X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - הישגים נמוכים, האוספים נמסרו, זילות תארים, מסתירים ולא אלמן ישראל שבוע טוב
▪  ▪  ▪
גנץ. מעורר תמיהה [צילום: ענת חרמוני/פלאש 90]

א. אחד מארבעה
שיעור הנכשלים בהבנת הנקרא בעברית בקרב תלמידי כתות ב' בקרב יהודים הנו 26-23 אחוזים ובקרב הערבים - 31 אחוזים. כך עולה מבחינות מיצ"ב, שערך משרד החינוך בשנים תשס"ח-תשע"ג. ההישגים הנמוכים מאפיינים את כל בתי-הספר, אך יותר תלמידים מרקע חברתי-כלכלי נמוך.
עינת פישביין, שדיווחה בחדשות מחלקה ראשונה על הממצאים החמורים, מציינת, כי כמחצית מתלמידי כתות ב' אינם קוראים ברמה סבירה.
ב. סגרו
ספריית מכון פישר למחקר אסטרטגי, אוויר וחלל, שפעלה בבית חיל-האוויר בהרצליה, פורקה, עקב סגירת המכון, וחלקים ממנה נמסרו לפלנתניה, מרכז ללימודי חלל בנתניה, ולמוזאון לתעופה ולחלל בראשון-לציון. שאר אוספי הספרייה יימסרו לקהל הרחב. סגירת הספרייה הנה רגע כואב לחובבי תעופה כיוון שהיו בה אוספים חשובים של ספרי יחידות חיל-האוויר, ספרים ומחקרים על החיל, היסטוריה של התעופה בארץ ובעולם וספרים על חילות אוויר בעולם.
מכון פישר פעל כשני עשורים, ובמסגרתו היו מרכז מידע וספרייה, מרכז לחקר העימות האסימטרי, מרכז לרפואת תעופה וחלל, מרכז לבטיחות וביטחון בתעופה ומרכז לחקר החלל והכטב"ם. המכון, שלא היה מסונף לשלום גוף אקדמי בארץ, שיתף פעולה עם מרכזי מחקר מובילים.
ג. נכשלו
רק 36 אחוזים מ-2,700 המתמחים, שניגשו לבחינה האחרונה של לשכת עורכי הדין, הצליחו לעבור את הבחינה, למרות שציון המעבר הורד ל-60. מצד אחד זה טוב מאוד, כיוון שגם כך אנחנו מוצפים בעודף עורכי-דין. מצד שני זה סימן מעורר דאגה, המצביע על רמתן הנמוכה של המכללות למשפטים, שבוגריהן אינם ראויים.
לפני כשלושים שנה עמדתי ליד ערש הולדתן של המכללות, ותרמתי לא-מעט לביסוסן. הרעיון היה לפתח את הפריפריה, ולתת הזדמנות שנייה למי שראוי, ונבצר ממנו. לצערי, הפכו רוב המכללות למכונות להדפסת תארים אקדמיים, שאין מאחוריהם ממש, ובגדול נעשה זילות של התואר האקדמי הישראלי.
עם כל הכבוד, איני מבין מדוע חייב עורך-דין להיות אקדמאי. בבריטניה הוא צריך לעבור את בחינות הלשכה בלבד. כאלה היו ראשוני המשפטנים של מדינת ישראל ומתווי הדרך, והם לא היו גרועים.
העובדה, שרק כעשרים אחוזים מבוגרי המכללות למשפטים הצליחו לעבור את הבחינה האחרונה אומרת דרשני - ובעיקר, כשמשווים את הנתון המזעזע לשיעור ההצלחה של בוגרי תוכניות משפט באוניברסיטת בר-אילן, באוניברסיטה העברית, באוניברסיטת תל אביב ובמרכז הבינתחומי בהרצליה.
ד. מסווג
מידע ומחקרים על מלחמת יום הכיפורים עדיין מסווגים בארצות-הברית, ורק למתי-מעט ניתנת גישה אליהם. כך הסביר לי א׳, חוקר אמריקני נודע. הוא התייחס בעיקר לחומרים של המועצה לביטחון לאומי (NSC) ושל הסוכנות להאזנה (NSA). בצער רב, הוא אמר, שאינו מאמין שיזכה לראות את המסמכים הללו בחייו.
מה יש לאמריקנים להסתיר?!
ה. גנרלים
העולם, העם היהודי ומדינת ישראל בדריכות עליונה לקראת יום שלישי, שבו אמור בני גנץ לומר את דברו לאומה וליקום.
הגנרל השותק, אולי משום שאין לו מה להגיד, הצליח לעורר עניין רב במועמדותו, והוא זוכה ליותר מעשרה מנדטים בסקרי בחירות. בגלל שהוא גנרל, ו/או בגלל שהוא שותק. וכמו שנאמר, מבחנו של הפודינג בטעימתו. כלומר, בתשעה באפריל בלילה נדע מה שוויו האמיתי של גנרל מיל' גנץ.
גנרלים מככבים במערכות הבחירות שלנו מאז הבחירות לאספה המכוננת (טבת תש"ט, ינואר 1949). אז נבחרו לכנסת משה דיין ואהרן רמז ברשימת מפא"י; וכמה מראשי הפלמ"ח ברשימת מפ"ם. למרות הצלחה פושרת למדי בלשון המעטה, עדיין קוסמות דרגות גנרל לבוחר הישראלי, או, לפחות, כך נדמה. אחד-עשרה (מתוך 21 רמטכ"לים במיל') השתלבו במערכת הפוליטית.
הניסיון מלמד, כי כמו דגים שהוצאו מהמים, מאבדים גנרלים את קסמם כשהם פושטים את מדיהם, ומשתלבים במערכת הפוליטית. רק מעטים מהם עשו חיל בפוליטיקה הישראלית. עיינו בערכים יגאל ידין, משה דיין, עזר ויצמן, חיים בר-לב, מוטה גור, רפאל איתן, שאול מופז ועוד רבים אחרים. רק שלושה רמטכ"לים הצליחו להיות ראשי ממשלה: יצחק רבין, אריאל שרון ואהוד ברק - ואלה אינם סיפורי הצלחה מדהימים.
קסמו של גנץ, אולי מפני שטרם אמר מלה, מעורר תמיהה. הוא מצביע על משבר עמוק במערכת הפוליטית: הציבור אינו שבע-רצון מההיצע, ומחפש כוכב, שיאיר את שמינו. זה היה כבר בשנות השישים המוקדמות עם רשימת רפ"י, ואחר כך עם ד"ש, עם שינוי ועם ... כל מערכת בחירות מעלה כוכב חדש, שהבטיח, אך לא הנחיל שינוי יסודי במערכת הפוליטית. והעם הבוחר נוהה אחריו ... עד שיועם זוהרו, ויצוץ כוכב אחר. לא אלמן ישראל.

