X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: מי אתה בני גנץ? המדינאי המבריק בנימין נתניהו ולקינוח המסכה של לבני
▪  ▪  ▪
גנץ. גבה קומה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

גנץ, תעודת זהות
שימו לב - הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, הוא טירון פוליטי. היה רמטכ"ל בינוני, לא מזהיר במיוחד, כשמאחוריו 'קופת שרצים' של מלחמת צוק איתן. ניהול עסקים - בינוני, ואף פחות מכך. כישלון נחרץ של 'הממד החמישי'.
מצע - שלל סיסמאות וקלישאות ריקות מתוכן, נטוּלוֹת כל תוכנית מעשית. מפלגה של איש אחד, גם כן שמו בני גנץ.
יתרה מכך, אמוֹר לי מי חברך ואוֹמַר לך מי אתה. ואבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות, כמשל. איש כוחני, תככן, בוגד (עיין ערך החברוּת האינטרסנטית עם כחלון כשר אוצר וּנטישתו בדעיכתו הפוליטית) נאמן לעצמו, לכיסאו, לאינטרסים האישיים והפוליטיים שלו בלבד, שלא דאג לעובדים, אלא לטיפוח מוקדי הכוח בדמות הוועדים העשירים שיתמכו בו, וראה בכהונתו הקצרה בהסתדרות מקפצה פוליטיח מובהקת. וּמי בחר בו? לא אחר מגנץ, נושא דגל המוּסר, שהציב אותו, איך לא, גבוה במקום השלישי (!).
אז נכון, האיש גנץ הוא ידוען, ואפילו גנרל כוכב, גְּבַה-קומה, יפֵה בלורית וּמראה, שיודע אפילו להיכנס בביבי. ועִם לוּק כזה, בדור אבק הכוכבים והזוהר, חשבתם שהוא לא ייבחר לראש ממשלה?
ביבי, רקורד עשיר
לעומת הטירון בני גנץ, בנימין נתניהו הוא מדינאי מבריק, בעל ניסיון עשיר, שכבר עשה דבר אחד או שניים בפוליטיקה וּלמען המדינה כח"כ, כשַׂר וּכראש ממשלה. כלכלה משגשגת בסך-הכל, ביטחון יציב, ולראשונה פריצת דרך כלכלית וּמדינית בכינון יחסים דיפלומטיים בינלאומיים - עם הודו, אפריקה, דרום אמריקה ועוד. וּמעל הכל לראשונה בהיסטוריה היהודית הכרה בינלאומית בישראל כמדינה יהודית והקמת שגרירויות של מדינות העולם בישראל, כשטראמפ, נשיא ארה"ב, היה הסנונית הראשונה שבישרה את אביב העמים בתחום.
הליכוד, בניגוד למפלגת גנץ (וגם מפלגת לפיד) היא לא מפלגת ביבי, אלא מפלגה דמוקרטית ליברלית, שבוחרת את חבריה בפריימריז פתוחים. ולמורת רוּח כל הקנאים - עִם עוּבדות, כידוע, אי-אפשר להתווכח. הן מדברות בעד עצמן ועל האיש נתניהו.
המסכה של לבני
לאחר פרישתה הדרמטית מהפוליטיקה, הוצגה ציפי לבני בידי חבריה, ח"כים, אישי ציבור ועיתונאים, כאישה אידיאולוגית ייחודית וכמחוללת מהפך ושינוי. האומנם?! מדובר במצג שווא מובהק.
והרי העוּבדות הלא חדשות:
לבני היא אומנית הזיגזוּג ושיאנית הדילוגים, שלמען נאמנות לכיסא שלה ולשררה, בשֵם, איך לא, נאמנות לדרך, החליפה מפלגות בערך כמו גרביים (כזכוּר ארבע מפלגות - מליכוד לקדימה לתנועה וּמשם לעבודה כדי 'לשרוד' פוליטית).
יתרה מכך, היא לא רק נכשלה בהקמת ממשלה, לאחר 28 מנדטים שמפלגתה גרפה, אלא גם בכהונתה הקצרה כראש ממשלה, כל האפשרויות היו בידה להשגת שלום עם הפלשתינים. אבל היא החמיצה הזדמנות פז זו. הפעם, גבירתי, זה לא ביבי, זאת לבני שלמרות מעמדה וסמכויותיה, לא חוללה את השלום המיוחל.
וּמי שהתיימרה להציג את עצמה כנושאת דגל ניקיון הכפיים וטוהר המידות, ש'תוריד את הזבל של ביבי', כלשונה, עמדה בראש מפלגת קדימה, מהמושחתות ביותר שידעה הכנסת - החל מפרשות האי יווני של שרון, דרך מעשה רמון ועוד, ועד שר אוצר הירשזון שהורשע בגניבה וישב בכלא.
גם את פרישתה הפוליטית, הפעם, כשהיה ברור שהיא לא תעבור את אחוז החסימה, היא בחרה להציג כהקרבה אישית ל'הצלת' השמאל, בתוספת שני מנדטים שלה, בעוד שמטרתה הייתה לא אחרת מאשר להציל את כבודה האבוּד. אם כבר תבוסה, אז למה תבוסה משפילה, שתהדהד בכותרות, ולא תבוסה הרואית בכבוד? לשם כך ניצלה חביבת השמאל והתקשורת הרהוטה את הבמה העיתונאית כדי לרדת מהבימה ההיסטורית מוקפת הערכה והערצת הקהל ה'נכון'. אך האמת שאת תבוסתה היא הרוויחה ביושר.

תאריך:  21/02/2019   |   עודכן:  21/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
מירב ארד
תמר זנדברג: "ש לנו 12 שעות ואנחנו מזמינים את אבי גבאי לשולחן הדיונים באופן מיידי"    בנט לנתניהו: "קורא לרה"מ להתאחד עם פייגלין, כחלון וליברמן"
ראובן לייב
ציפי לבני התגלגלה ממפלגה למפלגה מבלי שאיבדה תקווה שבסופו של דבר יעלה בידה להשיג את מה כה ייחלה לו, אך תקוותה נכזבה ונגוזה
יצחק מאיר
דברים על ערב בחירות    ומחר איננו כאן, מחר יהיו כאן ילדינו, נכדינו, נינינו    יהיו בהם שיאמרו אשרינו, יהיו בהם שיאמרו אויה לנו מאבותינו
מירב ארד
הבהיר: "לא היה לזה שום תקדים בעבר"    ח"כ גליק עתר נגד כוונת ראש הממשלה לשריין את המקום ה-28 בליכוד עבור נציג מפלגת הבית היהודי
איציק וולף
רשימות נוספות
גנץ, לפיד ואשכנזי ברשימה משותפת  /  איתמר לוין, איציק וולף
"בבית היהודי יש סוכנים כפולים"  /  עידן יוסף
ילין וכהן פארן שוריינו ברשימת העבודה  /  איציק וולף
מה אתה עשית בשביל היי-טק  /  יהודה קונפורטס
גודל הגושים הוא שיכריע, לא גודל המפלגות  /  איתמר לוין
לא יתנו  /  יצחק מאיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il