X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מידי פורים מפרסמים בשלל עיתונים, מפורסמים שונים שהתחפשו, בנים לקאובוי ואם זה בנות לנסיכות בתמונות צבעוניות דהויות ואפילו בתמונות שחור לבן
▪  ▪  ▪
כניסה דרמטית [צילום: פלאש 90]

בסיכומו של עניין חג פורים כבר עבר, וחודש ניסן הגיע, ואני נשארתי עם כמויות של חמץ שגם אם אני, מרתי ובנותיי שבדרך כלל אוהבות מתוקים נשב ונאכל כל יום, כל היום, עד ערב פסח, חמץ וממתקים ולא נסיים את הכמויות שיש לנו. וזה לא חינוכי.
את ההבנה לגבי זה קיבלתי כשזוג חברים ותיק שלי הגיע אלינו לביקור בחג הפורים יחד עם הקטנה שלהם. הם מסוג הזוגות שאוכלים בריא, שותים בריא, לא שותים סוכר ולא מכירים כלום חוץ מעולש וחסה, בעדיפות לעולש. כיאה לחג הפורים הגשתי לקטנה שלהם את סלסילת הממתקים שעמדה אצלי על השולחן, ומרגע זה ראיתי איך כל תפיסת חייהם והחינוך שבו החזיקו במשך ארבע שנים שלמות, קרס למול עיניהם.
ילדים כמו ילדים יודעים לעשות לך בושות בעיקר כשמדובר באוכל. איזה הורה לא מכיר את התופעה של ילד חמוד שמתלווה עם אבא או אם לבקר מישהו, ומפגין תחושות רעב, שכוללות בכי וצעקות "אני רעב", ושמצריכות התערבות של אגף הרווחה (מזל שהעירייה לא עובדת ביום פורים). הורים שמארחים לעומת זאת, תמיד עונים בתשובה הידועה של "זה בסדר, ככה זה אצל ילדים" שזו בדיוק התשובה שגורמת להורי הילד מותקף הרעב, לתחושות אשמה והזנחה יותר גדולות. אחרי שההורים המרעיבים יצאו הדלת תיסגר ואז יוכלו הזוג המארח לרכל על ההורים המזניחים, ועל זה שברוך השם אצלם זה עוד לא קרה. שזה בדיוק העניין - עוד לא. אבל עוד יגיע.
חופשת הפורים התחילה אומנם ביום רביעי, אבל אי-אפשר היה להתעלם מהעובדה שזה התחיל עוד קודם לכן ביום שלישי, שהיה יום התחפושות בבתי הספר. מה בדיוק אפשר לעשות ביום כזה כשהילדים מתחילים פעילות בבתי הספר בשמונה בבוקר ומסיימים בשתיים עשרה? מי יכול ללכת לעבודה ביום כזה? בינינו הרי איש לא מגיע באמת בשעה שמונה לגן, כי אז הוא מפספס את אלמנט הכניסה הדרמטית בתחפושת הכי מיוחדת. לפיכך כבר משעה שבע וחצי בבוקר, שעה אחרי שמרתי כבר סירקה, איפרה, אבזרה ותפעלה את הבנות שלי, השאירה לי רשימת משימות שכל גבר ממוצע שוכח ויצאה לדרכה להביא פרנסה, כבר נעמדתי בגן המשחקים הסמוך לגן הילדים של בתי הקטנה, והרבצתי המוני תמונות למזכרת.
מידי פורים מפרסמים בשלל עיתונים, מפורסמים שונים שהתחפשו, בנים לקאובוי ואם זה בנות לנסיכות בתמונות צבעוניות דהויות ואפילו בתמונות שחור לבן. לא מדובר באנשים מבוגרים ממש אלא שכאלו שסובבים סביב גילאי השלושים ארבעים, כלומר כמוני. מה שמאפיין את הגילאים האלו זה העובדה שפורים התאפיין בתחפושות בודדות וכמוהן גם בתמונות בודדות. התמונות של אז לא היו באיכות גבוהה, ויש להניח שמדובר בסרט פילם של שלושים ושש תמונות פוג'י (לעשירים) או עשרים וארבע תמונות (תוצרת עזה) לאלו שפחות עשירים, כשהיחס הוא אחד לחמש. תמונה אחת יוצאת חמש נשרפות.
תפאורה אמיתית
לפיכך על כל ילד הושקע סרט צילום אחד כשהסיכום נתן משהו כמו שלוש או ארבע תמונות לכל פורים. וזה למי שהיו שניים או שלושה ילדים. ככל שמספר הילדים עלה כך מספר התמונות ירד. לי למשל יש כמה תמונות בודדות מימי הפורים שלי. פעם שהתחפשתי לקראטיסט (ואלו היו בגדים מקוריים שעלו משכורת חודשית), עם הספינה שהוצבה ב"הרים", ופעם לפאנקיסט (שאלו היו הבגדים שלך אח שלי שלא עלו - לפחות לא עליי) בשכונה בה גדלתי ליד אותו עיגול המכונה "קיר המוות", שרצנו עליו במהירות כדי להוכיח שאנחנו לא נופלים (ונפלתי).