תאריך:  27/01/2019   |   עודכן:  27/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משבר עמוק במערכת הפוליטית
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
מה שבאמת מעורר חשד
ארי כספי  |  27/01/19 15:37
 
- ״הצלחות״ מעוררות דאגה
משה מיכאל  |  28/01/19 15:12
 
- יפתח את פיו ויפהק ..... ל"ת
תל-אביבי  |  28/01/19 15:45
2
אולי נקבל הסברים על מעשיו
שמעון מהצפון  |  27/01/19 18:55
 
- היו לו רק ״הצלחות״
משה מיכאל  |  28/01/19 15:58
3
הגהות, הגהות
מראה קריסטלית  |  27/01/19 22:56
4
לא משבר
אלטע קאקער  |  28/01/19 03:59
5
שרון לא היה רמטכ"ל.  ל"ת
הדב 26  |  28/01/19 11:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
ד"ר רון בריימן
ייתכן שקיים כבר סיכום לפיו בני גנץ ויאיר לפיד יכהנו בתפקידים אלה    העובדה שהם מתחמקים מלהתחייב שלא יהיו שרים בממשלה הבאה מאששת את הסיכוי לסיכום כזה, שייתכן שכבר הושג
מירב ארד
השיקו לוגו חדש עם שני משולשים הפונים לצד ימין וקיבלו החלטה עקרונית שלא לתקוף את רה"מ ומפלגת הליכוד במסגרת הקמפיין
יאיר נתיב
שגריר ארה"ב בישראל דייוויד פרידמן אמר השבוע בשיחות סגורות כי ממשל טראמפ מתכנן לפרסם את פרטי תוכנית השלום מיד לאחר הבחירות בישראל    לשרים בנט ושקד יש אינטרס מובהק להביא קהלים חדשים למפלגה שלהם ולשמור על הבית היהודי    נתניהו יתקשה מאוד להרכיב ממשלה ימנית, אם וכאשר הבית היהודי לא תעבור את אחוז החסימה
עידן יוסף
במקום לפעול להפסקת חילולי השבת מעדיפים ליצמן וחבריו לצעוק 'געוואלד'    ומדוע הודעת ליצמן על הצורך בחוק חדש והטחת האשמות בעיריית ת"א ובבג"ץ הן שקר גס?
עידן יוסף
השווה את הסיקור התקשורתי שקיבלו ראשי הימין החדש לזה שקיבלו יו"ר יש עתיד ויו"ר התנועה לסיקור אותו קיבלה אשתו מאתר וואלה
רשימות נוספות
בנט נגד גנץ: בלם השמדת המנהרות  /  עידן יוסף
חיזוק משמעותי לאחמד טיבי  /  עידן יוסף
ליברמן: סיוע לעזה יביא מלחמה  /  אלעזר לוין
בני גנץ - נכשל כבר בדקת הפתיחה (של פיו)  /  יעקב איציקוביץ
ריקושטים  /  ציפי לידר
סיסמת הבחירות של גנץ: טעות!  /  עמוס גלבוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il