X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בכל ההצעות האופרטיביות מדובר על שינוי הרכב המס, והניסוי "נעים לירוק" הוכיח שגם במצב התחבורה הציבורית הקיים, אגרות גודש הן אפקטיביות
▪  ▪  ▪
כ"ץ. פופוליזם [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

שר התחבורה ישראל כ"ץ, מתגאה (בצדק) ברפורמת השמיים הפתוחים בפוסט בפייסבוק, ומקבל ביקורת על הכבישים הסגורים ועל הימנעותו מקידום אגרות גודש. בתגובה הוא מציין שלפני שגובים אגרות גודש צריך "להשלים את תשתית התחבורה הציבורית" ועד אז: "אגרת גודש כרגע בגוש-דן, כרצונם של פקידי האוצר וכל מיני מומחים מטעם עצמם, זה מס לכל דבר ללא תועלת תחבורתית".
כך כתבתי לו בתגובה:
אדוני השר, באמת כל הכבוד על ההישג המרשים של שמיים פתוחים. אבל, חבל שאתה נכנע בתחום התחבורה היבשתית לאינטרסים צרים ולפופוליזם. אינטרסים צרים של ספקי התחבורה הציבורית בישראל, בעלי הזכות הציבורית להפעיל מונית, חברות האוטובוסים, בעלי קווי השירות, ולא מאפשר לנו "כבישים פתוחים".
תן לשוק הפרטי להתחרות בתחבורה הציבורית המסובסדת. פופוליזם אתה מגלה בהתנגדות לאגרות גודש. יש הסכמה רחבה בקרב מומחי התחבורה והכלכלנים - אנשים שהקדישו זמן רב ללימוד הנושא - שאגרות גודש רצויות. למעשה, ללא אגרות גודש, תמיד יהיו פקקים (גם אם תגדיל פי שלושה ופי חמישה את ההשקעה בתחבורה ציבורית), ועם פקקים אין תחבורה ציבורית יעילה. בניגוד לתגובה הפופוליסטית שלך כאן, אגרת גודש אינה הגדלת נטל המס על הציבור.
בכל ההצעות האופרטיביות מדובר על שינוי הרכב המס, והניסוי "נעים לירוק" הוכיח, כמו שאתה יודע, שגם במצב התחבורה הציבורית הקיים, אגרות גודש הן אפקטיביות. ואחרון, ההתייחסות שלך לפרופסורים לכלכלה ופרופסורים לתחבורה כ"מומחים מטעם עצמם" היא לא מכובדת, שלא לומר סתם דמגוגיה עלובה.
ולפני שמישהו כאן שוקל להצדיק אותו, אז שיקרא קודם את נייר המדיניות בנושא ורק אז יתווכח:
עומר מואב ושני שרייבר, "כיצד ניתן לצמצם את הצפיפות בכבישים על-ידי אימוץ אגרות גודש", נייר מדיניות 2017.06, דצמבר 2017.
[פורסם בבלוג האישי של עומר מואב]

תאריך:  24/04/2019   |   עודכן:  24/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל כ"ץ, שמיים פתוחים זה מעולה! פתח גם את הכבישים...
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
יצחק דנון
מילגם מבקשת לקבוע שהיא, ולא חברת מ.ג.ע.ר, זכתה במכרז של משרד התחבורה לביצוע בקרה באוטובוסים ובמוניות השירות
איתמר לוין
קובע: הצעדים בהם נקטה ההנהלה, ובראשם לוח הזמנים החדש, נמצאים בסמכותה וטרם מוצה המו"מ לגביהם    אסר על העובדים לשבש את העבודה עד תחילת יוני והורה לצדדים להיכנס למו"מ
אלברט שבות
אתה אחד ושמך אחד ומי כעמך ישראל גוי אחד בארץ    תפארת גדולה ועטרת ישועה יום מנוחה וקדושה לעמך נתת    אברהם יגל, יצחק ירנן, יעקב ובניו ינוחו בו    מנוחת אהבה ונדבה, מנוחת אמת ואמונה, מנוחת שלום השקט ובטח, מנוחה שלמה שאתה רוצה בה    יכירו בנייך וידעו כי מאתך היא מנוחתם ועל מנוחתם יקדישו את שמך
אלי אלון
תלאות רבות עברה התחנה המרכזית החדשה של נתניה עד לפתיחתה הרשמית בשלהי חודש פברואר 1963    התחנה שהייתה בזמנו מהתחנות המשוכללות והחשובות בשרון, הוקמה בלב נתניה סמוך להצטלבות רחובות שד' בנימין והרצל וקיימת במקום זה עד היום    סיפורה של התחנה
איתמר לוין
שתי עמותות מבקשות מבג"ץ לאסור על משרד התחבורת ליישם את מיזם "קווי שירות מותאמי ביקוש" עד אשר כלי הרכב יותאמו לבעלי מוגבלויות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il