X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא זו בלבד שנפל בפח שטמן לכחול לבן, נתניהו הפסיד את הקלף החזק ביותר בכל מערכת בחירות: הוא הפסיד הזדמנות להסיט את תשומת לב הציבור מפרשת מכירת הצוללות למצרים
▪  ▪  ▪
נתניהו. הפזיזות מן השטן [צילום: אהרון קרוהן/פלאש 90]

במקום עימות בחירות טלוויזיוני נתניהו הגיע באופן מפתיע לאולפן החדשות והתבקש על-ידי קרן מרציאנו ועמית סגל למסור פרטים על המניות שרכש בעת שהיה ראש האופוזיציה ומכר כשכבר היה ראש ממשלה. כך יצא שנתניהו, שהתנגד לעימות טלוויזיוני מול גנץ, הגיע לאולפן החדשות בלי הכנה מוקדמת, נכנס לפרטי עסקת הצוללות (תיק 3000) ויצא מופסד.
"לא החזקתי במניות של צוללות ולא של פלדה ולא של אלקטרודות שמייצרות את הפלדה כשהייתי חבר בממשלה", אמר נתניהו ולא הסתפק בכך. הוא המשיך והסביר מדוע לא שיתף אף בכיר במערכת הביטחון בשיקולי מכירת צוללות גרמניות מתקדמות למצרים, "מדובר בסוד מדינה ומכיוון שכך שר הביטחון לא חייב לדעת על הצוללות [ואישור מכירתן למצרים]... במדינת ישראל יש סודות שרק ראש הממשלה וקומץ אנשים יודעים".
נתניהו המוקפד והמקפיד על כל מילה שיוצאת מפיו, נפל הפעם באותו פח שטמן לבכירי כחול לבן כשהמשיך ותקף בחזרה את בכירי כחול לבן: "מה שקורה כאן זה דבר נורא, גנץ, לפיד, יעלון ואשכנזי רוצים להכריח אותי לחשוף סודות מדינה ולסכן את ביטחון המדינה. הם עושים דבר שלא ייעשה. אני לא יכול לחשוף את הדברים האלה. מי שצריך לדעת יודע".
"כחול לבן הצליחה לקבוע את סדר היום, בפעם הראשונה במערכת הבחירות הנוכחית", כך הודיע הפרשן, עמית סגל, לאחר הופעתו הפתאומית של נתניהו באולפן חדשות 12.
סדר יום
לא זו בלבד שנפל בפח שטמן לכחול לבן, נתניהו הפסיד את הקלף החזק ביותר בכל מערכת בחירות: הוא הפסיד הזדמנות להסיט את תשומת לב הציבור מפרשת מכירת הצוללות למצרים, שהפכה מאז למוקד סדר היום. מחיר הפזיזות ברור: העובדה שהרמטכ"ל דאז, בני גנץ, ושר הביטחון דאז, בוגי יעלון מודרו מסוד העניינים תהפוך לפרשה שתככב בראש סדר היום מעתה ועד מועד הבחירות. זאת בניצוחם של ראשי מפלגת כחול-לבן.
כידוע, מי שקובע את סדר היום של הבחירות לכנסת, משול למי שבועט ראשון בכדור, זה שמוביל את המשחק. תזכורת: בעימות הטלוויזיוני ערב בחירות שנת 96', נתניהו קבע את סדר היום כאשר הציג שתי טענות קצרות וברורות: "פרס יחלק את ירושלים" "הציבור פוחד לעלות על אוטובוסים מתפוצצים" - אלו היו שתי כותרות שהובילו לנצחונו של נתניהו ולכהונתו כראש ממשלת ישראל.
מסתבר שאף פעם לא מאוחר מדי. הבה נודה בדבר אחד: עד עתה מסע התעמולה של כחול לבן היה די צונן ופַּרְוֶה (ביידיש: פאַרעווע). אבל בסוף השבוע האחרון התהפכה הקערה על פיה. בכירי כחול לבן העלו לסדר היום את סוגיית הצוללות הגרמניות שנמכרו למצרים בהסכמת נתניהו, והבליטו את העובדה שההחלטה התקבלה על-ידי נתניהו בעוד שר הביטחון והרמטכ"ל מודרו ממהלך מדיני-ביטחוני חשוב זה. ובמוצאי שבת, באולפן חדשות 12 נתניהו נאלץ להגיב לטענות שהוצגו לתקשורת יום קודם לכן, על-ידי ראשי כחול לבן. תגובתו של נתניהו הייתה הכרחית, אך בוודאי לא סיפקה לו את הסחורה ולא איפשרה לו לאחוז שוב במושכות של השיח הציבורי ולתזמר את סדר היום בזמן שעוד נותר עד מועד הבחירות הכלליות.
פתגם אנגלי נושן אומר: "פזיזות היא בזבוז" (Haste makes waste) ויש לו מקבילה בעברית: "החיפזון מהשטן". במקרה דנן, נתניהו שילם בעד הפזיזות בהגעתו במפתיע ובלי הכנה לאולפן חדשות 12. הוא הפסיד את הדבר החשוב ביותר במסע בחירות לכנסת: "קביעת סדר היום".
עימות טלוויזיוני כנראה לא יתקיים בין נתניהו לבין גנץ. אבל במקום עימות, הליכוד בעיקר ייגרר מעתה, בעל כורחו, לשיח שבו מנהיגם יידרש לסוגיית הצוללות ולהסברים משכנעים בדבר פרטיה. הוא יהיה חייב בכך מול הציבור, הן מן הימין והן מהשמאל. הציבור ירצה להשתכנע בנחיצות ההדרה של גורמים בכירים במערכת הביטחון מתהליך קבלת ההחלטות באשר למכירת צוללות גרמניות מתקדמות למצרים, בעת שנתניהו היה ראש הממשלה.
[מקורות: וואלה; מעריב אונליין]

