|
תאריך:
|
04/05/2019
|
|
|
עודכן:
|
04/05/2019
|
|
1 |
|
|
הרב. למטה, בסוף דבריו קראתי תגובה של מישהי, וכך היא כותבת:
"שמעתי את כל השיעור על השואה. לא שמעתי את השיעור על הערבים. לא התחברתי בכלל לשיעור על השואה. זה קשה מאוד. קשה מאוד לדבר על השואה בשיעור תורני. לא אהבתי את מה שנאמר. בטוח שיש שיעורים יותר טובים בנושא. אבל, אני לא פוסלת את הרב על סמך שיעור אחד בנושא מסויים. אני פוסלת את החיפוש האובססיבי החולני של אנשי תקשורת שעוברים על מאות הרצאות כדי להגחיך רבנים ולחפש משפטים שנויים במחלוקת. זו התנהגות של אינקוויזיציה. זה התנהגות של טהרנים שיש להם מטרה לבייש רבנים. זה דבר שלא מקובל עלי. זו ביקורת לא הוגנת על מנת לסגור מוסדות מועילים. זו הסתה לשנאת יהדות לשנאת רבנים". עד כאן. במאמרך זה יש ביקורת חריפה על סמוטריץ', בגלל הערה טפשית שלו, וזה לא נכון. אי אפשר לפסול בן-אדם בשל משפט. ולי יש ביקורת על רב זה ועל כמה מעמיתיו, על סגנון דיבורם, בולעים את המלים, מדברים במהירות ובאופן לא בהיר, אלה לא רבנים של פעם. רב צריך לומר את דבריו במתינות, באיטיות, ולא באופן שהרב רדלר מעביר שיעור. כל כך לא ברור ולא מכובד. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מר אפרים הלפרין |
|
|
|
|
|
1) סמוטריץ' יכול לתקן ולהתנצל 2) הרב יכול לתקן ולהנצל 3) אינני מבקר את מהירות דיבורו אלא את התכנים ואת הרעיונות החולים שעומדים מאחוריהם, אם כי המהירות גאוותנות ושוויון הנפש שבקול ודאי לא מוסיפים לרושם הכללי הדוחה של הדברים. 4) אני לא חיפשתי דבר, שמעתי ציטוט חלקי, סמוטריץ' אמר שהוצא מהקשרו, אז בדקתי ומצאתי חומר חולה וסמוטריץ' מגוחך וחסר יושרה, התומך, אולי מעצלנות, בחומר חולה. 5) את המחלה הקשה הזו לא ניתן לדעתי לרפא כי כנראה כבר הרעילה מספר צעירים, אך אפשר לפחות להתנצל בפני ניצולי השואה אשר חלקם נחשף ודאי לדברי ההבל האלה. 6) דברים אלה הכי מזיקים למחנהו של סמוטריץ' אשר אני מאד קרוב אליו, ואם אלה הם הקולות הנשמעים מהמחנה, אני אברח ממנו כל עוד נפשי בי, אני מעדיף מיליון שמאלנים וגבאי כראש הממשלה על דברי הרפש האלה. עדיף להחזיר את יהודה ושומרון לערבים, מאשר לקרוא קריאות עידוד להיטלר. את השטחים נוכל לכבוש שוב אך מהיטלר נוסף שניצור במו ידנו, על ידי האדרת שמו של היטלר המקורי, לא נשרוד. 7) לו אני תלמידו של הרב הזה, ספק בעיני אם הכיפה הייתה נשארת לראשי שנייה שניה לאחר ששמעתי את הדברים, הייתי ממליץ לאותה מסגרת בה הרב נותן את שיעוריו לבדוק אם וכמה מבוגריה נטשו את הדת בגלל הדברים הבטלים האלה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
2 |
|
|
