ישנם דברים אשר נחרטים אצלך בתודעה ולמרבה הפליאה, הם בדרך-כלל דברים קטנים, שאינם עולים ממון רב, אך נוגעים בך בעיקר בשל תשומת הלב ויכולת הנתינה שלהם.
השבוע הזמנתי בשופרסל און ליין וקיבלתי את מבוקשי, כאשר בתחתית השקית הופתעתי לקבל חבילת שוקולד מריר, כתשורה על הזמנתי, דבר שחימם את הלב וריגש אותי. הבנתי שמשהו שם בשופרסל, עושה טוב את עבודתו ומבין לליבו של הצרכן, שכן הם מבינים, שזה לא ברור מאליו שהזמנתי שם ולא במקום אחר ומבינים שמשהו קטן ומפנק שעולה לחברה בוודאי פחות משקל אחד, יכול לעשות את העבודה - ובגדול!
היכולת לתת, בלי רעש וצלצולים, שווה הרבה ומראה על חשיבה לטווח ארוך וללא צל של ספק מאוד משתלמת לנותן בטווח הרחוק ולמקבל בטווח המיידי.
ואני שואל... מדוע נקודות מכירה אחרות לא מאמצות הרגל חיובי שכזה, בלי פרסום ובלי שילוט כמו קנה מעל סכום מסוים... קבל, אלא פשוט לתת, גם אם מאחורי הנתינה והשי קיימת מערכת של כללים והגדרות, פשוט לתת.
מדוע לא לפנק את הלקוח ולומר לו "בהפתעה"... אדוני גש בבקשה לקופה הראשית ותבחר לך שי?! או פשוט לתת משהו קטן ומתוק שיעשה לכולם רק טוב ובטוח יותר אפקטיבי מעוד מודעת תדמית סתמית ויקרה??!!