X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: בחירות לא ליורדים קבלו קמפיין - אם עייפים לא נוהגים ונשמרתם מסיגריה - מי הפוסק הראשון שאסר על עישון? מי הם האנוסים החדשים? ולקינוח פסוקו
▪  ▪  ▪
לא נוהגים עייפים [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

בשלט רחוק?
הצעת החוק, שעלתה בעבר, לאפשר ליורדים להצביע בבחירות לכנסת היא החלטה אומללה. ייתכן שהצבעת תושבי חו"ל תתרום לחיזוק הימין, וגם עולי רוסיה, אך לא פחות מכך היא תחזק את תופעת הירידה מן הארץ.
לא סוד הוא שיורדים רבים, שהם תושבי קבע בחו"ל, משקיטים את מצפונם הציוני על-ידי שמירה על זיקה לארץ. זאת על-ידי דיבור בשפה העברית, ביקורים בארץ, השתתפות בני נוער במחנות קיץ בישראל וכדומה.
באורח פרדוכסלי, זיקה סמלית זו לארץ מחזקת את אחיזתם בחו"ל של היורדים ואינה מעודדת את עלייתם לארץ. האפשרות להצביע בנֵכר לכנסת תחזק רשמית לכאורה את זיקתם הציונית, ותחסוך מהם את העלייה לארץ. בכך המדינה מעניקה אפוא לגיטימציה לישראליותם ב'שלט רחוק' של היורדים, ללא התערות בחיים כאן, ופרס לירידה.
לעומת זאת, צריך להחיל את הצעת החוק על תרמילאים ושוהים זמניים בחו"ל, עקב שליחות, עבודה וכד'. כתושבי ישראל, המעורבים בחיי הארץ, לא ראוי בנסיבות אלה לשלול מהם את זכות הבחירה, ואת השפעתם על הפוליטיקה הארצית.
אם עייפים לא נוהגים
על-פי סקר, שערכה תנועת 'אור ירוק', 27% מהנהגים נרדמו במהלך נהיגה. זהו ממצא מדאיג ביותר. לא מעט תאונות אירעו בגלל עייפות של נהגים, שלא פעם אחת הובילה לנמנום או שינה על ההגה.
מדובר בגורם אנושי שניתן בהחלט למנוע אותו, ויש להביא אותו למודעות הציבור. לא תמיד העייפות נגרמת בגלל שתיית משקאות משכרים, אלא לרוב מחוסר שינה. לכן בצד הפרסומת המוצלחת של משרד התחבורה "אם שותים - לא נוהגים", ועל אותו משקל, יש להציג במקביל בכלי התקשורת גם את הקמפיין "אם עייפים - לא נוהגים".
יש לקוות שהקמפיין יחלחל לתודעת הנהגים, שיקפידו לנהוג בעירנות, ובכך יצמצמו את ממדי תאונות הדרכים. ובא לציון גואל.
הרב החלוץ
עם כל הכבוד לרבה של אפרת, הרב שלמה ריסקין, אשר פסק כי עישון סיגריה הוא איסור הלכתי, דומני כי פסיקתו אינה חדשה.
זכות הבכורה שמורה לרב עובדיה, הרבה לפניו הוא הצביע על כך, שהעישון המזיק לבריאות הוא איסור מפורש מן התורה, והמעשן עובר על החיוב "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם".
עם זאת, הרב היה מודע לכך כי מדובר בגזירה שאין הציבור (ובכללם בחורי הישיבה) יכול לעמוד בה, ועל כן המליץ על שיטות גמילה, בסיוע המכונים השונים בתחום. הקו המנחה אותם הוא: "נגמלת - שילמת; לא נגמלת- לא שילמת".
מוסר כפול
"האנוסים החדשים" - כך מכנים את עצמם לא אחת חרדים שחזרו בשאלה, אך שומרים על חזות חרדית.
יש מידה רבה של ציניות בכינוי "האנוסים", שהרי מדובר במקרה הפוך: האנוסים שמרו בנאמנות מצוות בסתר, תוך הקרבה אישית, וגם החזות החילונית הייתה בגלל פיקוח נפש. ואילו כאן מדובר באנשים שחיים חיים כפולים מרצונם החופשי. הגירסה החרדית של ד"ר ג'קל ומיסטר הייד אמרנו?
אולם הגרוע מכל הוא לא רק השקר שהם עושים בנפשם בעצם העובדה, שהם לא יצאו מהארון וחיים כחילונים גמורים בלבוש חרדי, אלא המסָרים המבולבלים שהם מקנים לילדיהם.
כידוע ילדים (ואפילו עובָּרים) אינם טַבּוּלָה רַסָה (לוח חלק), והם עֵרים מאוד לרחשי הלב של הוריהם. המסָרים הסמויים שהם קולטים מסביבתם חזקים בהרבה מן המסָרים הגלויים. יוצא אפוא שמעֵבר לחילוניות ההורים מנחילים לצאצאיהם ערכים בלתי חינוכיים של שקר, צביעות, חוצפה וכדומה. הורים לא מחונכים משמשים מודל שלילי לילדיהם.
חֲבָל שההורים ראו במצוות עול, במקום לראות בהן - בדומה למשקולות המפתחות את הגוף - כלי לגיבוש זהותם הפנימית ולהעשרת אישיותם.
על חוד הלשון
מע"מ על ביצים - מַסְ לוּל
עסקן ציבורי - רַב מַאכֶר
משרד הדתות - מְעַצֵּב דת קהל
משרד לייעוץ - עֵצה וּביקוש
הוצאה לאור של משרד הביטחון - סִפְרוּת מגויסת
וברוח אופטימית: כֵּף התקווה הטובה

תאריך:  24/01/2019   |   עודכן:  24/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
עמוס גלבוע
"העם היהודי" הוא העומד לפני הכל, לדעתי    המדינה היא המסגרת לבית הלאומי היהודי בארץ ישראל    מי שטוען שזה ברור, ולכן מתנגד לחוק, עוסק בתירוצי סבתא
מירב ארד
אמר בראיון לגלי צה"ל: "'אם תבוא מפלגה אחרת עם סיכוי ריאלי, נתמוך בה"    הודה כי טעה בהרכבת הרשימה: "כולנו עושים טעויות"
אליהו קאופמן
הפילוג ברחוב הערבי - בין מרכיבי ה"רשימה הערבית המשותפת", לא החל לפני כחודש ולא לפני כשנה    הוא החל כבר מיום היווסדה של הרשימה המשותפת, בשנת 2015, וזרעיו נבטו כבר בבחירות המוניציפליות של 2013
איתמר לוין
דיווחה לשפירא רק בדיעבד על ייעוץ שקיבלה    אבי בוסקילה סיים את הקמפיין בגרעון של 181,000 שקל - ולא הכניס אף שקל מכיסו    גלאון וגילאון מימנו בעצמם את ההתמודדות לראשות מרצ
רפי אופרט
במחול השדים להקמתן של רשימות חדשות, החייאתן של רשימות ישנות והתאגדויות ערב-רב של "בלתי- מזדהים" "ובלתי-מזוהים" (דוגמת הגוש המדומיין "מרכז-שמאל") לגוש גדול של מסה פוליטית אמורפית, רק בכדי להשיג עמדות כוח פוליטיות וג'ובים - טמון הסיכון הגדול ביותר לציבור המתפתה ללכת שבי אחרי מחזה תעתועים זה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il