X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אושרת גם אני שלחתי את 2 בניי לצבא, הם כרגע בשירותם הסדיר, הם דואגים שאת תשני בשקט בלילות, שתוכלי לבלות, ליהנות, לטייל, לחיות חופשיה בארצך מצטערת, אבל אני לא מזהה שום חיית אדם כאשר הם חוזרים הביתה מהשירות ההפך הוא הנכון - הם בכל פעם חוזרים עם יותר רגישות לזולת, יותר אהבה לארץ הזאת, יותר חמלה לבריות, יותר כבוד למי ששונה ממך אני לא מזהה שום חיית אדם בהם אני רואה 2 אנשים טובים עם אהבת האדם
▪  ▪  ▪
[צילום: מן הטלוויזיה]
דור ושהם ואושרת קוטלר [צילום: ציפורה חלפון]

התבטאות חסרת טקט של אושרת קוטלר: "שולחים את הילדים לצבא, לשטחים, ומקבלים אותם חיות אדם". מגישת החדשות אמרה את הדברים במהדורה, אחרי שידור כתבה שעסקה בהתעללות בגדוד נצח יהודה. נכון, זכותה להגיד וזכותנו להגיב ולהתקומם כאשר היא במסך וזאת הבמה שלה, אך לנו יש גם מרחב מדיה וגם אפשרויות להגיב.
המונח חיות אדם הוא מונח חריף לאותם לוחמים שנותנים לה ולנו לישון. אושרת צריכה להיות אחראית, להביא את החדשות כעובדה ולא כדעה אישית. זאת לא מקצועיות כאשת חדשות, לבוא ולספר לנו מה דעותיה הפוליטיות. העובדה שילדייך משרתים ביחידות קרביות היא כבוד גדול עבור עם ישראל, אבל עדין זה לא מעניק לך מנדט, להשתלח בחיילים כרצונך.
אושרת! תביני - כמגישת חדשות את אמורה להגיש את החדשות ולא לנאום מניפסט אשר תואם את דעותייך. זכותנו, כצופים, צרכני חדשות, להגיב. נדמה כי עיתונאים חושבים שהם איזה מעמד עליון ונישא ורק להם מותר הכל ואנחנו הצופים, רק צריכים לחטוף את התקפי הזעם והשנאה שלהם בדממה. את אמורה לתווך את החדשות כמגישה, עדיין לא ביקשו את פרשנותך. כמו-כן, יש תיאורים יותר אנושיים לתאר סיטואציה מורכבת ולא לעשות דמוניזציה לחיילי צה"ל, יהיה המקרה אשר יהיה.
את, אושרת קוטלר, בתפקידך כמגישה, אינך יכול להתנהג כפובליציסטית או כחברת פאנל המוזמנת להביע דעתה. תפקידך הוא להגיש חדשות ולא להביע דעה. את חורגת פעם אחר פעם, ומביאה את תפיסת עולמך בנושאים שונים לציבור. כיוון שזה אינו מתאים למגישת חדשות, את הפכת לפעילה פוליטית. הגיע הזמן לגילוי נאות. דעות מביעים בקלפי.
ועכשיו לתמצית הדברים שאמרת בביטחון מלא - עובדה ראשונה - לא כבשנו, כי הם פתחו במלחמה כשהוקמה מדינת ישראל. ואם כבר כבשנו, כבשנו מירדן, כי פלשתין מעולם לא הייתה קיימת, ולא זכור לי שלירדנים יש דרישות לחזור לשלוט בגדה, ואחרי תקדים עזה, אין מה לדבר.
מגישת טלוויזיה כאן בישראל קוראת לחיילים יהודים "חיות אדם". על מה אנו מלינים שיש עלייה באנטישמיות בחוץ לארץ כשאחת משלנו עושה דה הומניזציה לחיילינו?
מתינות לאומנית
ובדה שנייה, הצעירים בישראל יותר לאומניים מהדור הקודם, זה נכון; אבל זו ראיה צרה ולא בוגרת. הרי רק לפני 3-2 דורות, הצעירים היו לאומניים פי כמה וכמה מאשר היום. אז גדלו על סיפורי מלחמות ודיברו על "לדפוק את הערבים"; ילדים חלמו על הצבא ועל מאיר הר ציון. ה"מתינות הלאומנית" הזו, התחילה באזור 1970 ונגמרה כשלושים וחמש שנים לאחר מכן, באזור האינתיפאדה הראשונה ומלחמת לבנון השנייה.
וכאן אנו מגיעים לנקודה השנייה: הלאומיות לא התחילה בגלל ביבי ולא בגלל הימין (גם אם הם שמחו לרכוב עליה); הלאומיות הזאת התחילה בגלל הערבים והתנהגותם. הציבור הישראלי שוכנע שאין פרטנר, שהם לא רוצים שלום ושהם ישנאו אותנו לעד. הציבור נשך את שפתיו בפיגוע הראשון, קילל בשני, ובשלישי - הוא כבר קמץ את אגרופיו. זוהי הסיבה האמתית ללאומנות הישראלית, והאמת היא, שזה לא חדש: עם ישראל נוהג להתאחד מול אויב חיצוני, וכדי להתאחד זקוקים לרעיון משותף.
אני אדם עם מוסר ומצפון אינסופיים, עם חמלה ענקית לזולת. אנחנו כבר לא צבא כובש, ואם היינו כאלה לפרק מסוים בהיסטוריה שלנו, זה לא משעמום, אנחנו המדינה היחידה על פני כדור-הארץ שקיומה לא מקובל על מדינות שגובלות אתה, אין לנו פריבילגיה להיות שמאל או שמאל קיצוני, הלוואי והייתה... בתיכון, הייתי נערת אולפנה אופטימית, לוחמת צדק חולמנית... לפני שהתפכחתי. אנחנו נלחמים על קיומנו מדי יום! אם נרפה רק לשנייה מהשגחה קרובה וצמודה על אויבינו, ירצחו בנו. תביני, אין לך פריבילגיה להיות שמאל מצפוני! לא כאן במדינת ישראל, זאת איוולות לשמה, לא לראות את המציאות....חוץ מזה, אני לא צופה בחדשות כדי לשמוע את דעתך האישית, היא ממש לא מעניינת, אז תחסכי ממני...
לסיום: אושרת, גם אני שלחתי את 2 בניי לצבא, הם כרגע בשירותם הסדיר, הם דואגים שאת תשני בשקט בלילות, שתוכלי לבלות, ליהנות, לטייל. לחיות חופשיה בארצך. מצטערת, אבל אני לא מזהה שום חיית אדם כאשר הם חוזרים הביתה מהשירות. ההפך הוא הנכון הם בכל פעם חוזרים עם יותר רגישות לזולת, יותר אהבה לארץ הזאת, יותר חמלה לבריות, יותר כבוד למי ששונה ממך. אני לא מזהה שום חיית אדם בהם, אני רואה 2 אנשים טובים עם אהבת האדם, עם סבלנות כלפי האחר, עם מחויבות אישית לארץ הזאת, לסמל ולעם הזה. ערכיים, מוסריים וחשוב מכל בני אדם בכל מובן.

