X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
[צילום: משה מילנר/לע"מ]
אלכס אנסקי - יקיר העיר תל אביב
במשך למעלה משלושה עשורים ליווה אותנו ב"קפה הראשון של הבוקר" קולו הייחודי של אלכס אנסקי - מלטף, מרגיע אבהי בצהרי יום חג העצמאות ה-71 למדינה הוענק לו בטקס שנערך ב"בית האופרה" בתל אביב אות יקיר העיר תל אביב יפו לשנת תשע"ט 2019

בטקס מרשים, במעמד ראש העיר תל אביב רון חולדאי, שנערך בבית האופרה ע"ש שלמה להט, הוענק אות יקיר העיר תל אביב-יפו לשנת 2019 ל-12 יקירי העיר. האות מוענק מדי שנה לתושבי תל אביב-יפו, בני 70 לפחות בעת קבלתו, אשר מתגוררים בעיר, על פעילות ייחודית וראויה לציון, שעיקרה בתל אביב-יפו או לטובת העיר ותושביה או לכבודם.
בין המעוטרים השנה השדרן, העיתונאי והשחקן אלכס אנסקי. לפניכם סיפור חייו והנימוקים לזכייתו באות יקיר העיר כפי שנמסרו על-ידי עיריית תל אביב-יפו. הוספתי כמה פרטים ביוגרפיים מידע אישי ומארכיונים ישנים.

אלכס אנסקי -פרקי חייו
אלכס אנסקי הופיע גם על במות התיאטרון בהבימה, הקאמרי, תיאטרון חיפה, תיאטרון באר שבע ועוד
▪  ▪  ▪

אלכס אנסקי נולד בשנת 1939 בסופיה שבבולגריה לגיזלה, שחקנית ולאליעזר אנסקי, במאי תיאטרון ופעיל ציוני. לאחר מלחמת העולם השנייה בהיותו בן 5 עלתה משפחתו ארצה והשתקעה ביפו. אלכס למד בבית הספר הדתי ביל"ו בשד' רוטשילד בתל אביב. בין שאר חבריו לכיתה היו עודד קוטלר, אליהו בן אלישר, ואיתן הבר. אולם תקופתו בבית הספר הדתי לא הייתה ארוכה. בהמשך כשביקש מהוריו להקפיד על כשרות ושמירת שבת החליטה אמו "שזה יותר מדי" והעבירה אותו לבית ספר "בית החינוך" של תנועת "העבודה".
אלכס ינק את התיאטרון בבית בעקבות אביו הבמאי ואמו השחקנית וכבר בתור ילד החל לשחק בתיאטרון הילדים "במתנו" שהקים אביו אליעזר אנסקי ופעל לצד תיאטרון "אוהל". בגיל 8 הופיע בפעם הראשונה על הבימה בהצגה "כזאת הייתה אמא" לצד אורנה פורת ויוסף ידין ולצד אמו השחקנית גיזלה אנסקי.
בגיל 9 מוכתר אלכס בעיתונות כ"ילד פלא" ומתקבל לתיאטרון הבימה ומשחק שם בהצגה "זעקי ארץ אהובה", לצד אהרון מסקין הגדול. בגיל 14 היו מאחוריו כבר 5 שנות משחק בתיאטרון, בכללן כמאה הופעות ב"זעקי ארץ אהובה" ב"הבימה" לצידו של מסקין המיתולוגי. לא פעם אלכס הקטן היה חוזר בתום ההצגה, יחד עם חברי להקת השחקנים, בשעת לילה מאוחרת ולמחרת היה עליו להתייצב ללימודים בבית הספר.
אלכס אנסקי למד בתיכון חדש בתל אביב יפו, ובשירותו הצבאי שירת בחיל-האוויר באזור אילת. אלכס התאהב בעיר הדרומית ושימש מספר שנים כרכז התרבות בעיר. באותה תקופה, והוא בתחילת שנות העשרים לחייו, היה כבר בעל משפחה ואב לילד. אי-שם בשנות ה-60 עבר עם משפחתו לירושלים ועבד שנתיים במשרד האוצר.
אלכס אנסקי הוא בוגר בית הספר הדרמטי של "הבימה" ושל בית הספר הגבוה לתקשורת RCA בניו-יורק.
בשנות ה-70 הצטרף לגלי צהל ויזם את תוכנית הבוקר "שבע אפס שבע" ששודרה מיד לאחר חדשות השעה 7. הייתה זו תוכנית בוקר יומית שבה קרא אנסקי מבחר ידיעות וכתבות שהופיעו בעיתוני הבוקר. ובין קטעי העיתונות שולבו מוזיקה, נעימות ושירים. התוכנית שודרה במשך שנים רבות וזכתה להאזנה רבה והפכה לחלק בלתי נפרד משגרת הבוקר של מאזינים רבים.
בהמשך יזם אנסקי את הפקת התוכנית בגלי צה"ל "קולה של אמא", ששודרה בימי שישי בשעה 11 לפני הצהרים. בתוכנית זו שוחח אלכס עם אימהות שמסרו דרישות שלום לילדיהם המשרתים אי-שי. אלכס הגיש לצד הפרופ' מיכאל הר סגור את התוכנית "השעה היסטורית" שזכתה לשבחים. בו דנו בפרק בהיסטוריה האנושית. התוכנית עסקה בנושאים מגוונים לאורך ההיסטוריה בסגנון סיפורי. במהלך התוכנית אף הושמעו שירים וקטעי קול שהתאמו לתקופה ולפרק הזמן בו עסקו הפרקים.
בשנת 1977 נמנה על צוות התעמולה של הליכוד בבחירות לכנסת. בין השאר יעץ והדריך את מנחם בגין כיצד להופיע בפני מצלמות בתשדירי הבחירות. בסקרי דעת קהל הוביל אנסקי במשך שנים ארוכות במקום הראשון כשדר הפופולרי ביותר מבין שדרי הרדיו (כולל קול ישראל וגלי צה"ל) ב-1989 מונה לראש מחלקת הקריינים בגלי צה"ל במקומו של ארז טל.
בתחילת שנות ה-90 ירדה התוכנית 707 מהאוויר וחזרה במתכונת מחודשת בשנת 2001. בשנים האחרונות הוא מגיש בגלי צה"ל תוכנית אישית המשודרת בתחנה הצבאית בסוף שבוע.

