X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
"משימת החללית היא חקר פני הירח והגרביטציה שלו. המבצע מומן על-ידי אנשי עסקים ישראלים וזה מוכיח עד כמה החברה הישראלית מוכנה להשקיע במחקר המדע, שלו מייחסת ישראל חשיבות רבה למען הביטחון הלאומי והצמיחה"
▪  ▪  ▪
תרגום איכותי [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]

"לישראל יש הישג היסטורי אדיר בשיגור חללית לירח בשם "בראשית" - הספר הראשון של התנ"ך, שמספר את סיפור הבריאה. בכך מצטרפת ישראל לשלוש מדינות אחרות שהגיעו אל הירח: ארה"ב, רוסיה וסין. זה אירוע שמבליט את יתרונה העולמי של ישראל בתחום ההיי-טק. כך מתחיל את מאמרו הסופר המצרי ד"ר מוחמד חוסיין אבו אלחסן - עיתון אלאהראם 2.3.2019".
ממשיך הסופר: "משימת החללית היא חקר פני הירח והגרביטציה שלו. המבצע מומן על-ידי אנשי עסקים ישראלים וזה מוכיח עד כמה החברה הישראלית מוכנה להשקיע במחקר המדע, שלו מייחסת ישראל חשיבות רבה למען הביטחון הלאומי והצמיחה. עובדה היא שהישראלים מעריצים את המדענים, החוקרים, הממציאים והוגי הדעות, ויש לציין שבישראל יש 6 אוניברסיטאות בעלות שם עולמי, וכי ישראל משקיעה 5 אחוזים מתקציבה למחקר וכי 12 ישראלים זכו בפרסי נובל.
כתוצאה מכך, ישראל, שאוכלוסייתה 9 מיליון, מייצרת 1 אחוז מהידע האנושי, כמאה פעם יותר מכל מדינות ערב שאוכלוסיותיהן ארבע מאות מיליון". הסופר המצרי ממשיך: "המדע הוא עוצמה שמאפשרת למדינות להגיע להשגים כלכליים, מדיניים וצבאיים. שמעון פרס, אבי התוכנית הגרעינית ובעל הסיסמה "מזרח תיכון חדש", פעל כדי להפוך את ישראל למרכז משגשג במזרח התיכון. אבא אבן הקדים את שמעון פרס, כשהכריז כי קיומה של ישראל מונח במאזנים של הכמות הערבית והאיכות היהודית. הגיע הזמן שמצרים תתעורר כי יש לה את הנתונים להגיע לאיזון בתחומי הטכנולוגיה, הרפואה, הננו-טכנולוגיה ומדעי החלל. יש להפעיל את הרצון והנחישות".
עד כאן. ברור כי הסופר המצרי אינו מחדש לנו משהו. הוא מספר עובדות ידועות. אבל החידוש הוא שהתקשורת בעולם הערבי פסקה להתעלם מקיומה של ישראל ומהשגיה, וזאת תופעה חיובית שמאפשרת לישראל להתקבל כמדינה לגיטימית באזור ולהשלים עימה. זאת הסברה מצויינת לישראל שמפצה על כשלון ההסברה הישראלית לעולם הערבי, ששבקה חיים בשנים האחרונות.
חינוך כושל - פיגור בטוח
זהו שם ספר שיצא לאור בלבנון מאת מחברו נימר פריחה, אקדמאי באוניברסיטה הלבנונית. הסופר תוקף את גורמי הפיגור לא רק בלבנון, אלא בעולם הערבי בכלל:
1. החינוך פועל לטובת השלטון ולא להפך. קברניטי החינוך ממלאים את הוראות הממשל וחוששים מהצעות רפורמה לקידום החינוך, שמא יפגע הדבר באנשי השלטון ויציג אותם כאנשי מחדל. עם חילופי ראשי החינוך, הקאדרים החדשים מבטלים את תוכניות קודמיהם כדי לזקוף את השינויים והחידושים לטובתם.