תאריך:  20/02/2019   |   עודכן:  20/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא מזהה חיית אדם, בשני בניי!
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
לקוטלר יש רק שתי בנות
אהוד פרלסמן  |  20/02/19 17:01
 
- זה מענין את מישהו? ל"ת
יוא"ב  |  20/02/19 18:10
2
את
שמ   |  20/02/19 17:42
3
יפה כתבת ל"ת
וינטר הניה  |  20/02/19 19:55
4
שאין זהות, אז שוכחים את העיקר
אביחי   |  20/02/19 20:15
5
בסיום המהדורה שלה, בקול
לגב' צפורה חלפון  |  21/02/19 05:46
6
אז איך לדעתך יש לכנות את החייל
הירונימוס  |  21/02/19 17:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אלכס נחומסון
במידה ונאמץ את הסלוגן "לא רוצים לשלוט על עם אחר" (יענו פלשתינים) צריך להחזיר את יהודה ושומרון, להותיר במקרה הטוב את גושי התיישבות (3% מהשטח) בשליטתנו ולהשאר עם פיסת אדמה ובה 70% יהודים ו-30% מ"העם האחר"    האם העם האחר יוותר על "זכויותיו הטבעיות"? התשובה באוסלו ובעזה
יוני בן-מנחם
מנהיג חמאס אסמעיל הניה דורש ממצרים להחזיר לארגונו עשרות מיליוני דולרים שהחרימה מבכירי הארגון. מחריף המשבר הכספי בארגון וחמאס החל בצעדי התייעלות ובהם סגירת מוסדות, עם זאת נמשכת ההתעצמות הצבאית
יוני בן-מנחם
המועצה החדשה של הווקף המוסלמי בהר-הבית מתכוונת לשפץ את מבנה שער הרחמים בהר-הבית ולהפוך אותו למקום תפילה. מדובר בהפרה בוטה של הסטטוס-קוו ונראה כי מדובר בפרובוקציה כחלק מהתוכנית הירדנית-פלשתינית לטרפד את "עסקת המאה" של טראמפ
יורם אטינגר
"מלחמת ששת הימים" הפכה את ישראל מנטל לנכס אסטרטגי ייחודי עבור ארה"ב. לדוגמה, ב-1970 פלשה סוריה הפרו-סובייטית לירדן הפרו-אמריקנית, כאשר ארה"ב הייתה שקועה ב"בוץ הוויטנאמי"
יוני בן-מנחם
הרש"פ מתכננת צעדי תגובה על החלטת הקבינט לקזז את משכורות המחבלים מכספי המיסים שמועברים לרש"פ, עם זאת תשלום המשכורות למשפחות המחבלים ימשך. מחמוד עבאס ינצל את החלטת הקבינט כדי לחזק את מעמדו ברחוב הפלשתיני וההערכה היא שהוא לא יעז לנקוט צעדי תגובה שיסכנו את שלטונו
רשימות נוספות
חייל נפצע בינוני בגבול הרצועה  /  עידן יוסף
מבוכה בוורשה: הסרטון שהדליפה לשכת נתניהו  /  מחלקה ראשונה
השב"כ: רצח אורי אנסבכר - לאומני  /  עידן יוסף
אפקט ההרתעה, אפקט הנקמה  /  פרופ' עומר מואב
ומה איתך  /  אביתר בן-צדף
אסור להחריש  /  יצחק מאיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il