X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
המאבק בליכוד היה מכוער כמעט כרגיל, רשימות מומלצים ורשימות חיסולים עברו מיד ליד, בריתות נרקמו וגם הופרו, השמצות והטחות הופצו
▪  ▪  ▪
סער. הכחיש [צילום: פלאש 90]

שוב המדינה כְּיוּרָה רותחת. ראש הממשלה הקדים את הבחירות מנובמבר בהנחה מוטעית שכך יספיק לשוב ולהיבחר לראשות הממשלה בטרם יחליט אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה, על העמדתו לדין והגשת כתב אישום, אלא שֶׁלְהַוָּתוֹ הוברר לו שהיועץ, המתנהל בדרך כלל בעצלתיים, הקדים את תחזית רה"מ ומסיים לגבש הכרעתו. עתה החל מחול שדים - ביבי הטוען "שאין כלום כי לא היה כלום" החליף את עורכי דינו בכאלו שנראו לו בכירים ולדעתו טובים יותר... הכל בשביל כלום? עתה פצחו חַנֵּפַיו במחול שדים נגד הפרקליטות ובו בזמן החל ביבי בחיפוש מימון לסוללת פרקליטיו. תחילה ניסה כהרגלו להשיג מימון ממלכתי ומשנחסמה דרך זו חזר לחפש מימון מידידיו בעלי ההון - כאילו לא בְּשֶׁל כך כבר הסתבך לכאורה בפלילים... דומה הדבר להבדיל, לגזלן שהועמד לדין וביקש מִהַנִּגְזָלִים או ידידיהם לממן לו את הגנתו.
הבחירות בליכוד
המאבק בליכוד היה מכוער כמעט כרגיל, רשימות מומלצים ורשימות חיסולים עברו מיד ליד. בריתות נרקמו וגם הופרו. השמצות והטחות הופצו, המיוחד במישור זה הייתה התנכלותו של רה"מ ביבי לגדעון סער, בטענה ש"שמע מ-3-2 אנשים" שסער עשה יד אחת עם לא פחות מנשיא המדינה לגרום ל"פוטש" בכך שהנשיא יטיל על סער, ולא על ביבי, שלגביו כבר יוגש כתב אישום, להקים את הממשלה החדשה. כל הכחשותיו של סער לא הועילו וגם דרישתו לגלות מי ומי אלו שהוציאו דיבתו רעה לא נענו. המוזר הוא שביבי ואנשיו תקפו לא מכבר את המפכ"ל היוצא אלשיך, שטען שנשכרו חוקרים לחקור עליו ועל מספר קציני משטרה בכירים, וסירב לגלות מי היו החוקרים ומי שכר את שרותיהם. ממש החרב המתהפכת. כן, ביבי צעד צעד נוסף להחרבת החוק והסדר במדינה כאשר האשים ללא בושה וללא רְתֵת את כב' הנשיא במזימה לסילוקו מבלפור.
תוצאות הבחירות הפתיעו לטובה. אחרי קדנציה בה הציבור התבייש בנציגיו בבית המחוקקים מספר חברי כנסת שהתגלו בריקנותם או בטיפשותם הודחו מן הרשימה. הצעקני והבולט ביניהם היה אורן חזן שהורחק על-ידי ועדת הכנסת שוב ושוב מפעילות. לחזן יש מגוון תכונות וסגנון שאינם מתאימים לח"כ. מצד שני רבים נהנו מתעלוליו כצופים במין קומדיה פרועה. בחצרות מלכים תמיד היה תפקיד לליצן ובחצר הביזנטינית של ביבי ושרה, או סָמוּךְ לה, מילא חזן תפקיד זה, ודומני שבכל זאת כולנו העדפנו את תצלומי ה"סלפי" שלו, אפילו עם הנשיא דונלד טראמפ, על צילומיו של נתן אשל.
עדת חַנֵּפַיו של ביבי לא השתנתה רבות, דודי אמסלם ודוד ביטן נותרו על-כנם, הגם שירדו מעט ברשימה, בעוד שֶׁשָּׂרַת [חוסר] התרבות "אִיסְטְרָא בִּלְגִינָה" מירי רגב נותרה בצמרת לְבוּשָׁתֵנוּ וחזקה עליה שנמשיך להתבייש בה. השר הָרֵיְקָן איוב קרא הנכבד, מגדולי החנפים, נזרק ככלי אין חפץ בו. אכן אוי לדרוזים שהוא היה נציגם. עדה משכילה זו, שבה רופאים, עו"ד וקצינים בכירים רבים ראויה הייתה ליצוג הולם יותר בליכוד ובכנסת. אולי הדרוזים שִׁלְּמוּ את מחיר התנגדותם לחוק הלאום ומחיר עלייתם לרגל אל בני גנץ. אולי ביבי ישכיל למנות מי מהם לאחד המקומות ששוריינו על ידו.