2. כתוצאה מכך, ציוני הסטודנטים הערבים בוגרי התיכון נמוכים באופן יחסי לעמיתיהם בשאר המדינות. לכן, הם מתקשים להתקבל לאוניברסיטאות זרות.
3. הממונים לתפקידי החינוך, רובם אינם מוכשרים למילוי תפקידיהם. הפרסום התעמולתי לטובתם אינו מועיל.
4. ריבוי בתי הספר הפרטיים, שרמת רובם ירודה מזו של בתי הספר הממלכתיים. התוצאות חמורות במיוחד בהעדר פיקוח ורגולציה. החינוך בבתי ספר אלה גורם לבודד את התלמידים משאר החברה. יש לציין שרק בתי הספר הזרים ששייכים למוסדות חינוך בארצות המקור מבטיחים רמה נאותה.
5. העדר מוסדות מחקר שחוקרים מדי שנה את השגי החינוך ומחדליו בשאיפה לתיקון משגים ושיפור הרמה.
6. רוב אנשי ההוראה במדינות ערב נשים. הן נעדרות בגלל הטיפול בילדיהן. גם ריבוי הלידות בחודשי החורף גורם להעדרות יתר, וזאת במקום שהלידות יהיו בחודשי החופשה בקיץ.
7. תוכניות הלימוד מונחות על-ידי שאיפות הורי התלמידים ולא האינטרס הלאומי. כמעט ונעדר החינוך לדמוקרטיה, חופש הביטוי, החינוך לבריאות וערכי הדו-קיום והסובלנות כלפי הזולת.
8. העדר תוכניות לימודים אקדמיים שעונות על צרכי החברה וקידומה. כמעט ואין עידוד ללימוד הפיזיקה, הכימיה, הרפואה והמתמטיקה ויש נהירה ללימודים הומניים. כתוצאה מילקויים אלה, התמונה קודרת וזאת התוצאה כשהמדינה ממקמת את החינוך בתחתית סולם העדיפויות שלה.
הקוראן בעברית
חוקר ועיתונאי מצרי, אחמד אל-בהנסי, מתרגם לעברית, פרסם באתר הערבי ID2AT.COM מאמר, בו קרא למוסדות האסלמיים להפיק תרגום "אסלמי" של הקוראן לעברית, משום שהתרגומים הקיימים לעברית נעשו בידי יהודים ואינם משקפים אותו נכונה ורצופים טעויות, השמטות וסילופים, לדבריו. משימה זו חשובה ורגישה, אומר החוקר, נוכח ההתעניינות הגוברת לאחרונה בקרב יהודים וישראלים באיסלאם ובקוראן וכי יש לשתף בתרגום ערבים ישראלים המיטיבים להכיר את השפה העברית ואת ההוויה היהודית-ישראלית.
ובכן, החוקר הנ"ל טועה ומטעה. הקוראן תורגם לעברית פעמים רבות. נציין שני תרגומים שזכו למחמאות מחוקרי הקוראן באוניברסיטת "פהד" בסעודיה: תרגומו של פרופסור יוסף יואל ריבלין המנוח, אביו של נשיא המדינה ראובן ריבלין ובשיתוף עם חיים נחמן ביאליק ותרגומו של פרופסור אורי רובין, מן המומחים הגדולים בעולם לקוראן ולפרשנותו, באוניברסיטת תל אביב. תרגום לעברית חיה וקולחת, 600 עמודים שיצא לאור בשנת 2007. חוקרי הקוראן בסעודיה שיבחו את שני התרגומים הנ"ל והוסיפו כי אם יש פה ושם אי-דיוקים שוליים, הם לא נעשו בכוונה. הדברים נאמרו בעת פתיחת פקולטה ללימודי העברית באוניברסיטת "פהד". כמו-כן, נאמר באותה הזדמנות כי הפקולטה תעסוק גם בתרגום הקוראן לעברית.
