X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גם לא היה אחוז חסימה כל שהוא היו נכנסות לכנסת במקרה המקסימלי 16 רשימות במקום 11 שנכנסו דהיינו במקרה הטוב 5 רשימות נוספות הדבר לא היה מגביר את "הסחטנות" אלא ההפך הגמור
▪  ▪  ▪
מספר קולות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

עם הגשת הרשימות לוועדת הבחירות הוגשו 47 רשימות. מספר שיא מקום המדינה. מתוכם נפסלה 1 שלא עמדה בתקנות ו-6 רשימות שלא ניגשו לבסוף ופרשו. מתוך 6 הרשימות שפרשו רק 2 רשימות היו רשימות שהיה להם סיכוי כל שהוא במידה ולא היה אחוז חסימה (זוהי רשימת "יחד" של אלי ישי, ורשימת "אחי ישראל" של עדינה בר שלום בתו של הרב עובדיה זצ"ל).
כך שבפועל התמודדו 40 רשימות שגם זה מספר שיא מקום המדינה. מתוך 40 הרשימות נכנסו לכנסת 11 רשימות. מתוך 29 הרשימות שלא נכנסו רק 3 רשימות היו מוצאות עצמן בכנסת אם לא היה אחוז חסימה כל שהוא, והם "הימין החדש" של בנט-שקד, "זהות" של משה פייגלין, ו"גשר" של אורלי לוי-אבקסיס, גם אם נצרף אליהם את 2 הרשימות שהיה להם סיכוי במידה ולא היה אחוז חסימה והן ויתרו על ההתמודדות לבסוף את "יחד" של אלי ישי ואת "אחי ישראל" של עדינה בר שלום, אנו מגיעים רק ל-5 רשימות שהיו מוצאות עצמן בכנסת.
26 רשימות מתוך 29 הרשימות שהתמודדו ולא נכנסו לא היו נכנסות בשום מקרה, והרשימה שקבלה מתוכן את המספר הגבוה ביותר 4,618 קולות והרשימה שקבלה את מספר הקולות הנמוך ביותר קיבלה 216 קולות בלבד.
נצרף ל-26 הרשימות הללו עוד 5 מתוך ה 7 שלא התמודדו ולבסוף נקבל 33 רשימות שלא היה להן שמץ של סיכוי כל שהוא ולמרות אחוז החסימה הגבוה של 3.25% לא נרתעו מלהגיש רשימות.
כך שגם לא היה אחוז חסימה כל שהוא היו נכנסות לכנסת במקרה המקסימלי 16 רשימות במקום 11 שנכנסו. דהיינו במקרה הטוב 5 רשימות נוספות. הדבר לא היה מגביר את "הסחטנות" אלא ההפך הגמור. כמו-כן זה משקף יותר את רצון המצביעים. מסקנה - לוותר לגמרי על אחוז החסימה.

תאריך:  18/04/2019   |   עודכן:  18/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לבטל את אחוז החסימה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הצחקת אותי
ארי כספי  |  19/04/19 07:46
2
לשנות השיטה בקלות
יוניש  |  19/04/19 09:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
איציק וולף
נשיא המדינה חתם על כתב המינוי להרכבת הממשלה והעניק אותו לראש הממשלה, בנימין נתניהו    ריבלין: במערכת הבחירות נאמרו דברים שאולי לא היו צריכים להיאמר - לא במדינה יהודית ולא במדינה דמוקרטית
מירב ארד
שיבח את ועדת הבחירות: "חברי הוועדה פעלו בממלכתיות, ביושר ובהוגנות"    הוסיף "מערכת הבחירות טמנה בחובה אתגרים שכמותם טרם ראינו"    מלצר: "בימים האחרונים ניסו לערער את הלגיטימיות של התוצאות"
מירב ארד
התייחס לטענות הימין החדש ואמר: "היו שניסו לערער על הלגיטימיות של הוועדה ועל התוצאות"    עו"ד אורלי עדס סיפרה בבכי: ""חווינו מתקפה חסרת מעצורים"
מירב ארד
השרה הודיעה לעובדים: "נראה שדין הבוחר (וגם אחוז החסימה...) הצליחו לגרום לי, אחרי שש שנים אינטנסיביות, לצאת בקרוב לחרות משלי, לפחות לפרק זמן... שאני ממש לא מתחייבת מהו"
אהוד פרלסמן
זו הפעם השלישית ברציפות שהסקרים חוזים למחנה הימין-דתיים ניצחון בתוצאה 55:65 על מחנה השמאל-ערבים    ב-2013 הם טעו בארבעה מנדטים, ב-2015 בשני מנדטים, והפעם קלעו בול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il