נעמדתי לצלם את בנותיי והפעם על-רקע תפאורה אמתית של דשא סינטטי ולא באולפן צילום של פוטו לוי או פרנו. והמתנתי לראות מתי יגיעו מספיק ילדים כדי להכניס בזמן הנכון את הבת שלי. בשמונה וחצי, שעה אחרי השעה היעודה הבחנתי באמא אחת לבושה בתחפושת דמויית נמר עם זנב. הורים שמתחפשים יחד עם הילדים שלהם הם דבר משעשע ותורם לא מעט לילד שהתחפש בעל כורחו ונאלץ להסביר לחברים שלו למה בגיל של גדולים (שש) הוא עדיין מתחפש.
כמה דקות לאחר מכן הבחנתי בעוד אמא שמגיעה עם תחפושת של כלב עם זנב ונעליים מתאימות ואני כבר חשבתי לקפוץ הביתה ולשים עליי לפחות כובע של ליצן. רק ליתר ביטחון, שלא אעשה בושות לילדות שלי ואגרום להם לפציעות נפשיות שיפרנסו הרבה פסיכולוגים. התקשרתי למרתי לשאול לגבי זה. מרתי הסבירה לי שבתור אחד שלא ממש מגיע לפיזור ואיסוף של הילדים מהגנים, שלא מדובר בתחפושת אלא בפיג'מה אמתית שאימהות הולכות איתן לגן ולמכולת, ולעיתים אפילו לבית הכנסת.
הכנסתי את הילדה לגן וקיבלתי אזהרה שלא לאחר. "גם אנחנו רוצות להיות עם הילדים שלנו" פסקה הגננת. מה שנכון נכון. משם רצתי לבית הספר, ילד מחופש לדלי פופקורן משך את עיניי. ניסיתי לקחת לו קצת כדי לאכול, אבל הוא הדביק אותם עם דבק חם לגופו. ילדים בתחפושות יצירתיות הם דבר מרנין אין ספק. משם אצתי רצתי לנקות את הרכב, ואז לקניות בסופר להשלמת משלוחי המנות וסעודת הפורים ושוב חזרה לאיסוף של הילדות מהגן ובית הספר. עם כל מרוץ היום חשבתי לעצמי - מדוע פורים לא בא אלינו פעמיים בשבוע. מצד שני הילדים מחכים לחג הזה כל כך הרבה זמן ובכל כך הרבה התרגשות, למה לא לתת להם לשמוח לפחות עד שתיים בצהריים. יום אחד בשנה, וגם הוא בקושי חצי יום. חציו לכם וחציו לנו.
שר החינוך? מישהו שירים את הכפפה.

תאריך:  02/04/2019   |   עודכן:  02/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדוע לא יבוא פורים עד שתיים בצהריים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
יצחק מאיר
עיון בפסח מצרים    הדברים מתגלים במלא בהירותם כשדנים במשמע התיבה "פסח"    פסח הוא השה אותו שחטו לעבוד בו את האלוהים הפודה אותם' לא החג' הקורבן עצמו
נסים ישעיהו
המן הבחין בכך שלמרות הפיזור והפירוד ולמרות הנטייה של חלקם להתבוללות, עדיין מדובר בעם אחד, ביהודים. אבל כשמדייקים בנוסח המגילה עולה אפשרות שהמן התכוון להשמיד רק את אלה שהזדהו כיהודים, לא את המתבוללים
ציפי לידר
בשולי הכותרות: מי תמך בנאום הנשיא?    לא לשכרות מלאה מניין?    ולקינוח הטיפה המרה?
ראובן לייב
הקבר, בצורת כיפה, ממוקם בתוך סלע בכפר אחמתא, הידוע גם כשושן, וששימש בעבר כמקום עליה לרגל ליהודי פרס והמדינות הסמוכות לה
איתן קלינסקי
לזכותה של היהדות הרפורמית אני מוצא לנכון לומר מלים טובות, כשחוויתי בשנים האחרונות את החג במחיצת מהגרי עבודה רבים, שהוזמנו לבית הכנסת ונהנו בעיקר ממצוות סעודת פורים
רשימות נוספות
מכונת סוכריות מנטוס לכבוד פורים  /  גלית יצחק-אוגנוב
שוקון - גביע וופל במילוי קרם  /  גלית יצחק-אוגנוב
חיילים יאכלו סופגניות של מאפיית אריאל  /  עידן יוסף
מה שאמרו עליה...  /  יאיר דקל
גוססת אף על-פי שהיא תוססת למראה  /  יצחק מאיר
קריאה אחרת במגילת אסתר  /  איתן קלינסקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il