מינויו של יואב גלנט לשר הקליטה [כנראה מינוי ביניים] לא הותיר טעם טוב בפה. מופז וציפי לבני שלמו את מחיר ריקודם ממפלגה למפלגה. תמיהה היא קליטתו המיוחדת בליכוד ומינויו החפוז לשר. מי שהתכחש למי שמינהו לשר - הישמור אמונים למי ששב ועטעה טעות שכזו? האם ביבי כה נבהל ממפלגת הגנרלים עד שחש צורך לקושש לעצמו גנרל? אפילו מליגה אחרת? גם מינויו הקודם, על-ידי משה כחלון, לשר הבינוי והשיכון היה תמוה, למרות נסיונו הרחב והמתרחב בִּבְנִיַת ביתו הפרטי במושב... ממש מוזר כמינויו של אריה דרעי לשר הפנים.
גם את מִפְעֲלּוֹתַיו של נציג העדה האתיופית, ח"כ אברהם נגוסה, שצנח לסוף העשירון השלישי, לא ראינו בכנסת היוצאת. שוב - האמנם הוא מבחירי העדה ונציגה? לבוחרי הליכוד פתרונים.
ימין חדש והבית היהודי
נפתלי בנט ואיילת שקד היו בלתי הגונים כלפי המפד"ל שאירח אותם והעלה אותם לגדולה. אומנם הם הפיחו בו חיים אך אין זה ראוי או הוגן לפרוש כך, 3 חודשים לפני הבחירות שהוכרזו, ולהשאירם כתמר שכל צמרת ענפיו קוצצו לפני חג הסוכות וליטול עמם את המנדט והתקציבים הנלווים לו למפלגה חדשה, אך הגינות בפוליטיקה אינה מצרך מבוקש. גם לא אצל שרת המשפטים.
האמנם הם ראויים להוסיף ולשמש שרים, תפקיד אליו נשלחו, או שלחו עצמם, מטעם הבית היהודי? מה חושב על כך ביבי? כלום מישהו יעתור עתה לבג"ץ על המשך החזקתם במשרותיהם הרמות? אומנם כך נהגה לבני במספר מפלגות, וכך עשה אריק שרון לליכוד שהוא עצמו ליכד. מוזר בעיני שצמד-חמד זה זוכה בינתיים להצלחה של ממש. אני הייתי חושש עתה לתת בהם אמון.
הבית היהודי כנראה התאושש מעט, בחר לעצמו מנהיג חדש שחובש כיפה שלמה ולא בגודל מטבע של 25 אגורות כבנט. ואולי המפלגה עוד תספיק להתארגן לקראת הבחירות. דומה שבנט ניצל את הבית היהודי כְּכָּנָה להרכיב עליה צמח זר אחר, או כמקפצה לעתיד פוליטי אישי של עצמו, וטוב למפלגה שנפטרה משני מנהיגים שאמנם הם מוכשרים ובעלי-יכולת שעלו להנהיגה הגם שלא היו בשר מִבְּשָׂרָה אלא נטע זר.

תאריך:  10/02/2019   |   עודכן:  10/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בחירות, בחירות עלייך ישראל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תוצאות הבחירות הפתיעו לטובה?
ארי כספי  |  10/02/19 15:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
רון בריימן
הבשורה על-פי גנץ כפי שהוצגה לציבור הבוחרים מציגה את רשימתו כקדימה ב', ממשיכת דרכה הכושלת והבלתי אחראית של קדימה א'    אם אבו מאזן ותמר זנדברג סומכים ידיהם על הנאום, כיצד בוגי יעלון חי עם זה בשלום? מכל מקום, אין לגנץ כל סיכוי להרכיב ממשלה, ומכאן שכל מה שהאיש מנסה להשיג הוא השתלבות כשר הביטחון בממשלתו הבאה של נתניהו
עידן יוסף
אחרי 5 דקות בלבד הסתיימה ללא תוצאות הפגישה בין יו"ר הבית היהודי ליו"ר האיחוד הלאומי על ריצה משותפת    הסיבה: התעקשותו של פרץ שלא יהיה שוויון בהנהגה ובחלוקת התיקים בין המפלגות    סמוטריץ': הבית היהודי מעדיף להיות סרח עודף בליכוד
גרשון הכהן
בהדגשת ההבטחה לחיזוק הבנייה ב"גושי ההתיישבות", הדהדה - על-אף שלא נוגנה - חלקה השני של המנגינה: "הקפאת בנייה בכל יתר היישובים"    זו גזרת חורבן למרבית היישובים ביו"ש ולעקירת כ-140,000 מתיישבים יהודים
ד"ר חיים משגב
גנץ מגיע לעמדה שבה הוא נמצא כעת עם אפס ניסיון - ועם אפס אידיאולוגיה; אין בו מאומה שאפילו מזכיר את רבין    האיש, ככל שידוע, מעולם לא כתב מאמר או ספר או משהו שיכול ללמד על השקפת עולמו. וזה ניכר היטב מתשובותיו בראיון שקיימו עימו בעיתון-הבית שלו
עידן יוסף
בתפקידו האחרון בצבא כיהן כראש להק מודיעין בחיל-האוויר ובתשע השנים האחרונות מכהן כיו"ר השומר החדש ופעיל בתחום החינוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il