X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אפי נוה ואיילת שקד לא המציאו מאומה מאז ומתמיד, בוועדה לבחירת שופטים התנהלו בשיטת הבלוק האוטומטי - שלושת שופטי העליון החברים בוועדה הצביעו יחד לאחר תיאום מוקדם זכורה היטב התנגדות מאיר שמגר למינוי דורית ביניש ולאחר מכן מינויה ביוזמת אהרן ברק לאחר פרישתו של שמגר
▪  ▪  ▪
ברק, שמגר. קומבינות [צילום: איתמר לוין]

כשמספרים לי שהוועדה למינוי שופטים היא קודש הקודשים אני מתקשה לעבור לדום. כמובן אי-אפשר להתחיל היום בדברים לפני שמשליכים אבן על עו"ד אפי נוה, ואני עושה זאת מצוות אנשים מלומדה - הכל לכאורה כמובן.
התקשורת מלאה טרוניות על הבלוק האוטומטי שנקשר בין שרת המשפטים איילת שקד לבין אפי נוה כדי להעביר בוועדה מינויים תוך תיאום ביניהם. אבל היה להם ממי ללמוד.
כי מי שמאז ומתמיד התנהלו בוועדה בשיטת הבלוק האוטומטי תוך תיאום מוקדם באשר למינוי כזה או אחר - הם לא אחרים מאשר שלושת שופטי בית המשפט העליון החברים בוועדה.
דוגמה מובהקת לבלוק שכזה זכורה היטב מהליך בחירתה של השופטת דורית ביניש לבית המשפט העליון, ומעשה שהיה כך היה:
זמן לא רב לפני סיום כהונתו של נשיא בית המשפט העליון מאיר שמגר, הועלה שמה של דורית ביניש כמועמדת לכהן בבית המשפט העליון, וראה זה פלא: מאיר שמגר שהיה חבר בוועדה מתוקף נשיאותו, ושני השופטים האחרים בוועדה, הצביעו פה אחד נגד המועמדות של ביניש - על כל הצער ועגמת הנפש שנגרמו לה בשל כך.
אלא שלא עבר זמן רב, הנשיא שמגר סיים את כהונתו ופרש, ותחתיו נבחר השופט אהרן ברק לנשיא בית המשפט וכחבר הוועדה מתוקף נשיאותו. יחד עם שמגר עזבו את הוועדה גם שני השופטים הנוספים, ובמקומם הצטרפו לוועדה שופטים אחרים.
ואז, ברק כמו ברק, העלה שוב את מועמדותה של דורית ביניש, והפעם - מעשה פלאים - הבלוק של השופטים הצביע בעדה והיא נבחרה. ולא סתם נבחרה: מכוח עיקרון הסניוירטי היא עצמה הייתה כידוע נשיאת בית המשפט העליון לאחר פרישתו של ברק.
ובכן מה קרה כאן? היתכן שכישוריה של דורית ביניש או התאמתה לכהן בבית המשפט העליון כדי כך השתפרו בפרק זמן כה קצר שבין שתי ההצבעות? כמובן לא. מה שקרה הוא שהבלוק האנושי של שופטי בית המשפט העליון בוועדה שינה פניו.
לא ניכנס כאן לשיקולי הבלוק הראשון של שופטי בית המשפט העליון בהתנגדותו לביניש, ונדגיש רק זאת: לעניות דעתי השופטת דורית ביניש הייתה שופטת מצויינת והוכיחה עצמה מעל ומעבר. איש לא יקח מהשופטת ביניש כמה פסקי דין חשובים ביותר שכתבה, ובראשם, לטעמי, פסק הדין האוסר על הורים להכות אל ילדיהם - אפילו לא "פליק" חינוכי.
נחזור לנקודת ההתחלה: אין פסול בבלוק של חברים כאלה או אחרים בוועדה, ובלבד שמתקיים ביניהם הליך של שכנוע הדדי ולא הכתבה של תוצאה, והעיקר: שהחברים באים לוועדה בידיים נקיות וענייניות.

תאריך:  19/01/2019   |   עודכן:  19/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קומבינות בוועדה למינוי שופטים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
עו"ד דר,תדייק בעובדות: השופט
בני בנקר  |  19/01/19 19:30
2
מינוי שופטים
עו"ד ותיק  |  19/01/19 20:37
3
הזדמנות פז לשנות מהיסוד.
אקטואלי  |  20/01/19 00:20
4
גם השופטים הם פוליטיקאים.
יהודי מפוכח  |  21/01/19 23:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת שופטים
יואב יצחק
א) כדאי וחשוב ומומלץ לחייב את צוות החקירה להתייצב לבדיקת פוליגרף בטרם ימשיכו בחקירה    ב) אפי נוה שילם מחיר כבד עוד בטרם מוצתה החקירה: הוא נאנס להתפטר מחברותו בוועדה לבחירת שופטים, ומתפקידו כיושב-ראש לשכת עורכי הדין    ג) החקירה נגדו מתנהלת כאילו הוא המציא את השיטה המשחיתה, אך לא: זכויות היוצרים על השיטה הקלוקלת עד כדי יחסי שוחד הינן של אהרן ברק ו/או תאודור אור ו/או דורית ביניש ו/או מאיר שמגר
ד"ר חיים משגב
כך פעלה השיטה מאז ומתמיד. חבר הביא חבר. נשיא ממנה נשיאה. גם את אשתו - וגם את מחליפתו בתפקיד. והכול התנהל על מי מנוחות עד לקדנציה הנוכחית שבה התמנתה איילת שקד לתפקיד שרת המשפטים. שי ניצן, לפתע פתאום, מצא שדרכו לבית המשפט העליון נחסמה בגלל הרכבה הנוכחי של הוועדה
עו"ד עופר רשו
טענותיה של המשטרה בדבר פעולות החקירה בפרשת נוה, הן מתחכמות ומהוות זלזול באינטליגנציה. גם התנהלותה באולמות בתי המשפט מלמדת על הפסול שדבק במעשיה
עידן יוסף
בגלל רגישות החומר המשטרה והפרקליטות הגבילו עצמן בעיון בחומר שנתפס במסרונים בטלפון הנייד של אפי נוה    "קיימים גם שיקולים של פגיעה חמורה בפרטיותם של החשוד וצנעת הפרט של גורמים שונים, לרבות כאלה שכלל אינם קשורים לחקירה"
משה נסטלבאום
טור שבועי מזווית אישית    על הפרקליטות היה לחשוב פעמיים לפני שנתנה חסינות למי שלפני 18 שנים סייעה להאזנות סתר    מפקד גלי צה"ל צריך להסיק מסקנות אישיות    צא"פים הם מתכון לפרסום פרשות מהר יותר    ומה קורה עם החזר המע"מ ברומניה
רשימות נוספות
הטלפון המורעל  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il