כל הכבוד ששמת " על השולחן" , את מה שכל יהודי ( אפילו דתי מאד !) צריך לומר בלי לחשוש ,כמו מהמגיב בתגובה 1 , ועוד "מתלהבי" הציונות החרדלית , שסטו לגמרי מהאידיאולוגיה של הציונות הדתית במשך השנים. ראה את התגובה המטומטמת של מגיב 1 , שרואה בך , הלפרין , ובאנשים כמוך , " כמתנהגים כמו באינקוויזיציה..התנהגות של טהרנים שיש להם מטרה לבייש רבנים.." , ושום מילת ביקורת (!) על תגובתו המתחמקת והדמגוגית של סמוטריץ' , שרוצה להיות שר חינוך בישראל !!!. נו , מי " שמעיז" לבקר התנהלות של רב בישראל , זה רק "כדי לביישו" וזה "התנהגות של אינקוויזיציה" !. נ.ב. תגובתו של סמוטריץ אינה מפתיעה ואינה מקרית , באשר התנגד בעבר , שיולדות ערביות תהיינה בחדר אחד בבית החולים עם יולדות יהודיות !. ממש מביש ומביך , איך מתבטא רב בישראל , ואיך חבר כנסת בישראל , שרוצה להיות שר חינוך , "מוציא דברים מהקשרם" , עאלאק. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שלמה המגיב |
|
|
3 |
|
|
תמצית הרעיון: היטלר הרשע זיהה נכון את תפקידם המרכזי של היהודים בעיצוב תפיסת העולם המערבית על ערכי כבוד האדם שבה וראה בכך איום על הגזעים המפותחים ובראשם הארים. הוא צדק בזיהוי שלו את המרכזיות של היהודים כאנטיתזה לתפיסה הנאצית אך הוא היה בצד של הרעים ולא של הטובים.
כל ניסיון להכניס משמעות אחרת בדברי נותן השיעור היא דמוניזציה מכוערת שאין בינה לבין האמת כלום, רק שנאה ורוע.
ההתכחשות לייחודיות של העם היהודי משאירה את השואה כתאונה היסטורית חסרת פשר.
האובססיה להשמדת היהודים למרות שלא היו במלחמה, לא פוצצו אוטובוסים ולא ירו טילים על אף אחד נשארת חסרת פשר אם העם היהודי אינו שונה ואינו מיוחד. האמירה שהיטלר זיהה נכון את הייחודיות של העם היהודי מבקשת לנער אותנו מאותה התכחשות לייחודיות של עמנו. חבל שבכלל צריך להסביר דברים כל כך פשוטים.
חבל שליבם של שונאי דתיים כל כך אטום עד שהם הולכים שולל אחרי תעמולה עויינת.
סמוטריץ' צדק בכל מילה.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ישעיהו א |
|
|
|
|
|
דתיים כאלה שונאים את עצמם ומשניאים את עצמם על דתיים אחרים ועל יהודים טובים אחרים, בושה!!! הוא זיהה הוא לא זיהה. הטלר היה פסיכופט, חולה נפש, רוצח המונים, כלב בן כלב בן כלב. כל מי שמלמד עליו מילה אחת של זכות, על שכלו, חוכמתו מפיל על עצמו ועלינו את הבית, בין אם הוא רב ובין אם הוא ח"כ, בין אם קוראים לו ירמיהו ובין אם קוראים לו ישעיהו. כנראה שיש כאלה עם הסמכה לרבנות אשר נבנים להטיל ריב ומדון בקרבנו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
|
|
|
