X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הרב עובדיה האמין בנסיון של דרעי למרות ולא האמין לאיש דרעי שלדידו אשם הוא באישומים נגדו, אבל טובת הכלל הנחתה את עובדיה כי דרעי יעמוד בראש ש"ס וישיג בדרך המפותלת שלו את האינטרס של ש"ס
▪  ▪  ▪
[צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

להיזכר בימים עברו ולקשרם עם ההווה. ש"ס בראשות דרעי שפעם הגיעה ל-17 מנדטים, נלחמת היום עם אחוז החסימה והיו"ר שלה מתחנן בפני ליצמן שיחבר את ש"ס ליהדות התורה ויצילה מחרפת ההכחדה; שתיכחד לאט ובכבוד.
הרב עובדיה יוסף ז"ל הלך לעולמו והשאיר אחריו מורשת עשירה, ספרים יקרי ערך, וקלטת בה התוודה "דרעי גנב רשע". הוא השאיר מפלגה שעברה רגע נבוך בגין הקלטת הזו, אך חיש מהר העניין נמוג וחלף. דרעי שהחזיר את המושכות לידו עוד בימי הרב עובדיה, ביקש להתפטר לאחר לכתו של עובדיה כתגובה על פרסום הקלטת, אך חזר בו מהתפטרותו וקיבל עליו את מרות מועצת החכמים שהפצירה בו להשאר. ש"ס לא התפרקה ובסקרים של אז חזרה למקומה הטבעי.
אבל משהו ממורשת הרב הותיר טעם מר. משהו שאני ואתה וכולנו מרגישים עמוק בתוכנו את מרירותו, את החומצה שלו, הרגשה קודרת ומדכדכת ובעיקר מתסכלת. גם הדתי והחילוני והאתאיסט היהודי- כן יש דבר כזה, גם הוא רצה להיאחז במשהו, רצה להאמין כי מי מאיתנו עודנו אוחז בחוט האמת ולא מרפה. הרב עובדיה אולי היה אחד האחרונים שבנפתולי ליבנו ראינו בו את האיש שאוחז באמת הגם ולא כולנו הסכמנו עימה. הרב עובדיה היה אדם ישיר שחלק מאיתנו אהב לבקר אותו ואף השמיצו, אבל כולנו כן כולנו האמנו בו וביושרו ואף בסוד ליבנו הערכנו אותו כחלופה נאותה לכל הציניות והאירוניה הארורים השולטים בנו וכבר יצאו לנו מהאף.
הרב עובדיה ואני מעדיף לקרוא לו כאן 'סבא עובדיה' היה אדם ישיר וישר, אמר את כל אשר על ליבו באופן בוטה וישיר וכולנו אהבנו את התכונה הזאת, אהבנו את הכנות הבוטה הזו שכה חסרה בימינו. גם מי שביקר אותו והקניטו העריץ בסוד ליבו את הסבא הבוטה והישיר.
עד שבאה הקלטת. עד שראינו במו עינינו כי תוכו אינו כברו. וברגע אחד משהו קרס. התפוגג. משהו שבנינו עליו בניינים וארמונות, משהו שחיבר אותנו עם חלום מתוק כי לאמת יש חוט ואנו חשים את החוט הזה כמעט נוגע בו, ולפתע החוט הזה נקרע. הכל קרס באחת כאשר נוכחנו כי גם הסבא הוא כמונו ציני לעייפה.
הבעיה של עובדיה ושל כולנו היא ברעיון של 'למנף את האמת', לווסת אותה ולו לזמן מוגבל עד שנשיג את המטרה הנשגבת והטובה עבורנו. מכאן הדרך קצרה ליפול לבור של המחזיק במונופול על האמת. זאת ועוד, כי כאשר אנו מתקשים להוציא לפועל את המונופול הזה כי בעצמנו איננו משוכנעים בתקניותו או איננו מצליחים לשכנע את האחרים בו, או אז פונים בלית ברירה אל הדרך המהירה והבטוחה מכולן- אל דרך המרמה וגניבת הדעת. פשוט בונים דרך מפותלת שתוביל בסופה אל האמת המווסתת על-ידינו, דהיינו אל האמת שאנחנו משוכנעים כי היא כה טובה עבורנו.
