X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מנהיג חיזבאללה חזר להופיע באמצעי התקשורת כדי לתקן את הנזק התדמיתי שנגרם לארגונו. השיח' נסראללה ניסה "לבנות" מדיניות הרתעה חדשה שתחפה על חשיפת המנהרות החודרות ע"י ישראל
▪  ▪  ▪
נסראללה. נאלץ לספק הסברים לתומכיו

אחרי היעדרות של 3 חודשים הופיע מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה ב-26 בינואר בראיון בלעדי למקורבו העיתונאי רסאן בן ג'ידו בערוץ "אל-מיאדין" המזוהה עם חיזבאללה.
ההופעה התקשורתית של מנהיג חיזבאללה הייתה במסגרת הלוחמה הפסיכולוגית של הארגון נוכח המכה הקשה שספג מצה"ל בעצם חשיפת המנהרות החודרות לישראל במבצע מגן צפוני והשמועות שהופצו בעולם הערבי כי מצבו הבריאותי קשה.
נסראללה ביקש באמצעות הראיון הטלוויזיוני הארוך להזים את השמועות על מצב בריאותו הרעוע, הוא צחק והתבדח, טען כי הוריד במשקלו אך מצב בריאותו מצויין וכל הידיעות על מחלתו היו שקרים.
מבצע מגן צפוני והידיעות על מחלתו של חסן נסראללה דחקו אותו לפינה והוא נאלץ להופיע פומבית ולספק הסברים לתומכיו, כמובן הוא ניצל את הבמה התקשורתית הנרחבת להעביר מסרים לישראל ולעולם הערבי.
אפשר לסכם את מסריו של נסראללה בראיון ל"אל-מיאדין" כלהלן.
  • המלחמה הבאה של חיזבאללה נגד ישראל תהייה אכזרית וישראל תשלם מחיר כבד, כל השטח של ישראל יהיה שדה המערכה הבא והטילים והרקטות של חיזבאללה יגיעו לכל ערי ישראל, כולל תל אביב.
  • סוריה צפויה לשנות את מדיניותה כלפי ההפצצות הישראליות בשטחה בכל רגע, מדיניות ההבלגה של "ציר ההתנגדות" הסתיימה וסוריה תתקוף את תל אביב.
  • ברשות חיזבאללה ישנה כמות מספקת של טילים מדויקים שיכולים לפגוע במטרות איכותיות בישראל, אזרחיות וצבאיות ובהן שדות תעופה, תחנות חשמל, מאגר האמוניה בחיפה והכור האטומי בדימונה.
  • במלחמה הבאה ארגון חיזבאללה מתכוון לחדור לגליל,זהו חלק מהאסטרטגיה של הארגון וחשיפת המנהרות החודרות ע"י ישראל איננה משנה דבר.
  • "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ הוקפאה מכיוון שיורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן שהיה אמור לשווק אותה נמצא במצוקה בגלל פרשת רצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י.
ו. הנסיגה האמריקנית מסוריה הביאה לכך שמדינות ערב פתחו בריצה לעברה של סוריה והן מנסות להחזירה לליגה הערבית.
מנהיג חיזבאללה נאלץ לחזור לבמה התקשורתית בגלל הוואקום שנוצר, שום מנהיג אחר לא הופיע במקומו וגם בגלל ההתפתחויות החשובות על גבולה של לבנון עם ישראל.
חשיפת המנהרות החודרות לשטח ישראל היוותה מכה מבצעית ומורלית לחיזבאללה, מדובר בתוכנית הפתעה שהוא שקד עליה במשך שנים ונחשפה ע"י צה"ל, השיח' נסראללה ניסה להמעיט מחשיבות חשיפת המנהרות ע"י צה"ל ולשכנע בראיון כי התוכנית לכבוש את הגליל עדיין על הפרק אך ברור שהוא איבד קלף הפתעה חשוב.
מנהיג חיזבאללה ניסה באמצעות הראיון לערוץ אל-מיאדין "לבנות" מדיניות הרתעה חדשה מול ישראל, ההודעה על הראיון הצפוי עמו נמסרה כמה ימים מראש לאמצעי התקשורת כדי ליצור רמת ציפיות גבוהה והד תקשורתי לדבריו. לא היו הפתעות בראיון של נסראללה בכל הקשור למצבו הבריאותי או בקשר למנהרות, תגובתו הייתה צפויה בשני הנושאים.
השיח' נסראללה איננו מתכוון להסלים את המצב הביטחוני מול ישראל משטח לבנון, הוא רמז כי אם ישראל תתקוף את אנשיו בשטח הסורי "חיזבאללה יגיב בהתאם לנסיבות".
נראה כי חיזבאללה נערך לחזית החדשה שאירן מתכננת לפתוח נגד ישראל משטח סוריה דרך רמת הגולן, זוהי בעצם הסכנה לעימות בין ישראל לחיזבאללה, ישראל איננה מתכננת לפעול בלבנון נגד הארגון אך לא תשב בשקט כלפי כל ניסיון שלו לתקוף מטרות ישראליות בשטח רמת הגולן.

תאריך:  29/01/2019   |   עודכן:  29/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
גרשון הכהן
שלוש מטרות מציגה ישראל ללחימתה בסוריה: מניעת התפתחותה של חזית טרור בגבול רמת הגולן, מניעת התבססות צבאית של אירן בסוריה ומניעת הצטיידות חיזבאללה וגורמי כוח אירניים בנשק התקפי ארוך טווח בעל יכולות דיוק
מחלקה ראשונה
משרד החוץ במוסקבה התייחס בהודעה לתקיפות של צה"ל השבוע: "סוריה לא יכולה לשמש זירה ליישוב סכסוכים גיאופוליטיים"    משרד החוץ האירני: אין לנו נתונים על הרוגים אירנים בתקיפה הישראלית
עידן יוסף
חיל-האוויר תקף מטרות אירניות בסוריה והצבא הסורי השיב בעשרות טילי נ"מ    מערך ההגנה הישראלי שיגר מספר מיירטים    דובר צה"ל: "הירי האירני תוכנן זמן רב מראש"    אתר החרמון נסגר למבקרים
עידן יוסף
אדם שזהותו אינו ברורה חצה ככל הנראה את גדר המערכת לאזור הכפר עיתא א שעב מאזור זרעית    דיווחים בלבנון על כך שהחודר לבש מדים ומחפשים אחריו
איציק וולף
ראש הממשלה ושר הביטחון סייר בעוצבת הצפון והתייחס לתקיפת מחסן הנשק האירני בדמשק    "משיך לעקוב אחר כל הפעילות של חיזבאללה ושל אירן וגרורותיה, ונעשה מה שצריך כדי להבטיח את ביטחון ישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il