בכנפיהם לטייסי המטוס הססנה לטוס בעקבותיהם לעבר שדה התעופה בחיפה והמטוס נחת לבסוף בשדה התעופה בחיפה. עם נחיתתו חשה לקראתו כיתת כוננות מזויינת. שני הקצינים נעצרו והושמו במעצר והוגש נגדם כתב אישום. אחד מסעיפי כתב האישום היה גרימת נזק לצה"ל בסך למעלה ממיליון שקלים. נגד הנאשמים נטען שעברו על כללי הטיס, מה גם שטיסתם הייתה כרוכה בסיכון רב, כאשר שדה התעופה של בירות היה סגור לתנועה אווירית ולטיסה לא ניתן אישור.
השופטים: מדובר במעשה חריג בנסיבותיו
בספטמבר 1982 גזר בית הדין הצבאי בחיפה בהרכב שלושה שופטים את דינו של רב סרן ישי צימרמן לחודש מאסר בפועל, קנס של 15,000 שקלים והורדה לדרגת סגן. על הנאשם השני, סגן עופר יוזם גזרו השופטים חודש מאסר בפועל, תשלום 5,000 שקלים קנס והורדה לדרגת סג"ם.
השופטים קבעו בגזר דינם כי "מדובר במעשה חריג בנסיבותיו שאין לו תקדים בסדרי המשפט ואח ורע לו בספרי הרפתקאות אותם קוראים בני נוער ומתחנכים על-פי רוחם". בגזר דינם מציינים השופטים כי רס"ן ישי צימרמן שהיה "היוזם למעשה ההרפתקנות" משרת ביחידתו בצה"ל בהתנדבות. הוא בעל עבר צבאי מפואר ועתיר פעילות צבאית שבשלה הוענק לו צל"ש. ישי צימרמן היה לוחם ביחידת 101 המיתולוגית ובעל עיטור העוז על "גילוי גבורה במילוי תפקיד קרבי תוך חירוף נפש" במבצע "הר געש" (פעולת הסבחה) בשנת 1955. כיום הוא בן 85 חבר קיבוץ עין חרוד איחוד.
השופטים ציינו כי גם עופר יוזם הוא בעל עבר צבאי מפואר. על-פי טענת הפרקליטות ישי צימרמן, המחזיק ברישיון טייס משנת 1969 (אולי אף לפני כן א.א), הוא שהטיס את המטוס וסגן עופר יוזם שאף הוא היה בעל רישיון טייס נילווה אליו.
שני הנאשמים שהיו במעצר במשך כחודש ימים לפני גזר הדין שוחררו לביתם זמן קצר לאחר גזר הדין לאחר שחודש מאסר בפועל שהוטל עליהם היה חופף לחודש המעצר שקדם למשפט.