עובדיה האמין בנסיון של דרעי למרות ולא האמין לאיש דרעי שלדידו אשם הוא באישומים נגדו, אבל טובת הכלל הנחתה את עובדיה כי דרעי יעמוד בראש ש"ס וישיג בדרך המפותלת שלו את האינטרס של ש"ס. זו הייתה האמת 'הטובה עבורנו' של עובדיה שהאמין בה ופנה בלית ברירה אל דרך גניבת הדעת בשביל לסלול דרך לאמת שלו ולקבל את המונופול עליה.
אני חושב כי אין לווסת את האמת ואין למנפה גם עבור המטרה הנעלה מכולן כי לאמת אין מונופול. בסופו של יום ומי שינסה לקנות את המונופול על האמת שלו- יפול באותו הבור של המונופול שכרת.
וכל השאר היסטוריה. הגורל חס על עובדיה ולא נפל בחייו באותו הבור, אך האמת שלו נפלה גם נפלה לאחר מותו, נפילה קשה ואכזרית כאשר ש"ס בת טיפוחו ובבת עינו הלכה והידרדרה עד שגירדה את אחוז החסימה והיו"ר שלה עודנו מתחנן בפני ליצמן שיצילה מחרפת ההכחדה המיידית; שתיעלם לאט ובכבוד. תחושת התסכול שאחזה ברובנו שהתעכבתי עליה לעיל, עדה היא כאלף עדים על קריסת האמת של עובדיה שבסופה באה גם באה הנפילה לבור.

תאריך:  02/02/2019   |   עודכן:  02/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קללת המונופול על האמת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נו באמת
ארי כספי  |  3/02/19 11:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
ד"ר חיים משגב
הגנרלים באים מדיסציפלינה אחרת. החיים הפוליטיים מזמנים אין ספור החלטות, בתחומים רבים, שהגנרל המצוי לא למד להתמודד עימן. הוא למד לרוץ על הג'בלאות; לא הרבה מעבר לכך. מגיל צעיר, יחסית, הוא כבר מקבל לשכה משלו, צוות שעומד לרשותו, רכב צמוד ונהג; ומכאן ואילך כל מה שהוא צריך לדעת זה ללקק במקומות הנכונים. לא מניתי את כל הגנרלים שמונו לשרי ביטחון – אבל אני יכול לומר ללא כל היסוס ששרי הביטחון הטובים ביותר, למיטב זכרוני, היו דווקא אלה שלא באו משורות הצבא
איתמר לוין
דוחה את הטענה לפיה ההחלטה עלולה להשפיע על תוצאות הבחירות    מבהיר שההחלטה אינה צפויה להתקבל בשבועיים הקרובים
איתמר לוין
מי הקדים את הבחירות? מה נקבע בעניין אשכנזי בפרשת הרפז? האם לבני היא מגנת הדמוקרטיה? מהו הרקורד של שלמה בן-צבי? איזו הוכחה יש לכך שהמשטרה מדליפה מחקירות? ומי אמור היה לממן את החומה בגבול מקסיקו?
עידן יוסף
החברה איתרה והסירה מאות קבוצות, חשבונות ודפים מזויפים שנוצרו באירן ונועדו להשפיע על השיח הפוליטי בישראל ובמדינות אחרות    זוהתה התמקדות חוזרת של הפצת תוכן אנטי ישראלי וביקורת על נתניהו ומשפחתו
אפרים הלפרין
לא רק שאין להעמיד את ראש הממשלה לדין, נהפוך הוא    על החברה בישראל, ימין ושמאל להכתיר את ראש הממשלה נתניהו כחתן פרס ישראל לתקשורת לשנה זו
רשימות נוספות
נתניהו נגד מנדלבליט: נכנע ללחץ השמאל  /  עידן יוסף
גבאי נמנע מלטעון שיהיה ראש ממשלה  /  איציק וולף
"שס היא מקום של שוויון"  /  איציק וולף
הקאמבק של המערך  /  עליס בליטנטל
יאיר לפיד לא יתכופף  /  ראובן לייב
כן, הוא קוסם  /  מנחם רהט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il