לצד עבודתו ברדיו-שחקן בתיאטרון ובקולנוע
[צילום: יעקב סער/פלאש 90]

בתמונה:
אלכס אנסקי באולפן גלי צה"ל 1985.

במקביל לקריירה ארוכת שנים ברדיו, השתתף בסרטי קולנוע שונים כגון "מאיה", "רפסודיה בולגרית" (סרט בולגרי-ישראלי שצולם כולו בבולגריה), "המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה", "סיפור אהבה ארצישראלי" (בתפקיד הנשיא יצחק בן-צבי) והופיע בתוכניות טלוויזיה רבות ובהן: הסדרה "השיר שלנו", "האלופה" ו"חצויה".
אלכס אנסקי הופיע גם על במות התיאטרון בהבימה, הקאמרי, תיאטרון חיפה, תיאטרון באר שבע ועוד, בהצגות שונות ובהן "פיגמליון", "אלפי", "אנטיגונה", "זעקי ארץ אהובה", "ממלא-מקום", "מכתבי אהבה", "שברי זכוכית", "עולמה של איימי", "הורדוס", וכן בהופעות יחיד במונודרמות "אני לא דרייפוס", "נבלות" ו"ברוורס".
בסתיו 2014 העלה הצגת יחיד אותה כתב אריה קירשק וביים אלכס כגן ושמה "נפילה בשידור חי", אשר עסקה בימי השידור האחרונים של שדרן בכיר ונודע ההצגה הוצגה רחבי הארץ, לא רק באולמות של תיאטרון אלא גם בבתים פרטיים. באביב 2015 יצאה ההצגה למסע הופעות בפריז וברומא ובניו-יורק.
אלכס אנסקי מנחה אירועים רבים ובהם טקסים לאומיים ועצרות, ערבי שירה וספרות, מופעי קונצרטים של התזמורת הפילהרמונית הישראלית ועוד.