מה אתה מנסה לטמטם כאן את הקוראים , ישעיהו , בפרשנות הזוייה של תובנות של רבנים שכולנו שמענו אותן במו אוזנינו ? . הרי הרב התייחס במפורש , ולא במשתמע , "לעליונות" הגזע היהודי , לעומת הערבים הנחותים , ואף הסביר במפורש את "הנחיתות" שלהם לעומתנו. מה זאת אומרת "ייחודיות" ? , איזה מילה "מכובסת" שממציא כאן ישעיהו , כפרשנות לתיאור מאפייני עמנו , לעומת עמים ערבים ! . היטלר אכן "זיהה את הייחודיות" שלנו והחליט להשמידנו , ואין לזה כל קשר לאיך שתיארו הרבנים את העמים האחרים לעומתנו , ואתה מטעה את הקוראים , ישעיהו , ולא ייתכן שביקורת על הרבנים הללו הינה לטעמך "תעמולה עויינת..שונאי דת..שנאה ורוע..", כאשר הגדרות כאלה דוקא מתאימות "בול" , לתובנות של הרבנים בדבר נחיתות הערבים לעומתנו. נו , מדובר כאן "בגזענות" ברורה של רבנים ולישעיהו רק מפריע הביקורת עליהם , מצד כל מיני "טמבלים" שלא "מבינים" את "חכמת" הרבנים (עאלאק ) , שישעיהו אוסר על ביקורת של "טמבלים" כמונו , על "גאוני הדור" ( עאלאק) , ולכן מי שעושה זאת , זה בעיני ישעיהו , רק כי הוא "שונא דתיים" !. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שלמה המגיב |
|
|
4 |
|
|
נראה לי שהקשבת לשיעור מזווית חילונית ומזווית רגשית בלבד. בכל אופן הרב לא הצדיק את היטלר אלא רק אמר שלשיטתו הוא צודק. גם לשיטתם של הגנבים והאנסים הם צודקים, זה לא אומר שהם באמת צודקים. אינני מסכים עם כל דבריו של הרב אבל השיעור היה מאתגר, מעניין ומעורר חשיבה. גם השיעור מהגמרא על גרממיא של אדום (שהיא גרמניה כפי שהוא הוכיח מהכתובים העתיקים) שתחריב את העולם היה מעניין ומלמד כמה חכמה יש בגמרא שנכתבה מאות שנים לפני מלחמות העולם והשואה. ראה 1:14:08 מתחילת ההרצאה (שזה לקראת סופה). צריך לציין קודם לכן שהרב דיבר על כך שבאופן טבעי רוצים לחסל אותנו ושלא סתם אנו משולים לכבשה בן 70 זאבים ולא סתם נאמרה הנבואה העתיקה שמוכיחה עצמה עד היום "אלא שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו, והקב"ה מצילנו מידם". אין ספק שאתה צודק הלפרין שהיטלר היה מטורף ורשע , הרב לא סתר זאת אבל שים לב שהיטלר סחף עם שלם שנחשב לעם הכי מתורבת בעולם אז היה כאן בכל זאת איזה מהלך שהוא קצת מעבר לאיזו מקריות של שליט אכזר בודד שבמקרה נבחר לעמוד בראש מדינה. אני מכיר עוד דעות בעניין שהרב לא דיבר עליהן אבל אני לא בטוח שזה יהיה נכון להעלות אותן כאן בשלב זה כי הן ירתיחו אותך אולי יותר מדברי הרב. לגבי מה שנכתב ע"י אחת המגיבות הקודמות שהרב דיבר מהר מדי ולכן זה לא היה מכובד, צר לי לחלוק גם עליה. יש כל מיני סוגים של מזג. הרב הזה מתאים בדיוק לאלו שנרדמים מול הרצאה בקצב איטי ומתון. זו אחת הסיבות שבגללן כל אחד צריך למצוא את הרב שלו. רב שמתאים לאחד כמו כפפה ליד לא יתאים לאחר וטוב שיש כמה סוגים של מזג וסגנון אצל הרבנים, כדי שכל אחד יוכל למצוא את הרב שהוא מסוגל לשמוע אותו ולעקוב אחריו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עמוס שנער |
|
|
|
|
|