מי פותח את הפה
עם הכרזתו של נשיא ארה"ב ד. טראמפ, כי ארה"ב מכירה בריבונותה של ישראל על רמת-הגולן, נזעק נשיא טורקיה ארדואן, הביא את התנגדותו לכך ותקף את ישראל. נשיא טורקיה הוא האחרון שיש לו הזכות לפתוח את פיו ולדבר על כך. מובלעת אלכסנדרטה בעלת מיקום אסטרטגי בצפון מערב סוריה והיא העיר הגדולה ביותר בנפת האטיי, שטחה פי ארבע מרמת הגולן, אדמתה פוריה, יש על חופה נמל גדול והיא נחשבת למרכז עסקים ומסחר.
בשנת 1938 הכריז המנדט הצרפתי, כי אלכסנדרטה חלק אינטגרלי של סוריה, אך הכרזה זו לא הניאה את הטורקים מלהכריז ב-1939 על המובלעת כחלק אינטגרלי של טורקיה. כמו-כן, טורקיה הקימה בה בסיס צבאי לאימונים. אלכסנדרטה בולטת כמובלעת החודרת לשטח סוריה (ראה מפה). נסיונות המשטר הסורי וגורמים בעולם הערבי להחזיר את המובלעת למדינת האם סוריה לא הועילו.
גם הצהרות מנהיגי ערב בימים אלה על זכותה של סוריה לקבל את רמת הגולן אינן יותר ממס שפתיים. פשוט, אין מדינה ערבית שמוכנה להילחם כדי להחזיר את רמת הגולן למשטרו של בשאר. הכרזות חלק ממנהיגי ערב שצידדו בדרישת המשטר הסורי להחזיר את הגולן, אינן יותר ממס שפתיים. בעידן האיחוד בין מצרים לסוריה 1960, הבטיח נשיא מצרים לשחרר את אלכסנדרטה. נשיא טורקיה אז, הגנרל ג'מאל גורסל, הופיע בפני חטיבת צנחנים בבסיס אלכסנדרטה והזהיר את נאצר מנסיונו לפגוע בריבונות של טורקיה במובלעת.
בשנת 2004 הכריז נשיא סוריה בשאר, כי הוא מוותר על המובלעת לטובת טורקיה בתקווה לשיפור יחסיו עם טורקיה. אך זה לא הועיל והיחס העויין של טורקיה למשטר הסורי התעצם עם פרוץ מלחמת האזרחים בשנת 2011. לגבי ריבונותה של ישראל על רמת הגולן, חשוב שישראל תבהיר לכל העולם, שסוריה הכריזה בשנת 1967 מלחמת השמדה נגד ישראל. דמשק קראה בשידוריה לשחוט את הציונים ולזרוק את ראשיהם במדבר. מוסטפא טלאס, שהיה אז מפקד החזית התיכונית, הכריז כי צבאות סוריה ועירק ירסקו את ישראל תוך 3 ימים.
ישראל צריכה להסביר שמלחמות כאלה משנות גבולות ומציאות גאוגרפית, ודוגמאות לכך יש למכביר. מלחמת העולם הראשונה והשנייה, שינו את הגבולות של האלזס והלוריין, אודר נייסה והסודטים. מי שפותח במלחמת השמדה, מאבד את הזכות להחזיר לו את הפסדיו. ולבסוף, נשאלת השאלה: לו, חס וחלילה, הייתה ישראל מובסת במלחמת 6 הימים ונכבשת על-ידי צבאות ערב, האם מדינות ערב ובראשן סוריה היו מחזירות לישראל את מה שכבשו?