מורה למשחק והגשה
אל תיתנו לגיל להטעות אתכם האיש צעיר ופעיל
▪  ▪  ▪

אלכס אנסקי גם שימש מורה ומחנך לדורות של מגישים ושחקנים. הוא כיהן בהתנדבות במגוון תפקידים ציבוריים ובהם: חבר הנהלת צוותא, חבר מועצת המנהלים של להקת המחול "קול הדממה" וחברת המועצה לתרבות של עיריית תל אביב יפו.
בעבור עשייתו הענפה בתחומי הרדיו, העיתונות והתרבות הוא זכה בפרסים רבים ובהם פרס מפקד גלי צה"ל על תרומתו לתחנה, פרס זיו לעיתונות ופרס אמ"י למפעל חיים (2008). בנימוקי ההחלטה להעניק לו אות יקיר העיר נאמר בין השאר: "אלכס אנסקי חיי כל חיו בתל אביב-יפו, ותרם תרומה ניכרת לחיי התרבות בעיר".
אנסקי נשוי כיום לחמוטל. מנישואיו הראשונים, בגיל צעיר, יש לו בן אחד. היה נשוי בעבר לשרי אנסקי עיתונאית ומחברת ספרי בישול ולהם שני ילדים: מיכל אנסקי עיתונאית אוכל, משתתפת בתוכניות טלוויזיה ואשת עסקים והלל אנסקי.
החודש ימלאו 80 שנה להולדתו של אלכס אנסקי. אל תיתנו לגיל להטעות אתכם האיש צעיר ופעיל, בלתי נלאה וסביר להניח שעוד נראה אותו משתתף בהצגות, בתוכניות רדיו וטלוויזיה בהנחיית אירועים ועוד.

תאריך:  13/05/2019   |   עודכן:  13/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלכס אנסקי - יקיר העיר תל אביב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אנסקי
דן ברנר  |  13/05/19 17:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרסים
איתמר לוין
בג"ץ קובע שאין מקום להתערבות במדיניות צה"ל, לפיה חייל אינו יכול לקבל פרס כספי אישי על שירותו הצבאי, אלא יש להעביר את הכסף לרווחת היחידות בהן הם משרתים
יפעת גדות
מנימוקי ועדת הפרס: "בעידן של פייק-ניוז ואובדן אמון במוצר העיתונאי, הצליחו במשרוקית לחזור ליסודות של העבודה העיתונאית ולייצר מוצר עיתונאי רלוונטי, משפיע ואמין"    כינוס DIGIT לעיתונות דיגיטלית יתקיים במרכז הבינתחומי הרצליה ביום שני הקרוב, 25 במארס 2019
יצחק מאיר
בלב הזהירות המופלגת הזאת התפרצה מדי פעם אמירה ספונטנית, חתרנית, פראית
יפעת גדות
הסטודנטיות - מהטכניון    זכו בתחרות בינלאומית    התחרות נערכה בטכניון במסגרת הקונסורציום האירופי Food-EIT
עו"ד פנינת ינאי
בכל הכבוד, כנסת ישראל לא יכולה לתת פרס לאדם אשר הנסיבות גרמו לו להודות בכך: שראה בפעם הראשונה שתי בנות צעירות שאביו "הביא" לו, גם אם אינן קטינות שהגיעו אל ביתו מראש לתת לו "שירותי מין" הגם אם ללא תשלום
רשימות נוספות
לראשונה מאז 1963: פרס נובל בפיזיקה לאישה   /  יפעת גדות
הורשע באונס; הענקת פרס נובל לספרות בוטלה  /  עומר כרמון
אמריקני ויפני זכו בפרס נובל לרפואה  /  עומר כרמון
רפואה עם לב  /  אביתר בן-צדף
חסידה - עוף טמא   /  אסתר שניאורסון גרי
הבעיה איננה פורטמן  /  תרצה הכטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il