אני מדבר מכיוון של תלמיד שהקשיב לדברי ההבל האלה, ובסוף השבוע מספר את מה שהוא שמע והבין לסבתא שלו הקשישה, ניצולת שואה (ולא סתם שואה אלא שואה שואה), אשר מעשרות בני משפחה נותרה לבד עם אחותה מכל התופת הזו (אני מכיר כזו, מכיר טוב מאד, היא כבר לא אתנו, הלכה לעולמה לפני חודשים ספורים). אם דבריו הם דברי תורה אין לי חלק ונחלה עם התורה הזו. אבל הדברים הם דברי הבל, דברים בטלים, בין אם נאמרים לאט או מהר, וודאי שהם דברי הבל כאשר נאמרים בשוויון נפש, שוויון נפש המאפיין שיח ללא שמץ של רגש, ללא שמץ של אמפטיה לרגשות המקשיב, ואלה שמקשיבים למקשיב, שיח אכזרי, מרושע, שיח ערל לב, "אני צודק", "אני יודע", ושיישרף העולם. גועל נפש. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
|
|
|
החיים הם לא תכנית כבקשתך. גם לי קשה עם זה שהזאב טורף את הכבשה, עם זה שיש עוני, רצח, אלימות ומחלות קשות. המציאות היא לא קלה. מי שמתנה את יחסו לדת ולבורא עולם בנעים לא נעים יכול למצוא מליון סיבות לברוח מהדת גם ללא השואה. ולא מדובר ברב ספציפי סורר כביכול. הסוגיה שיש הבדל בין השואה הרוחנית לשואה הפיזית שהייתה במלחמת העולם השנייה ושהשואה הרוחנית קשה יותר היא סוגיה ידועה. מי שבא לשיעורי תורה לא בא לשמוע תמיד דברים נעימים. השיעור שהוקלט לא נועד לקהל הרחב. ההקלטה פשוט התגלגלה בדרך לא דרך והתפרסמה. לו הרב היה צריך להעביר שיעור מול הקהל הרחב יתכן שהוא היה בוחר נושא אחר ומתאים את עצמו למה שהקהל מסוגל לשמוע. התורה מלאה בדברים לא נוחים. צודק למשל ההומו שמתנגד לתורה שמתערבת לו בחייו הפרטיים. בחיים לא אוכל להתווכח איתו כי הטיעון שלו שהוא נהנה מזה ולא מזיק לאף אחד הוא טיעון הגיוני וצודק שעומד בכללי המוסר הבסיסיים כל עוד לא מסתכלים על המציאות דרך משקפיים של תורה. כדי להתחבר לתורה צריך להסתכל על המציאות דרך משקפיים אחרות. מי שבא בטענות על השואה לבורא עולם, צריך להיות הוגן ולהתרחק מעולם הדת לא רק בגלל השואה אלא גם בגלל העבדות במצריים (היא הייתה אכזרית ביותר וכללה רצח תינוקות ועבדות של שנים על גבי שנים), בגלל האינקוויזיציה, פוגרומים וכו'. לא .... אתה לא מגיב ממשקפיים של תלמיד כי אתה לא תלמידו של הרב והשיעור לא נועד לך ולא בגלל שאתה טיפש כי אתה לא טיפש, אלא בגלל שלא באת לשמוע את השיעור עם אותו מטען אמוני ודתי של אלו שכן באו לשיעור. אני לא מכיר את הרב הזה אבל אני כן מאמין שהוא ידע מול מי הוא דיבר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עמוס שנער |
|
|
|
|
|
אז אני מבין שמדובר בכת סגורה? מזל שיש צדיקים שמוציאים את התכנים החולים האלה החוצה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
|
|
|