שיאנית בריבוי המפלגות
סופר לבנוני מפרסם מאמר אודות ריבוי המפלגות במדינות שונות, מציין לדוגמה שבפקיסטן יש 10 מפלגות ועוד מועמדים עצמאיים, ולעומת בריטניה וארה"ב שיש לכל אחת מהן 2 מפלגות גדולות ועוד מפלגה או שתיים מפלגות שוליות. בהולנד יש 22 מפלגות, שזה שיא עולמי, כי הולנד מעניקה ייצוג בפרלמנט אפילו למפלגות קטנות ביותר. כנראה הסופר הלבנוני אינו מעודכן ואינו יודע שישראל היא שיאנית עולמית בריבוי המפלגות. סה"כ 17 מפלגות ורשימות הגישו את מועמדותיהן לוועדת הבחירות לכנסת.
תופעה זו, על מה היא מעידה ומה היא אומרת? מדינה קטנה עם 41 מפלגות. האם זאת עדות לדמוקרטיה? אולי אנרכיה ואובדן דרך? ומדוע מפלגות שיודעות מראש שאינן עוברות את אחוז החסימה מגישות מועמדות? ולמה ביזבוז כסף ועשרות אלפי קולות לשווא? והאם לא חבל להדפיס ארבע מאות מיליון פתקי הצבעה ל-47 מפלגות? יש בישראל 8 מפלגות דתיות: הימין החדש, הבית היהודי, האיחוד הלאומי, עוצמה יהודית, אגודת ישראל, יהדות התורה, ש"ס ויחד. ולמה צריכים 8 מפלגות דתיות כשהדת היהודית היא אחת ויחידה? ובלסוף יש לטעון נגד הסופר הלבנוני ששולל מעם ישראל את תואר השיאן במספר המפלגות.
למי תוחזר רמת-הגולן
"אם תרד ישראל מרמת-הגולן, מי יקבל אותה? המשטר הסורי? והאם יש משטר סורי בכלל? והאם יש מדינה ששמה סוריה? או המליציות של המהפכה האירנית וחיזבאללה, הן שיקבלו את רמת-הגולן מישראל"? סופר לבנוני ח'יר אללה בעיתון "אלסיסה" הכוותי, 3.4.20010

תאריך:  30/04/2019   |   עודכן:  30/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
ד"ר מיכאל מירו
אולי כעת בעקבות בחירות 2019 הגיעה העת לומר "שלום". להפרד מהמפלגות הסקטוריאליות    כעת הגיע הזמן לעבור למפלגות שיש בהן אידיאולוגיה ברורה ושיתוף כמה שיותר מלא של המגזרים המייצגים את הזרם האידיאולוגי
אפרים הלפרין
אנו יודעים שגוף מנהלי רשאי לפעול אך ורק מכוחה של הסמכה מופרשת, אז האם מותר לגוף מנהלי להרחיב את סמכויותיו הרבה מעבר לכתוב בחוק, תוך שהוא חודר לסמכויות מפורשות של גוף מנהלי אחר?
ד"ר יחיאל שבי
שיעור ההצבעה הנמוך בקרב הציבור הערבי נבע מניכורו של ציבור זה מהמפלגות הערביות, הנתפסות כגורם מתסיס ומפלג המוציא דיבת הערבים רעה בקרב עמיתיהם היהודים    ערביי ישראל זקוקים לפיכך להנהגה שתעמיד בראש סדר העדיפויות את הדאגה לצורכיהם, ובמקביל על ממשלת ישראל לפנות ישירות לאזרחיה הערבים ולקדם את שילובם בחברה הישראלית
צ'לו רוזנברג
העובדות אינן חשובות. התעמולה הנלוזה של ביבי הצליחה    ויש לזכור שהליכוד זכה ב-35 מנדטים, היינו פחות מ-1/3 מכלל המושבים בכנסת
אפרים ענבר
למרות מערכת הבחירות הצורמת, השורה התחתונה שלה בנושאי החוץ והביטחון החיוניים היא שקיימת אחדות רבה. רוב הציבור הישראלי - כולל האופוזיציה - מסכים למעשה עם מדיניות של נתניהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il