תאריך:  25/03/2019   |   עודכן:  25/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
במקום עימות טלוויזיוני
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
נו באמת ......
עמוס שנער  |  26/03/19 02:09
 
- באמת? זה מה שגנץ אמר באייפק? ל"ת
תרצה  |  26/03/19 09:15
 
- כתבתי במפורש: מסר נסתר
עמוס שנער  |  26/03/19 14:51
2
מזמן יודעים אנו שזו קלת-הדעת
על כותבת המאמר  |  26/03/19 19:32
3
קשקוש
מגיב ותיק  |  28/03/19 17:08
4
BBקוסם=חונטה הצבאית》בדרך לפוטש
ע_הראל  |  29/03/19 19:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
מירב ארד
חברי הרשימהסיירו בדרום ת״א קיימו דיון עם התושבים בו עלו הצעות ורעיונות לשיתוף פעולה עתידי
עו"ד אברהם פכטר
טעות של טירון או טעות אסטרטגית בפרסום של הצגת מועמד לשלטון    שלושה ראיונות נפרדים - נותנים אפשרות להשוואה בין הגרסאות וההצהרות הפוליטיות ומציאת נקודת תורפה, סתירות וגמגומים לא פתורים כמו בפרשת החומרים שבטלפון הנייד
רון בריימן
משה יעלון, כאשר חברת לרשימת "כחול-לבן" הדוגלת בהתיישבות ב"גושים" ובמשתמע שוללת התיישבות מחוץ ל"גושים", כלומר דוגלת בגירוש מאות אלפי יהודים הגרים בהם, אתה נותן יד למגמה הפוכה לזו שדגלת בה עד כה
רפי לאופרט
ראשי הרביעייה משדרים את המוטו הישראלי הכי גרוע ומסוכן, שאת פירותיו הבאושים האכילונו עד זרא בעבר: סמכו עלינו, יהיה בסדר    מי שהסתתרו באופוזיציה וברחו מהשתתפות בעשייה ומי "שנולדו פוליטית אתמול" ומבקשים מהציבור אמון עיוור, ללא רקורד של ביצועי עבר וללא תוכנית לעתיד, הם לא רק חצופים ושרלטנים; הם מסוכנים!
מחלקה ראשונה
בהקלטות משיחה שערך בפורום מצומצם, יו"ר כחול לבן אמר כי לא פוסל תרחיש שבו רה"מ הפעיל את הרוסים כדי שיפרצו למכשירו לסלולרי. על החקירות: "הוא יודע שהוא הולך לכלא"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il