אולי אתה רוצה גם להתחבר לעומק לדברי גמרא עמוקים או לקבלה? תורה זה ים שכל הזמן מעמיקים בו יותר ויותר. צר לי לשבור לך מיתוס אבל יהדות זה לא רק הדלקת נרות לשבת, סופגניות, והמשפט: "ואהבת לרעך כמוך", אתה כנראה לא אוהב את הדת ולא מכבד אותה אלא רק אוהב ומכבד אלמנטים מאוד ספציפיים בה שעוזרים לך להרגיש שייכות לעם. אם הזדעזעת מההרצאה המדוברת, מובטח לך שאם תעקוב אחרי כל הרבנים, במוקדם או במאוחר תזדעזע גם מהם. תלוי מה יהיה נושא השיעור שלהם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עמוס שנער |
|
|
|
|
|
יש גבולות אותם לא חוצים, גם רבנים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
|
|
|
לשיטתך כל הרבנים לא בסדר וזכותך לחשוב כך. לשיטתך גם התורה לא מוסרית ושוב זכותך לחשוב כך. הנה נבואות מספר דברים פרק כ"ח. לא אומר שזו נבואת השואה (אם כי יש מצב) אבל יש כאן את אותו העיקרון שאתה יוצא נגדו וזה חלק בלתי נפרד מהתורה: "ועבדת את-אויבך, אשר ישלחנו יהוה בך, ברעב ובצמא ובעירום, ובחוסר כול; ונתן עול ברזל, על-צווארך, עד השמידו, אותך. יישא יהוה עליך גוי מרחוק מקצה הארץ, כאשר ידאה הנשר: גוי, אשר לא-תשמע לשונו. גוי, עז פנים, אשר לא-יישא פנים לזקן, ונער לא יחון. ואכל פרי בהמתך ופרי-אדמתך, עד הישמדך, אשר לא-ישאיר לך דגן תירוש ויצהר, שגר אלפיך ועשתרות צאנך--עד האבידו אותך............. ונשארתם, במתי מעט, תחת אשר הייתם, ככוכבי השמיים לרוב כי-לא שמעת, בקול יהוה אלוהיך". |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עמוס שנער |
|
|
|
|
|
שבת שלום לכולנו, גם למיעוט מבוטל של הרבנים, רבני הריב והמדון, הרשעים, עזי המצח וערלי הלב אשר על היהודת להרחיקם מתפקידם כמורי דרך לציבור. זה מיעוט בקרב הרבנים מיעוט מבוטל, כל הרבנים שאני מכיר הם מענטש, רגישים לא רק למה שהם אומרים אלא גם לאיך דבריהם נשמעים ואיך הם עלולים להפרש. אתה מכיר כנראה רבני עכו"מ רבני עבודה זרה שאני לא מכיר, ולא רוצה להכיר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
עידן יוסף
בכיר בכנסייה הקתולית בפולין נשא באירועי חג הפסחא דרשה אנטישמית מתוך פרסום מפוברק משנת 1937, המייחס ליהודים מזימות נגד הנצרות
|
|
|
|
|
|
איתמר לוין
רומניה הייתה בעלת בריתה של גרמניה הנאצית, אם כי סירבה ליטול חלק ישיר בהשמדה ורוב יהודיה ניצלו. בפברואר 1942 סיפר יו"ר הקהילה בבוקרשט על הפעילות בה בתחום החינוך הגופני
|
|
|
|
|
|
איתמר לוין
באביב 1942, שנתיים אחרי כיבוש צרפת וחלוקתה בין שליטה גרמנית ישירה למשטר וישי, נשלחו לקהילות היהודיות בחלק של וישי הנחיות ללימוד דתי ויהודי לתשעת החודשים הבאים
|
|
|
|
|
|
איציק וולף
מצעד החיים שיצא כמדי שנה ממחנה ההשמדה אושוויץ הגיע למחנה בירקנאו הסמוך במקום יתקיים טקס בסימן מאבק באנטישמיות המתעוררת צפו בשידור הישיר מפולין
|
|
|
|
|
|
זאב בן-יוסף
הדרך שבעזרתה הצלחנו לשרוד אלפי שנים למרות כל ניסיונות ההשמדה נתונה בהמשך הפסוק שבהגדה: "...והקב"ה מצילנו מידם" השמירה על המסורת היהודית היא שהצילה אותנו מידם של אלה ששאפו להשמידנו
|
|
|