X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הליכוד - כמפלגה הגדולה ביותר נתנה גם את הדוגמה הטובה ביותר לבחירות דמוקרטיות גנץ, לפיד - כמפלגות נותנות דוגמה של תקנון סטליניסטי - לאמור אני אקבע, אני אנווט, אני אחליט
▪  ▪  ▪
פריימריז בליכוד [צילום: גילי יערי/פלאש 90]

חבל שמפלגות כמו העבודה, מרץ והבית היהודי, שנשארו, הן עדיין עם הפריימריז הדמוקרטיים, השיטה אומנם נשארה אבל המפלגות הולכות ונמוגות.
גנץ ולפיד מתהדרים בסיסמאות שחוקות של: "חתירה לשלום", "הפרדות", "מהלך מדיני", "שוויון בנטל" וכדו'... אבל למעשה מובילים מפלגות של איש אחד, שקובע, שמוביל שחותם, אבל בכישלון יתחלק עם אחרים.
איך אפשר לסמוך על מנהיגות שנועלת את עצמה ומסנדלת את תפקידה בתקנון הרמטי לתקופה ארוכה, ומנסה לייצר אווירה של מנהיגות משותפת דמוקרטית ונטייה להתחשבות תוך הבלטת אגו אישי ללא פשרה.
גנץ, כחייל, כלוחם עשה דרך ארוכה ומכובדת, שיש להעריכה. גנץ כאלוף פיקוד צפון, כאלוף במפקדה של האלוף, אדם, במלחמת לבנון השנייה, לא היה בולט ולא תרם מניסיונו הקרבי והכרת הגזרה כמצופה ממנו, והוא ללא ספק, חלק מכישלון ניהולי של המלחמה הזאת ותוצאותיה העגומות. גם כרמטכ"ל במבצע "עופרת יצוקה" לא היה מבריק ויצירתי במיוחד, וניתן לסכם את כהונתו כאלוף ורמטכ"ל בציון בינוני בלבד.
כדי לרוץ לראשות הממשלה במדינת ישראל על בעיותיה הביטחוניות, כלכליות, מדיניות, אין לו הכשרה מינימלית, מאחר שלא מילא אף תפקיד ממשלתי ראוי לציון ולהערכה.
באשר ללפיד, הוא כבר הוכיח במהלך שנות כהונתו בראש מפלגתו, שהוא עדיין לא בשל, לא כשיר לתפקיד המוביל ויכול להסתפק בתפקיד של נהג משנה, מקסימום שר חוץ, לא בשל הידע אבל בשל הלוק ושטף הדיבור.
באשר לימין החדש לא נראה לי שהימין הישן גרוע כל כך שצריך חדש, ובוודאי שלא הזוג הזה ינער אותו או יסנדל אותו, ולמרות שיש מקום למפלגה של איחוד חילונים ודתיים לייט. מה שכן, לאיילת שקד בהחלט ניתן לתת תפקיד של "הפנים היפות של הימין".
נבחרת הליכוד ליורו - אם נכתוב את המועמדים במבנה של קבוצת כדורגל, זה יראה כך: "ביבי - חלוץ מרכזי קלאסי, בשער - כץ, בלמים - גלנט, אדלשטיין, ארד, באגפים - מירי רגב וגמליאל, קשרים - סער, ברקת, דיכטר, לוין. מחליפים על הספסל - אמסלם, ביטון, אקוניס, אלקין ואחרים. שופט - צחי הנגבי.
ברגע האחרון:
הצביעות והגועל נפש בפוליטיקה - כבל, מעל בימת הכנסת של מפלגת העבודה אחרי שהעיפו את ציפי לבני בבושת פנים, קרא לגבאי "שקרן", יש לי פוליגרף להוכחה. כיום - פיוס, חיבוק - גועל נפש של מנהיגות. אבל זה מה שיש ומה שנותר ממפלגת העבודה ההיסטורית ששלטה ביד רמה 40 שנה במדינה - עצוב - עצוב.

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר מדריך בקורס קציני שריון, ראש לשכה של האלוף טל, פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות, שופט בבתי דין משמעתיים ופרשן משפטי בהווה.
תאריך:  11/02/2019   |   עודכן:  11/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפריימריז שלפני
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בכלל לא גרוע
ארי כספי  |  11/02/19 16:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
יובל כהן
מקור הקושי לעקוב סטטיסטית אחר מספרם המציאותי של בוחרי פייגלין, נטוע בעובדה שפייגלין הוא אדם לא שיגרתי העומד בראש מפלגה בעלת מצע לא שיגרתי
איתמר לוין
הודעתו של מבקר המדינה על בדיקה בנושא המטוס הממלכתי מהווה חריגה בוטה מהנהלים הנוגעים לתקופת בחירות    תזכורת: שפירא ניסה להתערב גם בבחירות הקודמות    ואילו הודעת התגובה של יש עתיד מלמדת, כי יאיר לפיד נותר בור מוחלט בנוגע לתקציב המדינה
עידן יוסף
יו"ר ועדת הבחירות הורה לבדוק את החשד לאי-סדרים בבחירות המקדימות בליכוד שנערכו בשבוע שעבר    החשד עלה בעקבות נתוני הצבעה חריגים בשורה של יישובים שלא הולמים את מספר המתפקדים בעלי זכות הצבעה
עידן יוסף
קורא לגדולי התורה לקרוא לספרדים להצביע לש"ס ולאשכנזים להצביע ליהדות התורה    גורם ביהדות התורה: "רק ביום חמישי הוא שלח אלינו שליח לבדוק האם זה מתקדם מצידנו"    כתב וואלה הותקף בידי פעילי ש"ס
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - אתיקה, עתיד קודר, לא נבחרה,משבר וחדשות-שווא    שבוע טוב    משנכנס אדר מרבין בשמחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il