X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - חוויה לימודית, רעש רב, במשמרתה, כומתה אחרת ושערורייה שבת שלום משנכנס אדר מרבין בשמחה
▪  ▪  ▪
לבני. חומץ בן-יין [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

א. נוער במחתרת
זו השנה השביעית, שמתקיים חידון ארצי לבני נוער בנושא המחתרות. השנה נושא החידון: "נוער במחתרת". החידון מיועד לתלמידי כתות ו'-ט'. זו הזדמנות לחשוף את התלמידים לתקופה משמעותית בחיי האומה, באופן חווייתי. תהליך הלמידה לחידון כולל מפגשים אישיים עם ותיקי המחתרות, ביקור במוזאונים וביצוע משימה בבית. כל תלמיד, שמעוניין להירשם לחידון, יקבל מקראה ובה חומר הלימוד. ניתן להירשם ככתה, כקבוצת תלמידים וגם כתלמידים יחידים. לפרטים נוספים: 03-6820288/050-6512705
ב. פוֹרפֶרָה
רווח גדול מהקדמת הבחירות התקבל כבר השבוע עם הודעתה של ציפי לבני, שהיא ו"התנועה" לא ירוצו לכנסת. בכך טוהרה המערכת הפוליטית שלנו.
הכרתי את איתן לבני, אביה, איש יקר, שהיה קצין המבצעים של אצ"ל. לצערי, בתו הנה חומץ בן-יין - ליתר דיוק, חומץ מפוגל. בלשון חכמינו - "אִסטרא בלָגינא קיש-קיש קָריָא" (מטבע קטן בכלי ריק עושה רעש רב).
כשהייתי ילד שיחקנו בפוֹרפֶרות - חרוטים (לרוב - מעץ), שחוט משיכה נכרך עליהם, וסובבם. המילון אומר, ש"פוֹרפֶרָה" הנה סביבון, שכדי לסובבו מושכים בחוט, או מצליפים בשוט. קראתי מזמן לציפי לבני, "פורפרה" - כיוון שבגחמותיה סובבה במרץ ממפלגה למפלגה - זרחה ב'ליכוד', המשיכה ל'קדימה', משם ל'תנועה' העצמאית, שהתאחדה עם 'העבודה' ל'מחנה הציוני'.
הסקרים מלמדים, כנראה, על כוחה האמיתי של לבני ושל 'התנועה' - קרוב לאפס. משך שנים היא הצליחה להסוות זאת היטב, בעזרת התקשורת, ואפילו התיימרה להיות ראש ממשלה - עד שאבי גבאי חשף זאת בפומבי; ועל כך מגיעה לו תודה - למרות השמועות, שהפורפרה מתכננת לשוב לחיינו הציבוריים.
ג. התעמרות
משרד המשפטים והנהלת בתי-הדין מתעמרים בדיין מנחם פשיטיצקי, שפסק לרעת מסתננים מאריתריאה, בניגוד לעמדת מיכל צוק-שפיר, ראש בית-הדין לעררים. כך דיווח אמיר לוי באתר מידה. בעקבות פסיקתו, הרחיקו את פשיטיצקי מתפקידו, ללא כל הליך רשמי. יתר על כן, ראש בית-הדין שינתה פסק-דין שלו.
מעניין מה אומרת על כך השרה איילת שקד, שבמשמרתה נעשו הדברים הללו?
ד. חשיבה קבוצתית
אחת הרעות החולות בארגון גדול, ובוודאי בארגון צבאי, הנה חשיבה קבוצתית, שמצמיתה רעיונות אחרים, חתרניים. עיינו בערך אמ"ן ערב מלחמת יום הכיפורים. לכן, תמהתי על הודעת דובר צה"ל על סבב המינויים בצמרת צה"ל, שהניע קדימה רק חובשי כומתה אדומה, כמו כומתת רא"ל אביב כוכבי, הרמטכ"ל.
אין לי ספק, רא"ל כוכבי שונה מרבים מאלופי צה"ל ביצירתיותו, אך איני מאמין בסוליסטים. צמרת המטכ"ל צריכה להיות כוורת, שתביא אל השולחן רעיונות מקוריים. זה יכול לבוא רק אם יישמעו גם דעות אחרות. מבט אל הכומתות, שעל כתפי האלופים, אינומ מבטיח זאת.
מצד שני פנה רא"ל כוכבי לקציני צה"ל, וביקש מהם הצעות ועצות. אם ייענה, זו יכולה להיות דרך טובה להתגבר על חשיבה קבוצתית.
ה. לא לפוליטיקאים
היחסים בין יהודים לפולנים, לפני השואה ואחריה, הנה סוגיה קשה וסבוכה, גם להיסטוריונים ולמדעני מדינה. בכל אופן אין זה עניין לפוליטיקאים. פוליטיקאים, שמדברים על הסוגיה, כך כותב ד"ר יעקב חסדאי, שהוא עו"ד והיסטוריון של יהודי פולין, מוטב שיעשו זאת בזהירות כי למדינת ישראל יש אינטרסים ושיקולים, שלא תמיד מאפשרים להגיד את האמת כולה, או אפילו את חלקה.
לדבריו, השערורייה החדשה לא תעזור למדינת ישראל, ולא תעורר את הפולנים למוסר כליות. להפך, השערורייה מעוררת את הפולנים להתנגדות.

תאריך:  21/02/2019   |   עודכן:  21/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קרוב לאפס
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
תפקודה של איילת שקד1
שפרירית  |  21/02/19 16:04
2
תפקודה של איילת שקד2
שפרירית  |  21/02/19 16:35
 
- שפרירית, כל הכבוד לעבודה
יהויכין סטוצ'בסקי  |  22/02/19 08:57
3
האם הנך מסכים לפרשנות של
שאלה לבן-צדף  |  21/02/19 20:49
4
גם אם לבני תשוב אי פעם לחיים
פורפורה  |  21/02/19 20:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
איציק וולף
ראש הממשלה לשעבר מעריך כי נתניהו קיווה לאיחוד בין רשימות חוסן לישראל ויש עתיד, משום שהוא מעוניין שהבחירות יתאפיינו במלחמה בין גושים    המפלגות החרדיות מבהירות: לא נשב בממשלת גנץ-לפיד    ליצמן: מטרת האיחוד - להפיל את נתניהו ולפגוע בימין ובחרדים
מוטי פלד
ה"מנהיג" המיועד ניסחף בעידוד תקשורת מסיתה ובלחץ ההמון המוסת שמריע באקסטזה כעדת מעודדות בגיל הטיפש-עשרה לכל שטות שהוא אומר    ברוב המקרים ה"מנהיג" המיועד מתהדר בעבר מפואר פחות או יותר, אך בדרך כלל ללא ניסיון או כישורים מתאימים, ממש כמו דרישה הזויה של טירון בצבא להתמנות מיד לתפקיד הרמטכ"ל
דן מרגלית
בני גנץ ויאיר לפיד יודעים היסטוריה בע"מ    אילו ידעו ממש כי אז היו מוצאים את הניסוח המאפשר איחוד תוך שימור הגוונים השונים
ציפי לידר
בשולי הכותרות: מי אתה בני גנץ?    המדינאי המבריק בנימין נתניהו    ולקינוח המסכה של לבני
מירב ארד
תמר זנדברג: "ש לנו 12 שעות ואנחנו מזמינים את אבי גבאי לשולחן הדיונים באופן מיידי"    בנט לנתניהו: "קורא לרה"מ להתאחד עם פייגלין, כחלון וליברמן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il