X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ההכרה בריבונות ישראל ברמת הגולן מעצימה את תדמית ההרתעה של ישראל, שהיא מוצב קדמי ומכפלן-כח של ארה"ב במזרח התיכון
▪  ▪  ▪
רמת הגולן [צילום: מאור קינסבורסקי/פלאש 90]

הכרת ארה"ב בריבונות ישראל ברמת הגולן מקדמת את ביטחונה הלאומי ומעמדה הבינלאומי של ישראל, ובמקביל מעניקה רוח גבית לאינטרסים אמריקנים במזרח התיכון.
החלטת הנשיא טראמפ, העשויה לקבל חיזוק על-ידי החלטת קונגרס, שופכת אור על הסינרגיה הביטחונית בין ישראל לארה"ב, והתועלת ההדדית של שיתופי הפעולה בין השתיים.
ההכרה בריבונות ישראל ברמת הגולן מעצימה את תדמית ההרתעה של ישראל, שהיא מוצב קדמי ומכפלן-כח של ארה"ב במזרח התיכון, המאריך את הזרוע האסטרטגית של ארה"ב מבלי לתגבר את כוחותיה באזור.
לדוגמה, ב-1970 פלשה סוריה הפרו-סובייטית לירדן הפרו-אמריקנית במטרה להפיל את השלטון ההאשמי ולגרום לתגובת שרשרת שתביא לקריסת המשטרים הפרו-אמריקנים בסעודיה, בכווית, באיחוד האמירויות, בעומאן ובבחריין, לקידום דרמטי של האינטרס הסובייטי, ולמהלומה חסרת תקדים לכלכלה ולביטחון הלאומי של ארה"ב, שהייתה תלוייה מאוד בנפט המפרץ הפרסי.
ב-1970 הייתה ארה"ב שקועה בבוץ הוויטנאמי, ולכן נבצר ממנה להושיט סיוע צבאי למלך חוסיין. הנשיא ריצ'רד ניקסון ביקש מרה"מ גולדה מאיר לפעול לבלימת הפלישה הסורית, ואכן כוח צה"ל תוגבר ברמת הגולן, הגבול המשותף של ישראל-סוריה-ירדן, 55 ק"מ בלבד מדמשק. המסר התקיף, בגיבוי תדמית ההרתעה של ישראל, הביא לנסיגת סורית מירדן תוך 48 שעות וללא חילופי-אש בין צבאות סוריה וישראל.
התפרצות הלבה
ב-1970 תרמה שליטת ישראל ברמת הגולן לצמצום עימותים ואי-יציבות במזרח התיכון, לתגבור ביטחונם של משטרים ערביים פרו-אמריקנים ולבלימת מפולת אנטי-אמריקנית. תרומה זאת לאינטרס ארה"ב התרחשה ללא מעורבות צבאית אמריקנית, על משמעויותיה התקציביות והביטחוניות המכאיבות, והסיכונים הכרוכים בכך במישור הבינ-מעצמתי.
ב-2019 מקדמת השליטה ברמת הגולן את יכולת ישראל להצר את צעדי האייתולות מאירן, השואפים להשתלט על עירק, סוריה ולבנון; לצמצם את התפרצויות הלבה הסונית והשיעית מהר הגעש הסורי; להרחיק את המאכלת האנטי-אמריקנית מצווארו של כל משטר ערבי פרו-אמריקני; ולשדרג את ביטחון בית המלוכה האשמי המאוים על-ידי ההתפשטות האירנית, 1.5 מיליון פליטים סורים בצפון ירדן, פוטנציאל חתרני של הרוב הפלשתיני ו"האחים המוסלמים" בירדן, והפיצול הפנים-בדואי.
חיוניות תדמית ההרתעה הישראלית לאינטרס ארה"ב (המשודרגת על-ידי שליטה ברמת הגולן), מתגברת על-רקע מציאות המזרח התיכון: המגלומניה של האייתולות באירן הרואים בארה"ב את המכשול המרכזי בדרך להשתלטותם על המפרץ הפרסי, חצי האי ערב, המזרח התיכון ועוד; המשך הצונאמי הערבי המאיים, מאז 2010, על כל משטר פרו-אמריקני, וניזון מ-1,400 שנות אלימות, אי-סובלנות וחוסר ודאות במישור הבינ-ערבי ובין-איסלאמי; מרכזיותה ההיסטורית של דמשק בליבוי עימותים בינ-ערבים, נרקו-טרוריזם (המספק הרואין לערים הגדולות בארה"ב), טרור בינלאומי בכלל ואנטי-אמריקני בפרט (פאן-אם 103, פיצוץ שגרירות ארה"ב ומפקדת המארינס בבירות, ועוד); והקשר השיטתי ההדוק בין סוריה לבין אויבי ויריבי ארה"ב כמו ברה"מ, רוסיה, סין, קוריאה הצפונית, אירן, קובה, ונצואלה, וכו'.
נסיגה מרמת הגולן תפגע בכח ההרתעה הישראלי, תחריף סכנות קיומיות, ותהפוך את ישראל מנכס לנטל אסטרטגי עבור ארה"ב.

תאריך:  25/03/2019   |   עודכן:  25/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל ברמת הגולן - אינטרס אמריקני
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זאת מכה ראשונה שאסד חוטף ע"ח
שבץ חלובה  |  26/03/19 16:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
יוני בן-מנחם
הצהרת טראמפ בעניין רמת הגולן היא מכה ל"ציר הרשע" במזה"ת. חשוב מאוד שלהצהרה הזו תהיה המשכיות עד לחקיקה בקונגרס, אך צריך לקחת בחשבון שהיא תאתגר את "ציר הרשע" לפעול נגד ישראל ברמת הגולן
איציק וולף
משרד החוץ הסורי פרסם הודעת גינוי להכרה האמריקנית הצפויה בריבונות ישראל בגולן    "סוריה תשתמש בכל האמצעים כדי להשיב לידיה את הגולן הסורי"    משרד החוץ הרוסי: ההצהרה מנוגדת להחלטות האו"ם
איתמר לוין
ההודעה הרשמית צפויה להתפרסם בביקורו של נתניהו בבית הלבן בשבוע הבא - שבועיים בלבד לפני הבחירות    עד כה לא הכירה אף מדינה בחוק הגולן משנת 1981
ד"ר רון בריימן
השינוי הקל בניסוחים האמריקנים בעניין רמת הגולן עלול להתגלות כמלכודת דבש, כפיתיון שאסור להתפתות אליו, גם אם הוא עטוף או ייעטף בעטיפה נוצצת    זהירות היא צו השעה
מירב ארד
צה"ל חשף את "תיק גולן" - תשתית טרור סודית שמטרתה לפתוח חזית נוספת נגד ישראל משטח סוריה ולגוע בעורף הישראלי    בראש ההתארגנות עומד מפקד בכיר בארגון שנכלא בעירק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il